avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 925 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Fiscal-Financiar-Contabil

Departament: Fiscal-Financiar-Contabil

ACCES GRATUIT

Prima amendă dată în România pentru nerespectarea GDPR: Unicredit trebuie să achite 130.000 euro

Acest departament este interesat de orice aspect care implică bani, iar o amendă de 130.000 de euro are un impact direct asupra finanțelor companiei. Ei trebuie să știe despre aceste costuri potențiale pentru a gestiona bugetul și a înregistra corect cheltuielile.

Alexandru Boiciuc în Date personale & viața privată
Redactor-șef, avocatnet.ro
4 Iulie 2019 | 4 | 16150 | Timp de citire: 2 min.

Deși Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) se aplică deja de mai bine de un an, prima amendă aplicată de autoritățile românești pentru nerespectarea acestuia a fost dată acum câteva zile. Mai precis, Unicredit Bank a fost amendată cu 130.000 de euro pentru că n-a respectat datele personale ale clienților săi, sancțiunea fiind aplicată de Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP). Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Procedura medierii fiscale, oficializată azi: Contribuabilii vor putea cere să discute cu Fiscul despre datoriile restante

Acest departament gestionează toate impozitele și taxele companiei, așa că orice metodă nouă pentru a discuta sau amâna datoriile fiscale este crucială pentru planificarea bugetului și evitarea problemelor.

Simona Voiculescu în Contabil și fiscal
Director Editorial, avocatnet.ro
4 Iulie 2019 | 8057 | Timp de citire: 3 min.

Procedura și documentele necesare aplicării mecanismului medierii fiscale, introdus anul acesta în legislație, au apărut azi în Monitorul Oficia, fiind cuprinse într-un ordin al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Mecanismul, al cărui scop este amânarea unei executări silite pentru datorii fiscale, amenzi ș.a., e deschis astfel pentru contribuabilii care vor să discute cu Fiscul despre întinderea eronată a obligațiilor de plată din somația de executare, precum și despre cum ar putea să obțină eventuale înlesniri la plată. Citește articolul

ACCES GRATUIT

La o săptămână după ce a adoptat proiectul de OUG, Guvernul a modificat Codul administrativ. Care sunt noutățile

Schimbările legate de proprietatea publică și privată a statului sau a unităților administrativ-teritoriale pot avea implicații financiare și contabile pentru companie, mai ales dacă aceasta are relații cu autoritățile publice.

Simona Voiculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Director Editorial, avocatnet.ro
4 Iulie 2019 | 4 | 4252 | Timp de citire: 2 min.

În ședința de săptămâna trecută, Guvernul a dat undă verde unui proiect de ordonanță de urgență ce cuprinde Codul administrativ al României, actul de temelie al funcționării administrației publice centrale și locale din țara noastră. Cât timp l-am așteptat să ajungă în Monitorul Oficial, Guvernul a mai făcut câteva modificări în conținutul proiectului inițial, pe care le-a adoptat în ședința de miercuri. Între altele, ele prevăd drepturi pentru minoritățile naționale și corectarea unei prevederi care făcea din funcționarii de la Finanțe bugetari cu statut special. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Înscrierile încep luni în POR 2014-2020 2.1.A

Finanțare pentru micro: Patru situații în care firmele vor risca să piardă banii de la stat

Acest departament este direct interesat de gestionarea banilor primiți de la stat, de a ține o evidență clară a cheltuielilor și veniturilor legate de proiect, de a se asigura că nu se primesc mai mulți bani decât trebuie și de a gestiona partea de co-finanțare necesară. Se asigură că toate cifrele sunt corecte și că se respectă cerințele fiscale și contabile.

Alexandru Boiciuc în Finanțări
Redactor-șef, avocatnet.ro
4 Iulie 2019 | 3241 | Timp de citire: 2 min.

Există anumite situații în care microîntreprinderile vor risca să piardă finanțarea nerambursabilă acordată de stat, după ce obțin banii puși la bătaie, începând de luni, în cadrul Programului Operațional Regional 2014-2020, prioritatea de investiții 2.1.A. Iată mai jos patru exemple de astfel de situații, de care microfirmele ar trebui să se ferească. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Înscrierile încep luni în POR 2014-2020 2.1.A

Finanțare pentru micro: Cum își pot crește firmele șansele la obținerea fondurilor de 200.000 euro

Gestiunează banii companiei, inclusiv obținerea și administrarea fondurilor europene și respectarea condițiilor financiare și de cofinanțare. De asemenea, supervizează proiecțiile financiare din planul de afaceri.

