Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Este important să știm când și cum trebuie să returnăm banii clienților sau să facem reduceri de preț, ca să gestionăm corect bugetul și înregistrările financiare ale companiei.
În condițiile în care majoritatea magazinelor online au organizat promoții de Black Friday în weekendul ce tocmai a trecut, explicăm azi ce opțiuni au consumatorii care primesc produse cu defecte sau care nu funcționează ori care nu sunt mulțumiți de ele. Black Friday, adică Vinerea Neagră, este ziua din an cu cele mai mari reduceri de prețuri la produse. Citește articolul
Articolul abordează direct modificările propuse la nivel european privind calculul bazei impozabile pentru impozitul pe profit și consolidarea fiscală, aspecte de maxim interes pentru activitatea zilnică a acestui departament.
Globalizarea și digitalizarea mediului economic din ultimii ani au făcut ca regulile din prezent cu privire la impozitare să nu mai reprezinte un cadru eficient pentru protejarea bazelor de impozitare naționale împotriva erodării și transferului profiturilor. În fața acestor provocări, Comisia Europeană („Comisia”) a răspuns încă din 2011, când a lansat Propunerea privind o bază fiscală consolidată comună a societăților (CCCTB), menită să prevadă un set unic de reguli de calculare a bazei fiscale și de consolidare a acesteia pentru societățile care desfășoară activități pe piața unică. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil pentru gestionarea taxelor (impozit pe profit, TVA), contabilității și finanțelor companiei și trebuie să știe ce anume verifică ANAF pentru a se asigura că toate documentele și înregistrările sunt în ordine și pentru a evita amenzi sau obligații suplimentare.
În anul 2018, în inspecțiile fiscale derulate la firme de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), cele mai verificate chestiuni au ținut de zona impozitului pe profit și de zona TVA-ului, conform unei analize a celor de la PwC România. Conform datelor prezentate, anul trecut peste 22% dintre companiile din România au fost vizate de inspecții fiscale. Citește articolul
Acest departament este interesat de inflație și cursul valutar deoarece acestea afectează costurile de operare ale companiei, profitabilitatea, planificarea bugetară și valoarea activelor și datoriilor exprimate în valută străină.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament se bazează pe găsirea rapidă și exactă a informațiilor legate de coduri fiscale, norme contabile, decizii ANAF sau analize financiare. Tehnicile de căutare prezentate în articol cresc eficiența și acuratețea cercetării.
Un lucru care se aplică cu siguranță în cazul Google este că algoritmul de căutare, cel responsabil cu decizia privind ce site trebuie să apară pe ce poziție, este în continuă evoluție, zi de zi, lună de lună având loc mici schimbări și optimizări. Se spune că nimeni de la Google nu are o imagine completă a tuturor parametrilor de care ține cont acest algoritm. Citește articolul
Informațiile despre cum sunt clar definite obligațiile financiare, prețurile și condițiile de plată în contracte (adesea în anexe) sunt esențiale pentru bugetare, gestionarea costurilor și a veniturilor.
Astăzi vom vorbi despre șapte tipuri de clauze pe care ar trebui să le regăsești în orice contract, indiferent de legislația pe care este redactat, indiferent de limba în care e scris ori tipul de situație pe care o reglementează. Citește articolul
Articolul vorbește despre calcularea costurilor (producție, marketing, livrare), stabilirea veniturilor necesare și identificarea nevoilor de investiții, informații esențiale pentru planificarea financiară.
Planul de afaceri nu e un document contabil, asa cum îl tratează toată lumea. Nu e o listă de dorințe și nici o listă de temeri. Simplist vorbind, planul de afaceri este o listă realistă de scenarii pe care compania ta le-ar putea parcurge, o listă în care identifici scenariul cel mai potrivit și construiești, pornind de la el, pașii pe care îi vei parcurge în viitor. Citește articolul
Ghidul despre finanțări nerambursabile este de interes direct pentru gestionarea finanțelor companiei și pentru identificarea surselor de bani, esențial atât la începutul unei afaceri, cât și pentru susținerea dezvoltării.
Noi, la Inteligo, vrem să ajutăm oamenii să rămână mereu informați și actualizați la cerințele și noutățile lumii moderne. Tocmai de aceea, în fiecare săptămână, îți pregătim o listă de cursuri, ghiduri, cărți și podcasturi care să te ajute să descoperi care sunt lucrurile de care ești pasionat și la care poți deveni cu adevărat bun și, în plus, îți propunem și un subiect interesant pe care să îl putem dezbate împreună. Citește articolul
Departamentul este interesat de cum sunt procesate plățile, de costurile implicate și de impactul financiar al posibilelor amenzi.
Noua lege a serviciilor de plăți va schimba radical acest domeniu. În esență, clienții băncilor vor beneficia de mai multă protecție și de posibilitatea de a recurge la mai multe servicii financiare oferite de instituții non-bancare, care vor putea accesa informațiile bancare ale clienților băncilor. Pentru a asigura respectarea noilor obligații de către bănci și de către instituțiile non-bancare care oferă servicii de plăți (însă și de către alte persoane, cum ar fi comercianții), noua lege a implementat și o serie de sancțiuni pentru anumite abateri de la prevederile actului normativ. Citește articolul
Acest departament gestionează banii firmei, comisioanele, plățile și rambursările, iar noile reguli pot schimba modul în care sunt înregistrate și gestionate aceste operațiuni financiare.
Atunci când legislația este încălcată de firmele care oferă servicii de plată, consumatorii se pot adresa atât Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), cât și Băncii Naționale a României (BNR). Citește articolul