Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 753 soluții astăzi

Webinar Premium LIVE: Riscuri și obligații privind combaterea spălării banilor. Joi, 1 Iulie, de la ora 11:00. Rezervă loc și participă → 

Acasă Subiect: debirocratizare
Subiect: debirocratizare
ACCES GRATUIT

Propunere: Instituțiile nu mai pot cere copii după actele emise deja de alte entități ale statului

Persoanele care au depus o cerere pentru a li se furniza un serviciu public nu vor mai trebui să facă drumuri suplimentare pentru obținerea unor copii de pe documentele deja emise de alte entități, instituțiile publice urmând a comunica pe e-mail între ele în acest sens, cu acordul solicitantului, potrivit unei propuneri legislative înregistrate marți la Senat. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Este oficial: Cazierul fiscal nu va mai fi cerut firmelor în relația cu autoritățile centrale și locale

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
30 August 2019 | 0 | 3061

Contribuabilii nu vor mai trebui să prezinte cazierul fiscal în relația lor cu autoritățile centrale și locale, conform unui ordin publicat azi de Ministerul Finanțelor în Monitorul Oficial. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Noi acte cu care poţi demonstra că ai plătit o taxă sau un impozit la stat. De-acum poţi trimite și prin e-mail dovada plății

Eduard Popescu în Taxe și impozite
Redactor, avocatnet.ro
7 Decembrie 2016 | 1 | 22708

Contribuabilii au posibilitatea să achite taxe şi impozite direct de pe calculator sau chiar telefonul mobil şi pot face dovada plăţii online, se arată într-un act normativ publicat marţi în Monitorul Oficial, prin care se doreşte continuarea procesului de debirocratizare şi simplificare administrativă lansat de autorităţi. Spre exemplu, o persoană care îşi achită online taxele de paşaport poate fie să transmită prin e-mail dovada plăţii, fie să prezinte documentul doveditor printat sau chiar să completeze o declaraţie pe propria răspundere cu detaliile plăţii. Pe lângă extinderea documentelor acceptate ca dovadă a plăţii, sunt introduse şi noi reguli în ceea ce priveşte modalităţile de plată şi momentul plăţii.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Depunerea declarațiilor 392A și 392B a fost suspendată pentru trei ani. Ce alte schimbări fiscale majore se introduc?

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
7 Decembrie 2016 | 2 | 138252

Modificările la Codul fiscal și Codul de procedură fiscală, ce au fost adoptate recent de Guvern, au apărut marți în Monitorul Oficial. Printre noutățile ce se vor aplica de la 1 ianuarie 2017 se numără reducerea plafonului capitalului social pentru aplicarea impozitului pe veniturile microîntreprinderilor, eliminarea obligativității de înscriere în Registrul operatorilor intracomunitari (ROI) și aplicabilitatea nelimitată a scutirii de impozit a profitului reinvestit. Totuși, anumite prevederi au intrat deja în vigoare, un exemplu în acest sens fiind suspendarea obligației de a depune declarațiile informative 392A, 392B și 393. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Autorităţile solicită mai puţine documente persoanelor care accesează fonduri europene

Eduard Popescu în Finanțări
Redactor, avocatnet.ro
30 Septembrie 2016 | 0 | 3012

Simplificarea relaţiilor dintre contribuabili şi autorităţi se va resimţi de-acum şi la nivelul firmelor care solicită fonduri europene, în sensul că acestora nu le mai sunt solicitate copii legalizate, iar cazierul judiciar este înlocuit de o declaraţie pe propria răspundere. Măsurile fac parte dintr-un act normativ publicat recent de Ministerul Fondurilor Europene (MFE). Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Plata taxelor şi impozitelor cu cardul la ANAF, posibilă în toată ţara

Eduard Popescu în Taxe și impozite
Redactor, avocatnet.ro
26 Septembrie 2016 | 3 | 23317

Persoanele fizice din toată ţara îşi pot plăti de-acum taxele şi impozitele prin intermediul cardului bancar, la ghișeele Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), potrivit unui comunicat de presă recent al Fiscului. Citește articolul

ACCES GRATUIT

De-acum, puteţi plăti şi online sau prin bancă taxele pentru eliberarea paşapoartelor şi permiselor

Cetăţenii au de-acum la dispoziţie mai multe modalităţi pentru a plăti taxele aferente eliberării paşapoartelor şi permiselor de conducere. Astfel, aceştia pot achita şi online, prin internet banking, sau pot vira banii către autorităţi prin banca unde au deschis un cont. Noile reglementări fac parte dintr-un pachet de măsuri destinate simplificării procedurilor birocratice şi cuprinse într-un act normativ apărut recent în Monitorul Oficial. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Noi reguli pentru proprietarii de mașini, publicate: se simplifică plata amenzilor și înmatricularea autoturismelor

Eduard Popescu în Ghid auto
Redactor, avocatnet.ro
7 Iulie 2016 | 1 | 37859

Printre multitudinea de măsuri de reducere a birocraţiei, cuprinse într-un act normativ publicat recent în Monitorul Oficial, se regăsesc mai multe prevederi cu impact asupra şoferilor și proprietarilor de autoturisme. Astfel, schimbările vizează susţinerea examenului auto, procedura de înmatriculare a mașinilor sau plata amenzilor de circulaţie. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Guvernul simplifică relația cetățenilor cu autoritățile

UPDATE Autorităţile nu vor mai solicita copii legalizate, mare parte dintre taxele de timbru dispar, iar Fiscul va accepta plata cu cardul

Mai multe măsuri de reducere a birocraţiei şi simplificare administrativă, sugerate în ultimele patru luni de cetăţeni prin intermediul "Comisiei de tăiat hârtii", au fost adoptate recent de Guvern şi se regăsesc într-un act normativ publicat în Monitorul Oficial. Astfel, în curând, persoanele fizice vor avea de făcut mai puţine drumuri între instituţii, taxa extrajudiciară necesară la eliberarea cărţii de identitate sau a cazierului judiciar va dispărea, taxele şi impozitele locale vor putea fi plătite prin POS la ghişeele Fiscului, iar dovada plăţii unei amenzi de circulaţie va putea fi transmisă şi online. Totodată, copiile actelor de identitate vor fi solicitate electronic, prin e-mail, fără a mai fi necesară deplasarea fizică a unei persoane. Citește articolul