Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1464 soluții astăzi
Acasă Subiect: obligatii angajator
Subiect: obligatii angajator
ACCES PREMIUM

Evidența orelor de lucru în 2021: Ce trebuie să știe firmele, inclusiv în cazul celor care muncesc de acasă

Simona Voiculescu în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
21 Ianuarie 2021 | 2 | 11335

Evidența orelor de muncă este obligatorie în toate cazurile, conform legislației muncii. Chestiuni specifice legate de programul de lucru se regăsesc și în alte acte normative, nu numai în Codul muncii, iar autoritățile atrag atenția că trebuie respectată și legislația specifică atunci când se ține evidența timpului de lucru, care trebuie să reflecte specificul activității. Evidența trebuie să fie una relativ detaliată, fiind obligatorie includerea cel puțin a orelor de începere și de terminare a activității, dar nu există o formă prestabilită de autorități pentru evidențe. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Costuri majorate pentru firme: Contribuția la fondul de handicap ce trebuie plătită anul acesta a crescut odată cu salariul minim

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
15 Ianuarie 2021 | 0 | 762

Firmele private și entitățile publice cu peste 50 de angajați au obligația de a angaja un anumit număr minim de persoane cu handicap, iar, dacă nu fac asta, ele datorează lunar statului o sumă de bani calculată raportat la salariul minim brut. Creșterea salariului minim, din ianuarie 2021, antrenează, prin urmare, o creștere și a acestei contribuții, alături de alte cheltuieli care depind direct de valoarea salarizării minime. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Planul de formare profesională: Ce angajatori sunt obligați să-l întocmească și cum

Dan Nastase în Resurse umane
Consilier Juridic,
30 Octombrie 2020 | 0 | 1141

Planul de formare profesională este documentul pe care angajatorul, persoană juridică ce are mai mult de 20 de salariați, are obligația să-l elaboreze anual, cu consultarea organizației sindicale sau a reprezentanților salariaților, potrivit Codului Muncii. Acesta include toate aspectele tehnice legate de formare - cursurile, cine le organizează, pe ce perioadă, câte ore de curs, care sunt obiectivele, evaluarea ș.a.. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Expertul în legislația muncii: Tot ce trebuie să știe angajatorii, în contextul recentelor modificări

Simona Voiculescu în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
23 Octombrie 2020 | 0 | 1707

De la recentele modificări aduse Codului muncii, toată lumea a vorbit, mai mult sau mai puțin, despre expertul în legislația muncii și despre faptul că Parlamentul a obligat astfel firmele să recurgă la serviciile unui astfel de expert. Critici au venit în special în contexul în care nu există o reglementare a profesiei de expert în legislația muncii. Noile modificări la Cod nu obligă însă pe nimeni să recurgă la serviciile unui astfel de specialist, dacă nu vrea. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Oficial: Jumătate din contribuția la fondul de handicap poate fi folosită de acum pentru cumpărarea de produse și servicii

Firmele obligate să plătească contribuția la fondul de handicap au la dispoziție din nou posibilitatea de a se achita de obligație prin achiziția de produse și servicii realizate prin activitatea proprie a persoanelor cu handicap. Prevederea e cuprinsă într-o lege apărută vineri în Monitorul Oficial și care stabilește că 50% din suma ce reprezintă contribuția poate fi alocată acestor produse și servicii. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Politica antihărțuire, obligatorie pentru firme. Ce ar trebui să conțină

Simona Voiculescu în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
18 August 2020 | 0 | 7120

Adoptarea unei politici interne cu scopul prevenirii faptelor de hărțuire la locul de muncă este obligatorie de ceva timp deja. În contextul în care legislația noastră a primit recent ceva modificări în materia hărțuirii la locul de muncă și multiple sublinieri privitoare la luarea unor măsuri pentru prevenirea acestor fapte, firmele ar trebui să fie mai convinse de necesitatea unei astfel de politici decât, poate, erau până acum. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Dosar personal: Firma, obligată să pună la dispoziție fostului angajat documente după ani de la încetarea relației de muncă

Simona Voiculescu în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
8 Iunie 2020 | 1 | 5080

Chiar și după o vreme de la încetarea contractului de muncă, angajatorul este obligat prin lege să-i pună la dispoziție fostului angajat, la cerere, anumite documente legate de munca sa în respectiva firmă, instituție ș.a.m.d. E vorba de documente din dosarul personal, pe care firmele sunt obligate să-l păstreze pentru fiecare angajat, în bune condiții și în siguranță. Cei care nu le dau foștilor angajați copii după documentele cerute riscă amenzi de până la 1.000 de lei. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Măsuri de SSM obligatorii pentru firme în cazul angajaților suspecți/confirmați cu COVID-19

Un angajat ce prezintă simptome de infectare cu COVID-19 trebuie izolat de ceilalți colegi și trimis acasă ori la medic, în funcție de starea sa. Dacă un salariat potențial infectat a venit recent la muncă, atunci spațiile în care acesta a petrecut mai mult timp ar trebui temporar închise. Întotdeauna, cei care au intrat în contact direct pentru o perioadă mai lungă de timp trebuie informați despre salariatul potențial infectat și trimiși în izolare la domiciliu. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Obligații angajatori în perioada stării de alertă: Ce au decis parlamentarii pentru firmele private

Angajatorii cu peste 50 de salariați, fie din mediul privat, fie de la stat vor putea să adopte, pe perioada stării de alertă, programe individualizate de muncă fără să aibă nevoie de acordul angajaților. De asemenea, autoritățile vor putea impune firmelor obligația de a realiza un triaj zilnic al celor care intră în incintă sau chiar măsuri precum termometrizarea. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Divulgarea salariului, abatere gravă la locul de muncă. Ce se întâmplă cu salariații care fac acest lucru?

Andreea Tutulan în Resurse umane
Redactor, avocatnet.ro
10 Februarie 2020 | 4 | 15107

În România, aspectele referitoare la salariu sunt considerate informații cu caracter confidențial a căror divulgare poate aduce prejudicii companiei. Prin urmare, o astfel de faptă ar putea fi considerată abatere disciplinară gravă, fiind sancționată de unii angajatori chiar cu desfacerea contractului de muncă. Citește articolul