Alexandru Boiciuc în Finanțări
Redactor-șef, avocatnet.ro
4 Iulie 2019 | 3115 | Timp de citire: 4 min.

Luni încep înscrierile într-un program de finanțare în care microîntreprinderile vor putea cere până la 200.000 de euro pentru extinderea afacerilor proprii. Însă, din moment ce punctajul va face diferența între proiecte, firmele trebuie să știe că își pot asuma aspecte care să le aducă un punctaj mai bun decât al altor „competitori”. Dar numai dacă sunt pregătite să le și ducă la îndeplinire. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Patru noi domenii în care pot fi folosiți zilierii vor fi introduse printr-o OUG adoptată de Guvern

Utilizarea zilierilor implică anumite costuri și obligații financiare pentru firmă, iar modificările legii pot schimba modul în care sunt gestionate aceste aspecte.

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Director Editorial, avocatnet.ro
4 Iulie 2019 | 195852 | Timp de citire: 2 min.

Printr-un proiect de ordonanță de urgență adoptat miercuri de Guvern în ședința săptămânală se vor reintroduce în Legea zilierilor patru domenii scoase la finele anului trecut, prin celebra Ordonanță 114, domenii în care să se poată lucra cu zilieri în mod legal. Citește articolul

ACCES PREMIUM
A treia cale în materie de TVA

CJUE: În cazul unei tranzacții fictive, emitentul poate rectifica factura

Pentru a ști cum să înregistreze și să declare corect TVA-ul, cum să verifice dacă pot deduce TVA-ul de pe facturi și cum să corecteze facturile greșite pentru a evita amenzi.

SCA Niculeasa si Asociatii în Taxe și impozite
4 Iulie 2019 | 1 | 5574 | Timp de citire: 5 min.

Dreptul pozitiv român și jurisprudența aferentă acestuia au instituit două mecanisme de sancționare a evaziunii fiscale relative la TVA. Primul are la bază răspunderea juridică fiscală, adică în special nedeductibilitatea cheltuielii efectuate urmată de accesorii, iar al doilea mecanism are la bază răspunderea juridică penală. Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a stabilit recent o a treia cale de urmat dacă operațiunea economică nu intră în sfera de aplicare a TVA, poziționând-o între accesorii și sancțiunea penală: rectificarea facturii pentru a elimina TVA-ul. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Guvernul trebuie să facă rost de 7 miliarde de lei ca să acopere gaura din buget, dar promite primarilor 1,5 miliarde

Monitorizează știrile despre bugetul de stat, deficit și rectificările bugetare, deoarece aceste decizii guvernamentale pot influența mediul economic general și, implicit, planificarea financiară a companiei (taxe, cheltuieli, investiții).

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
4 Iulie 2019 | 608 | Timp de citire: 2 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Poprire electronică ANAF: Ministrul finanțelor anunță schimbări, de luna asta, în materia popririlor fiscale

Acest departament este direct responsabil de relația cu autoritățile fiscale (ANAF), de plata taxelor și de gestionarea finanțelor companiei. Ei trebuie să știe cum funcționează popririle electronice pentru a evita blocarea nejustificată a fondurilor și pentru a debloca rapid eventualele sume reținute.

Simona Voiculescu în Contabil și fiscal
Director Editorial, avocatnet.ro
3 Iulie 2019 | 4570 | Timp de citire: 2 min.

O mai bună comunicare a Fiscului cu băncile, limitarea popririlor la necesarul de acoperit pentru datoria fiscală și ridicarea mai rapidă a indisponibilizărilor bănești: ministrul finanțelor a anunțat că va prezenta azi Guvernului o nouă aplicație prin care Fiscul și băncile comunică în vederea instituirii popririlor, astfel încât poprirea electronică pentru datorii fiscale să se poată face, de luna asta, într-un mod care să mulțumească pe toată lumea. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Valoarea ecotaxei pentru pungile de plastic s-a majorat, iar taxa se aplică tuturor tipurilor de pungi

Ecotaxa majorată și extinsă la toate pungile de plastic reprezintă un cost suplimentar pentru companie, iar acest departament trebuie să o înregistreze și să o gestioneze corect din punct de vedere financiar și contabil.

Dragoș Niculescu în Aspecte juridice
Redactor coordonator, avocatnet.ro
3 Iulie 2019 | 2 | 10643 | Timp de citire: 1 min.

Comercianții care pun la dispoziția clienților pungi de plastic vor plăti de-acum, la Administrația Fondului pentru Mediu (AFM), o ecotaxă mai mare, iar aceasta se va aplica tuturor pungilor de plastic, indiferent de formă sau grosime, potrivit unui act normativ care deja se aplică de marți. Citește articolul