Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament este interesat de costurile suplimentare pe care compania le-ar putea avea cu evaluarea riscurilor sau cu alte cerințe pentru munca la distanță, precum și de avantajele economice generale menționate.
În vigoare de luna trecută, Legea telemuncii înseamnă un mic progres în domeniul raporturilor de muncă, aduce flexibilitate și chiar reduceri de costuri. Doar că rigorile de sănătate și securitate în muncă (SSM), expres tratate de Legea telemuncii, ar putea da de furcă angajatorilor în unele privințe, potrivit specialiștilor. Chiar dacă munca se va face în alt loc decât la birou, așa cum e de esența telemuncii să se întâmple, respectarea regulilor de sănătate și securitate în muncă rămâne un imperativ. Citește articolul
Acest departament este direct interesat deoarece articolul detaliază proceduri fiscale noi pentru declararea veniturilor, chiar dacă pentru persoane fizice. Orice modificări în legislația fiscală sunt esențiale pentru a înțelege mediul fiscal general și pentru a răspunde întrebărilor interne legate de impozite.
Persoanele fizice care obțin venituri independente, din dividende sau din chirii, printre altele, pot să ceară ajutor de la primării pentru completarea și depunerea declarației unice (formularul 212), însă numai în localitățile care n-au o unitate proprie a Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Perioada de asistență fiscală gratuită începe marți și ține până la jumătatea lunii iulie 2018. Citește articolul
Acest departament trebuie să știe totul despre taxe și declarații. Chiar dacă e vorba de taxe pentru persoane fizice, informația e importantă pentru a înțelege cum sunt declarate și plătite taxele de către colaboratori sau proprietarii companiei pentru alte venituri decât salariile.
Cei care au obținut venituri din activități independente, drepturi de autor și alte tipuri de venituri extrasalariale în 2017 nu trebuie să mai depună fostul formular 200 până la 25 mai 2018, întrucât el nu mai există acum în legislația fiscală. Noul termen ce trebuie respectat de contribuabili, atașat declarației fiscale unice (212), cea care a înlocuit, printre altele, declarația 200, este 15 iulie 2018. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct de toate aspectele legate de taxele și impozitele companiei, inclusiv de depunerea declarațiilor fiscale la ANAF. Informațiile despre termenele limită și formularele corecte sunt esențiale pentru a asigura că firma își îndeplinește la timp toate obligațiile fiscale, cum ar fi cele legate de TVA.
Azi este termenul-limită până la care trebuie depuse la unitățile Fiscului declarațiile 010, 020 și 070, conform calendarului fiscal al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Ca alternativă nou-introdusă, contribuabilii pot trimite formularul 700 în locul celor trei declarații amintite. Citește articolul
Pentru că informațiile despre ROBOR influențează costurile creditelor și planificarea financiară a companiei, iar cele despre vouchere de vacanță au implicații fiscale și contabile.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Este interesat de cum alegerea unei forme de afacere (PFA sau SRL) influențează taxele, costurile și modul în care sunt gestionate finanțele companiei, ajutând la optimizarea obligațiilor fiscale.
Conform unei statistici publicate de către Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC), în primele trei luni ale acestui an au fost înmatriculate peste 36.000 de noi afaceri, în creștere accentuată față de aceeași perioadă a anului trecut. Cu toate acestea, numărul de societăți cu răspundere limitată (SRL) a rămas relativ constant, această evoluție fiind determinată de creșterea puternică a numărului de persoane fizice autorizate (PFA), întreprinderi individuale (ÎI) și întreprinderi familiale (ÎF). În articolul de astăzi vom analiza principalele avantaje asociate acestor forme de înmatriculare a afacerilor și motivele pentru care antreprenorii preferă autorizarea ca PFA. Citește articolul
Acest departament este interesat de costurile legate de munca la distanță (investiții) și de modul corect de înregistrare a orelor pentru calcularea salariilor.
Legea telemuncii a intrat în vigoare luna trecută și presupune ca, în baza unui contract adaptat pentru telemuncă, telesalariatul să lucreze dintr-un loc convenit cu angajatorul, cel puțin o zi pe lună, folosindu-se de tehnologie. O primă problemă practică din sfera telemuncii e legată de evidența orelor de lucru, potrivit specialiștilor în resurse umane. Citește articolul
Explică modul în care instituțiile fiscale comunică schimbările de proprietate ale vehiculelor și cum aceste procese pot afecta evidența fiscală a companiei și obligațiile financiare.
Noii proprietari ai mașinilor vor avea la dispoziție 90 de zile de la vânzare ca să anunțe direcțiile de permise și înmatriculări despre faptul că au devenit proprietarii acelor mașini, potrivit unor prevederi care vor intra în Codul rutier de la 20 mai 2018. Cumpărătorii neglijenți, care nu vor folosi acest termen pentru a-și îndeplini obligația, se vor trezi cu suspendarea înmatriculării adică cu o interdicție de a circula cu respectivele mașini pe drumurile publice. Noii proprietari trebuie să ducă la autorități numeroase documente în afară de actul care atestă transferul de proprietate. Citește articolul
Urmărește evoluția dobânzilor (ROBOR) și a inflației, precum și modul în care istoricul de credit afectează împrumuturile, pentru a gestiona finanțele companiei și a anticipa costurile.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Departamentul Financiar-Contabil trebuie să știe cum sunt gestionate garanțiile financiare (de participare și de bună execuție), deoarece acestea implică sume de bani care trebuie înregistrate, reținute sau restituite, afectând fluxul de numerar al companiei.
În nenumărate situații, participanții la diverse proceduri de achiziție publică aleg să conteste în mod abuziv atribuirea contractelor de achiziții, întârziind astfel buna implementare a contractelor de achiziții, lucrări sau prestare a serviciilor. Limitarea acestor situații este propusă prin intermediul unui proiect de act normativ aflat în prezent în dezbatere publică la Camera Deputaților. Citește articolul