Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament trebuie să fie la curent cu verificările ANAF (Fisc), deoarece acestea vizează respectarea obligațiilor fiscale și contabile ale companiei.
Perioada verii aduce întotdeauna o creștere a muncii sezoniere și a numărului de turiști în stațiunile din aproape toată țara. Din acest motiv, autoritățile își intensifică de obicei controalele la firme. Astăzi vă prezentăm estimările noastre pentru controalele la firme din perioada iunie - august 2018. Citește articolul
Articolul explică modificări cheie despre cum se calculează taxele pentru firmele mici (microîntreprinderi), inclusiv condițiile de aplicare a unei cote de impozitare mai mici, informații vitale pentru buget, contabilitate și planificarea financiară a firmei.
Cota redusă de impozitare a veniturilor microîntreprinderilor se aplică chiar și în eventualitatea în care acestea au salariați cu contractele individuale de muncă suspendate, potrivit unui act normativ de modificare a normelor Codului fiscal, ce a apărut recent în Monitorul Oficial. Până acum, normele nu făceau nicio referire la salariații cu contractele suspendate. Citește articolul
Deciziile de leasing influențează direct bugetul companiei, modul în care sunt înregistrate cheltuielile și activele, impozitele și planificarea financiară pe termen scurt și lung.
Achiziția unui bun de folosință îndelungată ridică problema finanțării adecvate, care să asigure simultan atât costuri sustenabile, cât și flexibilitate ridicată. Discutând doar de posibilitățile oferite de leasing, beneficiarii pot opta între leasing operațional sau leasing financiar, iar avantajele și dezavantajele acestor două sisteme de finanțare snut prezentate în articolul de astăzi. Citește articolul
Creșterea prețului la combustibil afectează direct costurile operaționale ale companiilor și bugetele, iar criza din mall-uri are implicații economice ample, inclusiv pentru evaluarea proprietăților și sănătatea financiară a sectorului de retail.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament este direct interesat de surse de finanțare noi, de condițiile de creditare (dobânzi scăzute), de gestionarea bugetelor și de modul în care pot fi decontate anumite cheltuieli prin acest program.
Întreprinderile care desfășoară activități în domeniul cercetării-dezvoltării și inovației, vor putea beneficia în perioada următoare de sprijin financiar pentru acoperirea unor cheltuieli de investiții sau de funcționare pe durata de realizare a proiectului de investiții. Ajutorul acordat nu poate depăși 200.000 de euro pe durata a trei ani consecutivi și va fi acordat de instituții financiare ce vor fi selectate de către finanțator în acest scop. Citește articolul
Prezintă ce înseamnă din punct de vedere financiar nerespectarea unor contracte sau legi, cum ar fi plata de amenzi, penalități sau despăgubiri, informații importante pentru a ține bugetul sub control.
O formă fără fond e răspunderea politică prin comparație cu toate celelalte tipuri de răspundere dintr-un stat. Când aud spunându-se, din gurile votanților și aleșilor, cum cutare și cutare va avea de pierdut când va fi să pupe iar ștampila buletinul de vot, îmi trosnesc în minte două probleme: una, că răspunderea nu funcționează pentru omisiuni și comisiuni, ci pentru promisiuni, iar alta, că oamenii uită repede. Citește articolul
Se ocupă de calculul corect al salariilor și bonusurilor pentru angajații care lucrează în zilele libere legale, având impact direct asupra costurilor firmei.
Zilele în care salariații din România nu lucrează sunt reglementate prin Codul muncii. În luna mai 2018 sunt trei zile libere în care salariații trebuie să primească liber de la lucru, una de Ziua Muncii și două de Rusalii. Potrivit legislației din țara noastră, angajatorii sunt obligați să acorde compensații salariaților care sunt nevoiți să se prezinte la lucru în aceste zile libere. Citește articolul
Articolul menționează colectarea și gestionarea unei sume mari de bani (peste 1.5 milioane de euro) și direcționarea acesteia către o asociație. Chiar dacă nu e vorba de finanțele companiei direct, un departament financiar ar putea fi interesat de modul în care sunt gestionate fondurile publice sau caritabile la o scară atât de mare, de procesele de colectare și alocare.
În capitala Italiei, Roma, se află unul dintre cele mai vizitate monumente din lume, și anume Fântâna Trevi sau, după cum este ea cunoscută în peninsulă, Fontana di Trevi. În fiecare an, turiștii ce o vizitează aruncă în fântână peste un milion de euro, iar acești bani sunt direcționați către o serie de organizații nonguvernamentale. Însă, la începutul anului autoritățile din Roma au decis că e momentul să schimbe această stare de fapt. Așadar, unde se duc în prezent banii strânși din Fontana di Trevi? Citește articolul
Acest departament este direct responsabil de calcularea și plata taxelor, așa că toate schimbările din Codul fiscal sunt esențiale pentru activitatea lor zilnică.
În contextul multiplelor modificări aduse Codului fiscal de la începutul anului, Guvernul a publicat azi în Monitorul Oficial un act de modificare a normelor Codului fiscal, cu scopul de a clarifica modificările aduse cadrului legislativ. În esență, documentul cuprinde prevederi referitoare la impozitul pe profit, impozitul pe veniturile microîntreprinderilor, impozitul pe venit și contribuțiile sociale obligatorii, impozitul pe veniturile obţinute din România de nerezidenţi, taxa pe valoarea adăugată (TVA), accize și alte taxe speciale, dar și impozite și taxe locale, așa cum arătăm în cele ce urmează. Citește articolul
Articolul oferă detalii despre costurile financiare (dobânzi, comisioane), avantajele și dezavantajele fiscale ale diferitelor soluții de finanțare, ajutând la luarea deciziilor optime pentru bugetul și contabilitatea companiei.
Achiziția unui bun de folosință îndelungată, fie că este autoturism, apartament, sau echipamente tehnologice, ridică problema finanțării acestora și alegerea instrumentului financiar potrivit. Atât plata din surse proprii, cât și contractarea unui credit bancar sau achiziția prin leasing au atât avantaje, cât și dezavantaje, iar în articolul de astăzi vom prezenta succint aceste trei variante de procurare a bunurilor mobile sau imobile. Citește articolul