Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament este direct interesat de modul în care statul gestionează datoriile restante și de procedurile de restructurare financiară sau de insolvență, pentru a planifica și a gestiona corect bugetul, taxele și contabilitatea firmei.
În contextul mecanismului de restructurare financiară pentru marii restanțieri ai statului, organele fiscale vor fi obligate să ceară insolvența debitorilor care fie nu depun, până în februarie anul viitor, solicitările de intrare în restructurare, fie nu le sunt aprobate, fi eșuează în planul aprobat. Odată ce porțile pentru accesarea restructurării din Ordonanța 6 se închid, în februarie, e posibil să vedem un val de solicitări de insolvență din partea Fiscului. Citește articolul
Interesat de cum taxele vamale noi influențează costurile de import ale produselor și cum trebuie înregistrate aceste cheltuieli în contabilitate.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Pentru a prezenta rapoartele financiare, analizele de buget și alte documente contabile într-un format clar, organizat și profesionist, care facilitează înțelegerea.
În viața profesională, vor apărea diverse situații în care va trebui să redactăm documente ample pentru a expune idei complexe sau pentru a comunica proceduri detaliate. E important să organizăm cât mai bine astfel de texte ample pentru a putea fi parcurse și înțelese cu ușurință. Citește articolul
Tipul de contract ales influențează direct taxele și contribuțiile pe care compania trebuie să le plătească, precum și modul în care sunt înregistrate cheltuielile, fiind crucial pentru o contabilitate corectă și respectarea obligațiilor fiscale.
Legislația specifică relațiilor de muncă se împarte în două mari categorii: (i) cea care conține reguli cu privire la drepturile și obligațiile angajatorului și ale salariatului cu ocazia încheierii unui contract de muncă și pe parcursul acestuia, respectiv (ii) cea care conține reguli cu privire la sănătatea și securitatea în muncă. Citește articolul
Articolul discută despre temerile românilor din străinătate legate de impozitarea veniturilor de către autoritățile române, în contextul înregistrării pentru vot. Chiar dacă se clarifică faptul că nu există riscuri, subiectul impozitării duble și al veniturilor din străinătate este de interes pentru departamentul Fiscal-Financiar-Contabil.
Numărul foarte mic de persoane din străinătate înregistrate online, în vederea organizării alegerilor prezidențiale de anul acesta, ar putea crea probleme cu numărul secțiilor de votare organizate, este menționat într-un comunicat al Autorității Electorale Permanente (AEP). Practic, informațiile obținute de autorități, în urma înregistrării, le ajută să aibă o imagine clară despre câte secții de votare trebuie să fie stabilite și unde. Numărul scăzut de persoane înregistrate, însă, ar duce la situația în care un număr foarte mic de secții se va organiza în baza informațiilor furnizate, majoritatea secțiilor fiind organizate pe baza unor date care ar putea fi inexacte. Citește articolul
Este important pentru a ști cum sunt gestionate informațiile fiscale și contabile ale companiei și că nu mai este necesară obținerea și prezentarea fizică a cazierului fiscal către autorități.
Contribuabilii nu vor mai trebui să prezinte cazierul fiscal în relația lor cu autoritățile centrale și locale, conform unui ordin publicat azi de Ministerul Finanțelor în Monitorul Oficial. Citește articolul
Acest departament este direct interesat de cum se calculează și se plătește impozitul pe profit la nivel de grup, cum se pot compensa pierderile și cum se poate îmbunătăți fluxul de numerar al companiei.
Consolidarea fiscală este pe cale să devină o realitate pentru companiile plătitoare de impozit pe profit, aceasta urmând să permită gruparea firmelor, conform unui proiect de ordonanță al Ministerului Finanțelor. Însă, la fel ca aproape orice reglementare nouă, consolidarea fiscală va avea părți bune și părți rele, în opinia specialiștilor. Însă ideea generală este că aceasta va fi o măsură inspirată. Citește articolul
Articolul prezintă un mod prin care companiile pot reduce sau eșalona datoriile mari către stat, ceea ce este crucial pentru gestionarea banilor, impozitelor și pentru sănătatea financiară generală a firmei.
Condițiile mecanismului de restructurare financiară pus la dispoziția marilor datornici ai statului fac greu de imaginat în practică prea multe companii private care să se încadreze. Dificultatea mecanismului e impusă și de termenele relativ strânse pentru a cere intrarea în procedură, în care contribuabilul trebuie să vină cu documente destul de complexe ca să-și susțină poziția. Citește articolul
Managerul financiar sau contabilul ar fi interesat de aceste taxe, mai ales dacă firma suportă costurile pentru angajați sau dacă aceste taxe intră în bugetul de recrutare și cheltuieli administrative.
Taxele pentru echivalarea unei diplome preuniversitare sau universitare și cele pentru eliberarea unei adeverințe de studiu se vor dubla în curând. Modificările vor fi aduse printr-un proiect de ordin pus în dezbatere de curând de Ministerul Educației. Citește articolul
Schimbările demografice influențează veniturile din taxe și contribuții sociale, consumul general și stabilitatea economică a țării, aspecte esențiale pentru proiecțiile financiare și bugetare.
Populația României scade și îmbătrânește într-un ritm alarmant. Anul trecut, potrivit Institutului Național de Statistică, au plecat în străinătate aproape un sfert de milion de români. Citește articolul