Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acesta este departamentul principal care calculează taxele și contribuțiile salariale, gestionează cifra de afaceri pentru eligibilitatea facilităților fiscale și se asigură că toate plățile către stat sunt făcute corect și la timp.
La începutul anului, redacția noastră atrăgea atenția că, în cazul companiilor care desfășoară activitate și în alte domenii decât în cel al construcțiilor, salariile nete ale angajaților pot fluctua de la o lună la alta. Recent, Guvernul a luat măsuri pentru a combate această problemă, dar adevărul este că tot vor exista asemenea situații, chiar dacă mai rar. Citește articolul
Este direct interesat de tot ce ține de taxe, datoriile către stat și cum sunt gestionate banii, iar medierea fiscală oferă o cale de a negocia sau gestiona mai bine aceste obligații.
Orice procedură de mediere cu Fiscul (chiar și una la care contribuabilul care a cerut-o nu s-a mai dus) se va termina cu un proces-verbal în care se vor trece anumite informații privind datoriile restante și chestiunile convenite la ședință. Potrivit proiectului de ordin ce cuprinde procedura de mediere fiscală, aflat acum în dezbatere la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), procesul-verbal va seta ultimul cronometru înainte unei executări silite. Unii contribuabili vor folosi însă acest mecanism doar ca să mai amâne puțin executarea silită sau ca "să mai cumpere" timp pentru a obține o înlesnire la plată. Citește articolul
Monitorizează și bugeteze costurile legate de taxele de drum (rovinietă) pentru flota companiei și se asigură că plățile sunt făcute la timp pentru a evita amenzile și cheltuielile neprevăzute.
Începând de azi, au fost puse în funcțiune opt noi camere video prin care se verifică valabilitatea rovinietei, potrivit unui comunicat de presă transmis de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Astfel, numărul punctelor fixe de verificare a rovinietei a crescut la 82. Scopul acestor camere video este de a-i surprinde (în vederea sancționării) pe șoferii care circulă cu mașina pe rețeaua de drumuri din țară fără a deține o vinietă valabilă. Citește articolul
Informații despre schimbările la conducerea ANAF și rezultatele colectării, care pot influența modul în care companiile își gestionează taxele și planificarea financiară anuală. De asemenea, impactul creșterii salariilor din cauza lipsei de specialiști asupra costurilor și bugetelor.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament este interesat de costurile fixe și potențialele costuri suplimentare implicate în procesul de autorizare a mașinilor și a șoferilor. Aceste informații sunt esențiale pentru bugetare, evidența cheltuielilor și planificarea financiară.
Ordonanța transportului alternativ, așa cum este cunoscut oficial ridesharing-ul la noi, prevede anumite costuri pentru autorizarea unei mașini. Însă acestea sunt doar costurile minime implicate de procedură, cel puțin teoretic, deoarece vor putea interveni și alte costuri. Citește articolul
Acest departament este interesat de modul în care sunt gestionate taxele și restituirile de bani de către autorități. Este important să înțeleagă cum se rezolvă problemele fiscale și financiare la nivel național și ce implicații pot avea pentru companii, chiar dacă e vorba de o taxă veche.
Persoanele care au depus cereri pentru restituirea fostelor taxe auto plătite (taxa specială, taxa pe poluare, taxa pentru emisiile poluante și timbrul de mediu) ar fi trebuit să primească banii până la finalul lunii trecute. Însă, cu toate că au fost alocate sume uriașe la bugetul Fondului pentru mediu (cel din care se restituie fostele taxe auto) pe parcursul ultimelor luni, nu toți cei care au făcut demersurile necesare pentru restituirea fostelor taxe și-au primit banii înapoi. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu banii firmei, cum se calculează profitul, cum se fac rapoartele financiare necesare și cum se distribuie apoi profitul către proprietari (dividende), asigurându-se că totul este gestionat corect din punct de vedere financiar și fiscal.
Al doilea trimestru al anului 2019 s-a încheiat zilele trecute, ceea ce înseamnă că firmele pot începe demersurile pentru împărțirea profitului aferent perioadei ianuarie - iunie sub formă de dividende. Însă împărțirea dividendelor interimare implică parcurgerea mai multor etape. Citește articolul
Acest departament trebuie să știe cum se impozitează veniturile din ridesharing și când este nevoie de casă de marcat sau de emiterea de facturi electronice, pentru a ține contabilitatea corectă.
Ridesharing-ul (sau transportul alternativ, cum este cunoscut oficial la noi) este reglementat, mai nou, prin ordonanță de urgență. Acest act prevede că șoferii care lucrează pentru aplicațiile precum Uber sau Bolt au aproximativ patru luni ca să intre în legalitate, proces ce va implica parcurgerea mai multor pași. Citește articolul
Este esențial pentru calcularea corectă a impozitului pe profit, înregistrarea cheltuielilor cu dobânzile și asigurarea că situațiile financiare sunt conforme cu legile fiscale.
Începând cu 1 ianuarie 2018 au fost introduse reguli noi pentru limitarea cheltuielilor cu dobânda și a altor costuri echivalente dobânzii din punct de vedere economic. Citește articolul
Este direct interesat de orice modificare a politicilor fiscale (chiar dacă vizează persoane fizice inițial, pot influența perspectivele fiscale generale), de programe de finanțare și de impactul acestora asupra planificării financiare și strategiei companiei.
Guvernul a stabilit măsurile prioritare din programul de guvernare pentru semestrul al doilea al anului 2019. Printre aceste măsuri se regăsesc o serie de propuneri, printre care impozitul zero pentru o anumită grupă de cetățeni, programe de finanțare pentru medici sau vouchere pentru elevii fără absențe. Citește articolul