Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Profesioniștii din acest departament prezintă regulat rapoarte financiare, bugete sau analize economice, care adesea conțin multe cifre. Abilitatea de a folosi grafice și de a structura informația în mod clar ajută la înțelegerea rapidă a datelor complexe de către public.
În viața profesională ne obișnuim rapid cu ideea de a realiza și de a primi prezentări. Totuși, care este scopul lor? De ce sunt preferate altor forme de comunicare? Cum ar trebui să le construim? Acestea sunt concluziile la care am ajuns după mai mulți ani de scris și citit prezentări. Citește articolul
Acest departament ar fi interesat de obligațiile fiscale și contabile legate de veniturile obținute din închirierea proprietăților prin AirBnB și de cum trebuie declarate aceste sume.
AirBnB e o platformă care oferă un serviciu genial pentru turistul care: a) nu-și permite hotelurile scumpe dintr-un loc în care călătorește; b) nu mai are alte opțiuni de cazare în zona respectivă; c) vrea o experiență mai personală acolo, nu una de hotel. Și, da, AirBnB e genial pentru cei care nu sunt deranjați să-și transforme locuința sau o parte din ea în cazare pentru niște străini și să mai obțină și niște bănuți pentru asta. Cum viitoarea lege a turismului îi va obliga pe proprietarii care închiriază prin AirBnB să se înregistreze pentru că prestează activități de turism (cel puțin, asta e forma care a trecut de Senat, tacit), iar discuțiile se cantonează cumva întru asemănarea AirBnB cu serviciul Uber, cred că se scapă din discuție care e motivul real pentru care ne trebuie niște prevederi (de alt gen decât cele propuse!) și pentru serviciul ăsta. Citește articolul
Cursul 'Deschizi o afacere? Probleme și soluții' include, implicit, abordarea aspectelor financiare și contabile care sunt cruciale la demararea oricărui proiect sau afaceri noi.
La Inteligo, ne-am propus să ajutăm oamenii să se dezvolte și să își găsească lucrurile care îi pasionează și la care pot fi buni, cu adevărat. Așa că în fiecare săptămână, Inteligo îți va pregăti un subiect interesant de dezbătut și o serie de recomandări de lectură, de podcasturi, de cursuri care te pot interesa și în viața profesională, dar și în cea personală. Citește articolul
Departamentul Financiar-Contabil trebuie să analizeze impactul potențial al noilor coeficienți de salarizare asupra costurilor cu personalul, asupra bugetului și a proiecțiilor financiare ale companiei.
Coeficienții de salarizare aplicabili la nivelul întregii țări au fost valabili ultima oară în 2010, iar ulterior au fost abandonați deoarece legislația n-a mai permis reintroducerea lor pentru toți angajații din România. În prezent, parlamentarii dezbat o revenire a coeficienților de salarizare, ceea ce ar implica salarii minime diferite, în funcție de pregătirea profesională a angajaților. Citește articolul
Acest departament este direct interesat de noile reglementări privind utilizarea SPV, deoarece platforma este esențială pentru depunerea declarațiilor fiscale, accesarea documentelor financiare (cum ar fi certificatele de rezidență fiscală sau evidența creanțelor) și comunicarea oficială cu autoritățile fiscale. Modificările simplifică și extind operațiunile zilnice legate de taxe și contabilitate.
Utilizarea Spațiului Privat Virtual (SPV) cunoaște, de azi, oficial, unele modificări la nivel de reglementare, propuse la începutul lunii la Ministerul Finanțelor Publice (MFP): simplificări la înregistrare, mai multe documente puse la dispoziție și mai multe documente fiscale ce pot fi cerute, posibilitatea celor care stau în străinătate să se înregistreze la misiunile diplomatice/consulare, verificarea declarației unice depuse la ghișeu ș.a. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct de banii firmei, de plata taxelor și de înregistrarea corectă a tuturor operațiunilor. Articolul le arată cum pot reduce costurile prin anularea unor penalități, cum să gestioneze datoriile la stat și care sunt pașii concreți pentru a face asta, ajutând la o mai bună gestionare a banilor.
Mecanismul din al doilea capitol al Ordonanței 6 (supranumită "Ordonanța Amnistiei") a devenit azi pe deplin aplicabil. El face posibilă ștergerea unor accesorii (dobânzi, penalități) ale datoriilor bugetare restante la finele lui 2018, dacă se achită, până la jumătatea lui decembrie, restanțele principale. Citește articolul
Se ocupă cu banii și contabilitatea companiei. Ei vor să știe despre noi modalități de a obține bani pentru dezvoltare și despre cum această schimbare poate influența situația financiară a firmei.
Piața de capital românească este considerată, de acum, „piață emergentă”, de către FTSE Russell, o entitate specializată în servicii financiare și care, printre altele, clasifică și piețele de capital. Practic, piața de capital românească a fost ridicată la statutul de „piață emergentă”, de la statutul de „piață de frontieră”. Conform unui comunicat al Bursei de Valori București (BVB), acest lucru înseamnă, printre altele, mai multe oportunități de finanțare pentru companiile românești listate la bursă, întrucât vor veni tot mai mulți investitori aici. Citește articolul
Este crucial pentru gestionarea datoriilor unei companii către stat, pentru planificarea financiară și pentru relația cu autoritățile fiscale.
Contribuabilii cu mari datorii la stat nu vor fi excluși din procedurile de achiziții publice și sectoriale dacă anunță la Fisc, până la finele lui octombrie, intenția de a intra în mecanismul de restructurare pus la dispoziție prin "Ordonanța Amnistiei". Aceasta a fost modificată joi pentru a deroga la de la interdicțiile din legile aferente achizițiilor. Citește articolul
Analizează impactul financiar al compensațiilor pentru orele lucrate în weekend și calculează costurile salariale, inclusiv cele legate de munca suplimentară.
Șansele ca salariații să primească, dacă sunt de acord, doar compensații financiare pentru zilele de repaus săptămânal în care lucrează (acestea din urmă fiind, de obicei, zilele de weekend) au devenit mici. Acest lucru este prevăzut într-un proiect de act normativ ajuns la Senat, ca primă cameră sesizată. Însă proiectul a primit un raport de respingere. Concret, se propunea ca salariații care muncesc în zilele de weekend să fi putut opta să primească doar o remunerație bănească pentru munca depusă, renunțând astfel la o zi de repaus săptămânal. În prezent, munca în timpul weekendului implică acordarea repausului săptămânal în alte zile ale săptămânii. Citește articolul
Discuțiile despre activitatea de gaze naturale, piață și strategie au un impact direct asupra veniturilor, costurilor și investițiilor, fiind esențiale pentru planificarea financiară a companiei.
România a fost de două ori în acest an în pragul unui black-out (pana de curent generală la nivel naţional), cel mai recent caz fiind săptămâna trecută, odată cu oprirea unui reactor de la Cernavodă şi a centralei de la Brazi. Citește articolul