Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Departamentul financiar trebuie să fie informat despre regulile noi legate de prevenirea spălării banilor și transparența financiară, deoarece acestea pot afecta cum operează și raportează firma.
Mai nou, toate companiile din România trebuie să arate care le sunt beneficiarii reali, adică cine le controlează. Noua obligație este inclusă în cadrul legal actualizat referitor la prevenirea spălării banilor și a finanțării terorismului. În acest context, haideți să vedem tot ce știm până acum despre acest subiect. Citește articolul
Schimbările de guvern pot aduce modificări în legile fiscale, buget, taxe și alte politici economice care afectează direct finanțele, estimările bugetare și contabilitatea companiei.
Astăzi s-a votat, într-o ședință comună a camerelor Parlamentului, o moțiune de cenzură pentru demiterea Guvernului Dăncilă, care a fost adoptată, ducând la demiterea Executivului actual. Aceasta este a treia moțiune de cenzură inițiată cu privire la Guvernul Dăncilă, după ce alte două au fost inițiate, fără succes, în 2018. Moțiunea de cenzură (sau retragerea încrederii date Guvernului, de către Parlament) reprezintă modalitatea prin care Legislativul poate să demită Executivul. Citește articolul
Acest departament gestionează toate taxele și contribuțiile financiare ale companiei. Articolul este relevant pentru că detaliază cum se declară și se plătesc contribuțiile la Fondul pentru Mediu, cu impact direct asupra bugetului și a proceselor contabile.
În vederea îndeplinirii obligațiilor de declarare la Administrația Fondului pentru Mediu (AFM), operatorii economici trebuie să depună o declarație privind obligațiile la Fondul pentru mediu. Citește articolul
Acest departament trebuie să știe despre cerințele de capital social minim și despre cum să gestioneze și să înregistreze instrumentele de garantare (cum ar fi scrisorile de garanție bancară sau polițele de asigurare).
Firmele cu răspundere limitată care vor să activeze ca agenții de turism tur-operatoare, folosind codul CAEN 7912, sunt obligate să aibă un capital social minim mult mai mare decât cel obișnuit. Citește articolul
Acest departament este interesat de banii pe care compania îi poate primi de la stat pentru a cumpăra mașini, pentru a calcula bine costurile și a le înregistra corect în contabilitate.
Firmele din țara noastră se pot înscrie, până mâine, în programul guvernamental Rabla Plus, prin intermediul căruia pot cere bani de la stat pentru achiziționarea de mașini electrice. Termenul-limită inițial era sfârșitul lunii septembrie, dar Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a anunțat că înscrierile se prelungesc până în 11 octombrie. Decizia de prelungire a înscrierilor a venit după ce fondurile alocate programului Rabla Plus au fost suplimentate. Citește articolul
Articolul oferă informații despre datoria publică a României și tendințele de impozitare la nivel global, esențiale pentru analiza contextului economic, planificarea financiară și evaluarea potențialelor implicații fiscale pentru companie.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Deși nu este direct despre calculul taxelor, sistemul de trasabilitate este impus de ANAF pentru a asigura controlul fiscal al produselor din tutun. Acest departament trebuie să înțeleagă cerințele de raportare către ANAF și implicațiile fiscale ale nerespectării acestor reguli.
Începând din 31 octombrie, produsele din tutun introduse pe piața din România trebuie să dețină identificatori unici generați și emiși de Imprimeria Națională, care vor conține informații foarte specifice legate despre fabricarea respectivelor produse (data și locul fabricării, unitatea unde s-au produs, ruta de transport preconizată, piața unde vor fi vândute cu amănuntul etc.). Toate aceste date vor fi puse la dispoziția Fiscului, prin intermediul unei aplicații informatice care îi va permite ANAF să gestioneze codurile de identificare. Citește articolul
Acest departament gestionează toate taxele și finanțele firmei. Schimbările privind acordarea sau retragerea Codului de TVA, pe baza riscului fiscal, le afectează direct modul în care operează și raportează, fiind vital să știe ce se modifică.
Criteriile în funcție de care se evaluează riscul fiscal al unui contribuabil la acordarea codului de TVA vor fi stabilite prin hotărâre a Guvernului, nu prin ordin al președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Măsura se va aplica efectiv de vineri, atunci când Codul fiscal va fi modificat în acest sens. Citește articolul
Acest departament trebuie să fie conștient de posibilele amenzi mari, de până la 4% din cifra de afaceri, care pot afecta bugetul și situația financiară a companiei dacă nu se respectă legea.
În mai, a fost propus în Parlament un proiect de lege prin care să fie sancționate persoanele care oferă bunuri sau servicii de calitate mai proastă în România decât în alte state membre ale Uniunii Europene (UE). E vorba de o încercare de evitare a dublului standard. Astfel de situații apar când același produs (sau serviciu) este vândut sub aceeași etichetă, atât în România, cât și în alte state membre ale UE. Calitativ, însă, există diferențe. Astfel, cei care vor comercializa asemenea produse sau servicii de calitate mai proastă în România ar putea ajunge să fie sancționați cu până la 4% din cifra de afaceri, conform proiectului de lege. Proiectul tocmai a trecut de Senat, ca primă cameră sesizată, iar acum merge la Camera Deputaților pentru votul final. Citește articolul
Articolul explică faptul că ștampila rămâne obligatorie pe anumite documente fiscale. Departamentul Financiar-Contabil trebuie să știe aceste reguli pentru a pregăti corect actele și a interacționa fără probleme cu autoritățile fiscale.
Deși ștampila va fi eliminată vineri din activitatea autorităților centrale și locale și a instanțelor, ștampilarea documentelor va fi în continuare obligatorie în cazurile în care este cerută în mod expres prin lege. Citește articolul