Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Este important pentru a ști cum să gestioneze datoriile către ANAF și să evite situațiile neprevăzute de blocare a banilor din conturi, asigurând buna funcționare financiară a companiei.
Fiscul are dreptul de a efectua popriri inclusiv pe conturile de credit sau pe cardurile de credit pentru a recupera datoriile fiscale. Solicitările de urmărire silită se trimit în toate direcțiile, în speranța că există undeva, într-un cont, ceva bani "de tras". Partea bună e că se pot evita situațiile neplăcute generate de blocarea sumelor de bani din acele conturi. Citește articolul
Gestionarea salariilor, măsurile de austeritate și o tranzacție imobiliară de 60 de milioane de euro au un impact direct asupra bugetului, taxelor și situației financiare a companiei.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament trebuie să fie la curent cu orice schimbare la nivelul instituțiilor care combat evaziunea fiscală și frauda, deoarece aceste modificări pot afecta modul în care se desfășoară inspecțiile fiscale sau controalele la companie.
Ocuparea posturilor de inspector general antifraudă și de inspector general adjunct antifraudă, din cadrul Direcției Generale Antifraudă Fiscală (DGAF), se va face în viitor prin concurs, conform unui proiect de act normativ al Ministerului Finanțelor Publice (MFP). În prezent, aceste funcții sunt ocupate de persoanele alese de prim-ministrul României. Citește articolul
Acest departament gestionează banii companiei, taxele și impozitele, fiind interesat de recuperarea unor sume plătite anterior (dacă firma a fost vizată) și de implicațiile financiare ale deciziilor guvernamentale referitoare la restituiri.
Termenul de restituire a banilor pe fostele taxe auto și timbrul de mediu a expirat la finele lunii precedente. Totuși, nu toți solicitanții au primit banii în conturi, din lipsa fondurilor. O alocare suplimentară de bani a fost aprobată de Guvern zilele trecute și miercuri a apărut în Monitorul Oficial. Potrivit declarațiilor recente ale ministrului mediului, circa 90% dintre sumele datorate au fost deja acoperite. Citește articolul
Acest departament manevrează date personale pentru salarii, taxe și alte operațiuni financiare. Trebuie să știe când și cum poate folosi aceste date, asigurându-se că respectă normele de protecție a datelor personale și că are un motiv bine întemeiat.
Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) stabilește că unul din cazurile în care pot fi prelucrate date personale ale persoanelor fizice este acela când firma care face prelucrarea are un interes legitim superior drepturilor și intereslor persoanelor ale căror date sunt vizate. Avantajul acestui temei de prelucrare este că el poate fi folosit în multe cazuri practice, însă există o serie de condiții pe care firmele trebuie să le îndeplinească pentru a putea fi în acord cu GDPR când se bazează pe interesul lor legitim. Una din condiții este exact balansarea între datele persoanelor vizate și interesele firmei, pentru a vedea dacă cele din urmă primează. Citește articolul
Departamentul ar fi interesat de aspectele financiare legate de amenzile prevăzute pentru contravenții și de gestionarea bugetelor alocate pentru programele de dezvoltare profesională, incluzând evidența sumelor și cheltuielilor aferente.
Codul administrativ a intrat în vigoare vinerea trecută și reprezintă, de acum, cadrul legal general în privința regulilor aplicabile relațiilor din cadrul și cu administrația publică. În acest context, un aspect foarte important îl reprezintă regulile de răspundere pe care Codul administrativ le conține, în special cele referitoare la răspunderea contravențională a funcționarilor publici. Citește articolul
Cunoașterea modificărilor din sistemul de pensii ajută la o mai bună planificare financiară pe termen lung a companiei și la înțelegerea contextului economic general.
În afară de creșterea punctului de pensie programată pentru toamna aceasta și pe care o aveam și în lipsa noii reglementări a pensiilor, recent publicate în Monitorul Oficial, o creștere substanțială a pensiilor va avea loc în toamna anului viitor, când punctul va trece de 1.700 de lei. Valoarea acestuia e programată să crească anual, în fapt, însă punctul de pensie nu se mai regăsi în formula de calcul a pensiilor în noua lege, pentru că va fi "înghițit" de o altă componentă a formulei. Pe lângă asta însă, legea nouă prevede și recalcularea unor pensii. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct cu taxele, impozitele și finanțele companiei. Orice schimbare în taxele salariale are un impact major asupra bugetului și obligațiilor fiscale ale firmei.
Recent, Guvernul a oficializat unele modificări semnificative la condițiile aplicării facilităților fiscale din domeniul construcțiilor. Din păcate, pentru a complica lucrurile, regulile se aplică din mijlocul lunii iulie 2019. Astfel, apare următoarea întrebare: angajatorii aplică facilitățile fiscale, în noile condiții, pentru întreaga lună iulie sau doar pentru perioada 21 - 31 iulie? Citește articolul
Acest departament este direct interesat deoarece rezultatele evaluărilor pot duce la acordarea de bonusuri sau la reducerea salariilor funcționarilor publici. Ei trebuie să înțeleagă aceste modificări pentru a calcula corect salariile și pentru a planifica bugetul instituției.
Recent, Codul administrativ al României a fost oficializat prin publicarea în Monitorul Oficial. Acesta înglobează prevederile mai multor acte normative și reglementează activitatea administrației publice. Printre prevederile pe care le conține, Codul administrativ stabilește și desfășurarea procesului de evaluare profesională individuală a funcționarilor publici, aducând, totodată, unele modificări la legislația în vigoare. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct de datoriile la stat și de relația cu autoritățile fiscale. Articolul oferă detalii despre cum se pot negocia aceste datorii sau cum se pot cere amânări de plată pentru a menține stabilitatea financiară a companiei.
Avem medierea fiscală în legislație de la începutul acestui an, iar, de curând, avem și procedura ei oficializată prin Monitorul Oficial. Întâi de toate, o modalitate de a amâna executarea silită, această mediere fiscală poate fi cerută de orice contribuabil care primește o somație de la Fisc pentru plata unor datorii restante, fie că vorbim de persoane fizice, fie că vorbim de persoane juridice. Citește articolul