Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 574 soluții astăzi

Conferință avocatnet.ro: Recalificările fiscale - riscuri pentru companii. Lectori: EY România. Marți, 19 Octombrie, ora 11:00. Rezervă loc și participă → 

Acasă Subiect: debirocratizare
Subiect: debirocratizare
ACCES PREMIUM

Case de marcat: Eliminarea cărții de intervenții și a contractului de service ar afecta activitatea firmelor, spun specialiștii

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
14 Septembrie 2021 | 0 | 596 | Timp de citire: 2 min.

Eliminarea din legislația caselor de marcat a cărții de intervenții și a contractului de service ar afecta serios activitatea firmelor și poate chiar a autorităților, avertizează reprezentanții Patronatului Comercianților și Servisanților de Case de Marcat din România (PCSCMR). Măsura a fost propusă recent de Ministerul Economiei printr-un amplu document referitor la debirocratizarea activității mediului de afaceri. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Simplificări promise pentru angajatori: mai puține documente pentru a obține subvențiile de șomaj și o obligație în minus în relația cu ANOFM

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
7 Septembrie 2021 | 0 | 764 | Timp de citire: 3 min.

Cei de la Ministerul Economiei propun înjumătățirea numărului de documente necesare angajatorilor care solicită subvențiile de șomaj, precum și eliminarea obligației de a transmite agențiilor de muncă posturile vacante. Cele două măsuri se regăsesc într-un proiect de memorandum pus recent în dezbatere. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum vrea Guvernul să simplifice, din punct de vedere fiscal, activitatea firmelor

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
7 Septembrie 2021 | 0 | 914 | Timp de citire: 4 min.

Planurile de debirocratizare ale Guvernului, ce au fost publicate luni de Ministerul Economiei, cuprind mai multe măsuri fiscale importante pentru companii. Printre altele, vorbim de simplificarea înființării firmelor și a documentelor ce țin de folosirea caselor de marcat, de eliminarea anumitor obligații pe care le au cei cu multe puncte de lucru sau sedii secundare, dar și a unor amenzi valabile în prezent. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Proiect de memorandum

Microfirmele ar putea fi scutite de amenzi, însă nu și de sancțiunile pentru fapte grave

Anca Cernat în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
7 Septembrie 2021 | 0 | 624 | Timp de citire: 2 min.

Microfirmele ar putea fi scutite de amenzi, dar nu și de sancțiunile pentru fapte grave precum evaziunea fiscală sau munca la negru, potrivit unui proiect de memorandum pus luni în dezbatere publică la Ministerul Economiei. Ca să se aplice efectiv, măsura trebuie introdusă, însă, prin lege sau ordonanță, un simplu memorandum nefiind de ajuns. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Zeci de măsuri de debirocratizare pentru afaceri, propuse de Ministerul Economiei

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
6 Septembrie 2021 | 2 | 795 | Timp de citire: 4 min.

Zeci de măsuri care vizează debirocratizarea activității contribuabililor sunt cuprinse într-un proiect de memorandum apărut azi în dezbatere publică la Ministerul Economiei. Cu toate acestea, trebuie precizat că măsurile trebuie implementate efectiv prin legi sau ordonanțe pentru a fi valabile. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Clarificare

Microîntreprinderile încă sunt obligate să țină evidența orelor de lucru prestate de salariați

Lucia Tozaru în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
3 Septembrie 2021 | 0 | 964 | Timp de citire: 2 min.

OUG 37/2021, în vigoare de la începutul lunii mai și care conține măsuri de debirocratizare pentru angajatorii cu mai puțin de nouă salariați, nu i-a scăpat pe aceștia de obligația de a ține pontajul, ci doar le-a dat posibilitatea să țină această evidență a orelor lucrate în funcție de cum le este mai comod și lor, și salariaților. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Propunere: Instituțiile nu mai pot cere copii după actele emise deja de alte entități ale statului

Anca Cernat în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
19 Mai 2021 | 1 | 4893 | Timp de citire: 2 min.

Persoanele care au depus o cerere pentru a li se furniza un serviciu public nu vor mai trebui să facă drumuri suplimentare pentru obținerea unor copii de pe documentele deja emise de alte entități, instituțiile publice urmând a comunica pe e-mail între ele în acest sens, cu acordul solicitantului, potrivit unei propuneri legislative înregistrate marți la Senat. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Este oficial: Cazierul fiscal nu va mai fi cerut firmelor în relația cu autoritățile centrale și locale

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
30 August 2019 | 0 | 3140 | Timp de citire: 2 min.

Contribuabilii nu vor mai trebui să prezinte cazierul fiscal în relația lor cu autoritățile centrale și locale, conform unui ordin publicat azi de Ministerul Finanțelor în Monitorul Oficial. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Noi acte cu care poţi demonstra că ai plătit o taxă sau un impozit la stat. De-acum poţi trimite și prin e-mail dovada plății

Eduard Popescu în Taxe și impozite
Redactor, avocatnet.ro
7 Decembrie 2016 | 1 | 22848 | Timp de citire: 6 min.

Contribuabilii au posibilitatea să achite taxe şi impozite direct de pe calculator sau chiar telefonul mobil şi pot face dovada plăţii online, se arată într-un act normativ publicat marţi în Monitorul Oficial, prin care se doreşte continuarea procesului de debirocratizare şi simplificare administrativă lansat de autorităţi. Spre exemplu, o persoană care îşi achită online taxele de paşaport poate fie să transmită prin e-mail dovada plăţii, fie să prezinte documentul doveditor printat sau chiar să completeze o declaraţie pe propria răspundere cu detaliile plăţii. Pe lângă extinderea documentelor acceptate ca dovadă a plăţii, sunt introduse şi noi reguli în ceea ce priveşte modalităţile de plată şi momentul plăţii.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Depunerea declarațiilor 392A și 392B a fost suspendată pentru trei ani. Ce alte schimbări fiscale majore se introduc?

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
7 Decembrie 2016 | 2 | 138434 | Timp de citire: 4 min.

Modificările la Codul fiscal și Codul de procedură fiscală, ce au fost adoptate recent de Guvern, au apărut marți în Monitorul Oficial. Printre noutățile ce se vor aplica de la 1 ianuarie 2017 se numără reducerea plafonului capitalului social pentru aplicarea impozitului pe veniturile microîntreprinderilor, eliminarea obligativității de înscriere în Registrul operatorilor intracomunitari (ROI) și aplicabilitatea nelimitată a scutirii de impozit a profitului reinvestit. Totuși, anumite prevederi au intrat deja în vigoare, un exemplu în acest sens fiind suspendarea obligației de a depune declarațiile informative 392A, 392B și 393. Citește articolul