avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 918 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Fiscal-Financiar-Contabil

Departament: Fiscal-Financiar-Contabil

ACCES GRATUIT

Ordonanța ridesharing-ului a apărut în Monitorul Oficial. Cât timp au șoferii Uber și Bolt să intre în legalitate

Se ocupă de banii companiei, de cum sunt cheltuiți și cum sunt plătite taxele. O nouă lege pentru transportul de persoane poate afecta modul în care sunt înregistrate costurile cu transportul sau obligațiile fiscale pentru serviciile de ridesharing.

Alexandru Boiciuc în Ghid auto
Redactor-șef, avocatnet.ro
1 Iulie 2019 | 1 | 6019 | Timp de citire: 1 min.

Ordonanța de urgență care reglementează, în premieră, ridesharing-ul în România a apărut astăzi în Monitorul Oficial. Aceasta prevede că șoferii care lucrează acum pentru aplicații precum Uber sau Bolt vor avea exact patru luni la dispoziție pentru a intra în legalitate, altfel vor risca sancționarea. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE În curând, se vor da finanțări de stat pentru accelerarea dezvoltării IMM-urilor

Acest departament este direct interesat de oportunitățile de finanțare nerambursabilă sau de alte stimulente financiare oferite de stat, deoarece acestea pot contribui la bugetul companiei și la planificarea investițiilor. De asemenea, trebuie să înțeleagă criteriile financiare de încadrare ca IMM.

Alexandru Boiciuc în Finanțări
Redactor-șef, avocatnet.ro
1 Iulie 2019 | 4472 | Timp de citire: 2 min.

Întreprinderile mici și mijlocii (IMM-uri) din România vor putea accesa, în curând, două noi programe de finanțare nerambursabilă, conform unui act normativ apărut recent în Monitorul Oficial. Unul este pentru accelerarea dezvoltării IMM-urilor, iar altul este axat pe un târg al IMM-urilor, dar încă n-avem informații detaliate despre niciunul dintre ele. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Modalitatea de adoptare a hotărârilor consiliilor locale, modificată în noul Cod administrativ

Acest departament trebuie să știe cum se aprobă bugetele locale, precum și taxele și impozitele locale, deoarece aceste decizii administrative pot afecta direct costurile și planificarea financiară a companiei.

Andreea Vrabie în Salarizare, taxare & relația cu statul
Asistent Marketing, avocatnet.ro
1 Iulie 2019 | 12203 | Timp de citire: 3 min.

Codul administrativ al României va reuni numeroase reglementări din domeniul administrației publice într-un singur act normativ și a fost adoptat marți prin ordonanță de urgență. Decizia de a adopta Codul administrativ prin OUG a fost luată după ce reglementarea prin lege a eșuat din cauza unor probleme de constituționalitate. Printre altele, actul normativ reglementează adoptarea hotărârilor consiliului local și răspunderea în ceea ce privește actele administrative emise de consiliile locale. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Formulare fiscale modificate pentru a include opțiunea medierii cu Fiscul

Acest departament este direct responsabil de gestionarea datoriilor fiscale ale companiei și de relația cu ANAF. Opțiunea de mediere fiscală oferă o modalitate nouă de a aborda datoriile restante și de a evita executarea silită, influențând direct planificarea financiară și fluxul de numerar.

Simona Voiculescu în Contabil și fiscal
Director Editorial, avocatnet.ro
1 Iulie 2019 | 6528 | Timp de citire: 3 min.

Medierea fiscală, introdusă în legislație la începutul acestui an pentru a le oferi datornicilor Fiscului o amânare a executării silite, are nevoie de reglementări suplimentare pentru a se putea aplica. Printr-un act normativ apărut vineri în Monitorul Oficial, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) aduce modificări conținutului unor formulare fiscale existente, precum somația de plată, pentru a reflecta opțiunea medierii fiscale. Citește articolul

ACCES GRATUIT

ICCJ confirmă legalitatea unui comision de acordare a creditului bancar

Acest departament este interesat de modul în care sunt structurate și interpretate legal costurile și comisioanele din contracte, pentru a gestiona corect banii companiei și a evita problemele financiare.

Alexandros Bakos în Justițiabil in România
Redactor, avocatnet.ro
1 Iulie 2019 | 1 | 2570 | Timp de citire: 1 min.

Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ), în soluționarea unui recurs, a confirmat legalitatea perceperii, de către bancă, a unui comision de acordare a creditului. În concret, era vorba de un comision stabilit pentru acoperirea costurilor pe care le-ar avea banca în privința acordării creditului (plata angajaților care analizează capacitatea de rambursare a creditului, de exemplu). Instanța supremă, în analizarea clauzei care prevedea obligația de plată a comisionului de acordare a creditului a insistat pe faptul că textul era clar și împrumutatul a putut să își dea seama de consecințele pe care le-ar avea o asemenea obligație asupra lui. Citește articolul

ACCES GRATUIT

La ce ne mai trebuie Parlament? Povestea Codului administrativ adoptat prin OUG

Discută despre modul în care deciziile legislative rapide (OUG) pot afecta aspecte financiare la nivel național, cum ar fi încasările la buget sau deblocarea fondurilor europene, având potențial să influențeze mediul de afaceri și investițiile.

