Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament este interesat de orice aspect care implică bani, iar o amendă de 130.000 de euro are un impact direct asupra finanțelor companiei. Ei trebuie să știe despre aceste costuri potențiale pentru a gestiona bugetul și a înregistra corect cheltuielile.
Deși Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) se aplică deja de mai bine de un an, prima amendă aplicată de autoritățile românești pentru nerespectarea acestuia a fost dată acum câteva zile. Mai precis, Unicredit Bank a fost amendată cu 130.000 de euro pentru că n-a respectat datele personale ale clienților săi, sancțiunea fiind aplicată de Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP). Citește articolul
Acest departament gestionează toate impozitele și taxele companiei, așa că orice metodă nouă pentru a discuta sau amâna datoriile fiscale este crucială pentru planificarea bugetului și evitarea problemelor.
Procedura și documentele necesare aplicării mecanismului medierii fiscale, introdus anul acesta în legislație, au apărut azi în Monitorul Oficia, fiind cuprinse într-un ordin al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Mecanismul, al cărui scop este amânarea unei executări silite pentru datorii fiscale, amenzi ș.a., e deschis astfel pentru contribuabilii care vor să discute cu Fiscul despre întinderea eronată a obligațiilor de plată din somația de executare, precum și despre cum ar putea să obțină eventuale înlesniri la plată. Citește articolul
Schimbările legate de proprietatea publică și privată a statului sau a unităților administrativ-teritoriale pot avea implicații financiare și contabile pentru companie, mai ales dacă aceasta are relații cu autoritățile publice.
În ședința de săptămâna trecută, Guvernul a dat undă verde unui proiect de ordonanță de urgență ce cuprinde Codul administrativ al României, actul de temelie al funcționării administrației publice centrale și locale din țara noastră. Cât timp l-am așteptat să ajungă în Monitorul Oficial, Guvernul a mai făcut câteva modificări în conținutul proiectului inițial, pe care le-a adoptat în ședința de miercuri. Între altele, ele prevăd drepturi pentru minoritățile naționale și corectarea unei prevederi care făcea din funcționarii de la Finanțe bugetari cu statut special. Citește articolul
Acest departament este direct interesat de gestionarea banilor primiți de la stat, de a ține o evidență clară a cheltuielilor și veniturilor legate de proiect, de a se asigura că nu se primesc mai mulți bani decât trebuie și de a gestiona partea de co-finanțare necesară. Se asigură că toate cifrele sunt corecte și că se respectă cerințele fiscale și contabile.
Există anumite situații în care microîntreprinderile vor risca să piardă finanțarea nerambursabilă acordată de stat, după ce obțin banii puși la bătaie, începând de luni, în cadrul Programului Operațional Regional 2014-2020, prioritatea de investiții 2.1.A. Iată mai jos patru exemple de astfel de situații, de care microfirmele ar trebui să se ferească. Citește articolul
Gestiunează banii companiei, inclusiv obținerea și administrarea fondurilor europene și respectarea condițiilor financiare și de cofinanțare. De asemenea, supervizează proiecțiile financiare din planul de afaceri.
Luni încep înscrierile într-un program de finanțare în care microîntreprinderile vor putea cere până la 200.000 de euro pentru extinderea afacerilor proprii. Însă, din moment ce punctajul va face diferența între proiecte, firmele trebuie să știe că își pot asuma aspecte care să le aducă un punctaj mai bun decât al altor „competitori”. Dar numai dacă sunt pregătite să le și ducă la îndeplinire. Citește articolul
Utilizarea zilierilor implică anumite costuri și obligații financiare pentru firmă, iar modificările legii pot schimba modul în care sunt gestionate aceste aspecte.
Printr-un proiect de ordonanță de urgență adoptat miercuri de Guvern în ședința săptămânală se vor reintroduce în Legea zilierilor patru domenii scoase la finele anului trecut, prin celebra Ordonanță 114, domenii în care să se poată lucra cu zilieri în mod legal. Citește articolul
Pentru a ști cum să înregistreze și să declare corect TVA-ul, cum să verifice dacă pot deduce TVA-ul de pe facturi și cum să corecteze facturile greșite pentru a evita amenzi.
Dreptul pozitiv român și jurisprudența aferentă acestuia au instituit două mecanisme de sancționare a evaziunii fiscale relative la TVA. Primul are la bază răspunderea juridică fiscală, adică în special nedeductibilitatea cheltuielii efectuate urmată de accesorii, iar al doilea mecanism are la bază răspunderea juridică penală. Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a stabilit recent o a treia cale de urmat dacă operațiunea economică nu intră în sfera de aplicare a TVA, poziționând-o între accesorii și sancțiunea penală: rectificarea facturii pentru a elimina TVA-ul. Citește articolul
Monitorizează știrile despre bugetul de stat, deficit și rectificările bugetare, deoarece aceste decizii guvernamentale pot influența mediul economic general și, implicit, planificarea financiară a companiei (taxe, cheltuieli, investiții).
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil de relația cu autoritățile fiscale (ANAF), de plata taxelor și de gestionarea finanțelor companiei. Ei trebuie să știe cum funcționează popririle electronice pentru a evita blocarea nejustificată a fondurilor și pentru a debloca rapid eventualele sume reținute.
O mai bună comunicare a Fiscului cu băncile, limitarea popririlor la necesarul de acoperit pentru datoria fiscală și ridicarea mai rapidă a indisponibilizărilor bănești: ministrul finanțelor a anunțat că va prezenta azi Guvernului o nouă aplicație prin care Fiscul și băncile comunică în vederea instituirii popririlor, astfel încât poprirea electronică pentru datorii fiscale să se poată face, de luna asta, într-un mod care să mulțumească pe toată lumea. Citește articolul
Ecotaxa majorată și extinsă la toate pungile de plastic reprezintă un cost suplimentar pentru companie, iar acest departament trebuie să o înregistreze și să o gestioneze corect din punct de vedere financiar și contabil.
Comercianții care pun la dispoziția clienților pungi de plastic vor plăti de-acum, la Administrația Fondului pentru Mediu (AFM), o ecotaxă mai mare, iar aceasta se va aplica tuturor pungilor de plastic, indiferent de formă sau grosime, potrivit unui act normativ care deja se aplică de marți. Citește articolul