Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Pentru a înțelege cum trebuie verificată gestionarea banilor și a bugetului, precum și cum funcționează auditul intern pentru a asigura corectitudinea financiară.
Cenzorii și comisiile de cenzori vor avea, odată cu schimbarea legislației privind asociațiilor, ce va avea loc în luna septembrie a acestui an, mai multe atribuții decât în prezent. După cum stabilește legislația în vigoare, cenzorii sunt persoanele care urmăresc și asigură respectarea cadrului legal în administrarea bunurilor și a fondurilor bănești ale unei asociații de proprietari. Citește articolul
Procesează date personale legate de salarii, plăți și clienți, și trebuie să se asigure că sunt înregistrate corespunzător în registrul de prelucrări.
Ținerea unui registru al prelucrărilor de date personale este prevăzută de Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR). Obligația de a avea un astfel de registru este detaliată în GDPR prin prisma conținutul său obligatoriu, dar nu se impune decât ca el să fie în formă scrisă. Prin urmare, cum anume arată acest registru poate să difere lejer de la o firmă la alta. Important este conținutul, așa cum subliniază specialiștii, nu forma. Citește articolul
Acest departament este interesat de posibilele costuri financiare pe care o companie le-ar putea avea de plătit, sub formă de despăgubiri, în cazul unor încălcări ale regulilor GDPR.
Persoanele care suferă un prejudicu în baza încălcării Regulamentului general privind protecţia datelor (GDPR) pot cere (şi obţine) repararea integrală a prejudiciului. Astfel, există o serie de elemente care trebuie luate în considerare de o persoană care consideră că i-au fost încălcate drepturile prevăzute în cadrul GDPR şi vrea, astfel, să obţină despăgubiri. Citește articolul
Este util pentru a ști cum se gestionează banii, care cheltuieli sunt acceptate și cum se recuperează sumele plătite în cadrul unui proiect.
Antreprenorii ale căror proiecte sunt declarate câștigătoare în urma parcurgerii etapei de evaluare vor semna contractul de finanțare, un document ce conține condițiile în care implementarea efectivă a planului de afaceri se poate realiza. Citește articolul
Secțiunea despre afacerile cu miere și profitabilitatea apicultorilor este relevantă pentru departamentele care urmăresc performanța financiară și economică a diverselor sectoare de activitate.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament este responsabil cu gestionarea banilor companiei, inclusiv bugetele, încasările, plățile, datoriile și creditele, precum și cu calcularea eventualelor penalități.
Comitetul executiv al unei asociații de proprietari are, potrivit legislației în vigoare, o serie de atribuții, inclusiv aplicarea hotărârilor adunării generale și întocmirea proiectului de buget. Odată cu schimbarea cadrului legal privind asociațiile, în luna septembrie a acestui an, comitetul executiv va avea, precum adunarea generală, mai multe atribuții față de câte au în prezent. Citește articolul
Furnizează informații financiare esențiale, cum ar fi ofertele, dovada că nu sunt datorii la stat și lista activelor companiei, toate necesare pentru cererea de finanțare.
Cererea de finanțare pentru solicitarea de fonduri nerambursabile se depune însoțită de documente justificative, conform indicațiilor din ghidul solicitantului. Rolul acestor documente este acela de a stabili respectarea condițiilor de eligibilitate cerute de către instituția finanțatoare la data depunerii proiectului. Prin urmare, obținerea și depunerea acestor documente este obligatorie. Citește articolul
Articolul prezintă date financiare despre valoarea importurilor de lactate și impactul prețurilor asupra fermierilor, fiind relevant pentru analiza costurilor, veniturilor și a banilor care circulă în sectorul agricol.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament se ocupă de banii companiei. Articolul oferă instrucțiuni despre cum se completează bugetul investiției și sursele de finanțare, informații cheie pentru care ei sunt responsabili.
Alături de planul de afaceri, documentația necesară obținerii unei finanțări nerambursabile cuprinde și cererea de finanțare, un rezumat al întregului proiect depus. Cererea de finanțare prezintă principalele informații privind solicitantul și investiția propusă de acesta. Citește articolul
Articolul explică în detaliu ce înseamnă contabilitatea primară, ce tipuri de documente se gestionează și care sunt responsabilitățile zilnice ale unui contabil, fiind fundamental pentru înțelegerea și desfășurarea activității specifice acestui departament.
Dacă ești antreprenor sau manager de afacere, cunoștințele despre contabilitate sunt un plus în evoluția businessului tău și te vei simți mai sigur pe ceea ce faci, cu o viziune mai clară asupra strategiilor de dezvoltare. De asemenea, și tu, viitorule student, dacă ești în căutarea unui nou domeniu de studiu sau ești dornic să îți începi cariera într-o lume a cifrelor. Credem că informațiile despre ce înseamnă contabilitatea primară, pe care noi ți le vom prezenta, îți vor capta interesul și te vor ajuta să iei o decizie. Citește articolul