Simona Voiculescu în Editorial
Director Editorial, avocatnet.ro
29 Iunie 2019 | 1 | 6278 | Timp de citire: 7 min.

Acum ceva ani, Guvernul schimba pe sub masă formula legislativă din spatele unui Cod al insolvenței și-l făcea, din proiect de lege, proiect de ordonanță de urgență. Îl adopta motivând insuficient și neadecvat necesitatea ca el să intre în vigoare ca ordonanță de urgență, chestiune pe care Curtea Constituțională a României (CCR) a taxat-o la momentul respectiv. Codul acela a fost declarat neconstituțional și a dispărut din legislație. Adoptarea recentă a Codului administrativ al României prin ordonanță de urgență ne arată că Guvernul n-a învățat nimic din greșelile trecutului, că nu-și face niciodată temele și acționează după tupeu și interese, mai degrabă, nu după litera și spiritul Constituției. Ce a spus CCR atunci, pe OUG-ul cu Codul insolvenței, ce a spus Guvernul acum și ce ne rămâne: Citește articolul

ACCES PREMIUM

Medierea fiscală: Cum va funcționa mecanismul în dezbatere și ce va presupune dialogul cu Fiscul

Acest departament se ocupă direct de taxele și plățile firmei. Este esențial să știe cum poate negocia cu Fiscul pentru datorii sau amenzi și cum poate opri temporar executarea silită.

Simona Voiculescu în Contabil și fiscal
Director Editorial, avocatnet.ro
28 Iunie 2019 | 1 | 1184 | Timp de citire: 3 min.

Întâlnirea cu Fiscul într-o procedură de mediere fiscală va fi posibilă într-un viitor destul de apropiat, întrucât procedura acestei medieri se află de joi în dezbatere la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Discuțiile se vor purta la o dată fixată de organul fiscal, între contribuabil și doi reprezentanți ai Fiscului din departamente precum cel de executări silite, poate și în prezența șefilor acestora, dacă e cazul. Practic, se va încerca lămurirea datoriilor pentru care contribuabilul stă sub amenințarea executării silite, iar organul fiscal va trebui să-i pună pe tapet acestuia dintâi toate opțiunile pe care le are pentru a plăti datoriile și a evita executarea. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Proiect adoptat: Unele companii vor trebui să investească mai mult în măsuri de protecție a datelor personale

Articolul menționează că implementarea noilor reguli va aduce costuri semnificative pentru companiile care oferă servicii de plată. Acest departament gestionează bugetele și se asigură că firma are resursele financiare necesare și monitorizează impactul financiar al acestor schimbări.

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
28 Iunie 2019 | 2540 | Timp de citire: 2 min.

În viitor, entitățile care oferă servicii de plată vor fi nevoite să implementeze măsuri suplimentare de autentificare a clienților care le utilizează serviciile. În concret, măsurile respective se vor baza pe cel puțin două dintre următoarele: parole sau PIN-uri; utilizarea de dispozitive; utilizarea de elemente caracteristice unei persoane (precum recunoaștere facială sau amprente, de exemplu). Obligațiile de garantare a unor astfel de măsuri sunt incluse într-un proiect de lege adoptat recent de Senat. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Românii care au înlocuit portofelul cu telefonul. Cât de sigure sunt tranzacţiile

Pentru că aceste noi metode de plată afectează modul în care sunt procesate și înregistrate plățile și încasările unei companii.

StirileProTV.ro în Știri & Revista presei
28 Iunie 2019 | 3521 | Timp de citire: 1 min.

Facem paşi rapizi spre viitor, unul care presupune, de exemplu, şi să renunţăm la portofel. De acum, putem plăti direct cu telefonul mobil, fără să mai apelăm la card sau bani gheaţă. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Reminder Fostele taxe auto, inclusiv timbrul de mediu, trebuie restituite până la sfârșitul acestei săptămâni

Acest departament gestionează toate taxele și finanțele companiei. Articolul este esențial pentru a ști despre termenele de restituire a unor taxe plătite, informație ce afectează fluxul de numerar și evidența contabilă.

Dragoș Niculescu în Ghid auto
Redactor coordonator, avocatnet.ro
28 Iunie 2019 | 339 | 86481 | Timp de citire: 2 min.

Persoanele care au depus cereri pentru restituirea fostelor taxe auto plătite (taxa specială, taxa pe poluare, taxa pentru emisiile poluante și timbrul de mediu) vor primi banii până la sfârșitul lunii iunie a acestui an, adică până duminică. Termenul-limită inițial pentru restituirea fostelor taxe auto era sfârșitul anului trecut, dar a fost amânat în decembrie 2018, astfel că cei ce au depus cereri anul trecut au fost nevoiți să mai aștepte câteva luni până să primească efectiv banii. Citește articolul