Acest departament trebuie să știe despre modificările legate de impozite pentru a calcula corect taxele firmei și pentru a evita amenzi sau erori contabile.
Cu scopul de a stabili un echilibru pentru toate firmele care desfășoară activități economice pe teritoriul României, parlamentarii propun ca impozitele să fie plătite chiar în statul în care se generează profitul, astfel încât companiile care activează și în alte țări să nu mai poată evita plata taxelor și impozitelor în țara noastră. Concret, măsura este inclusă într-un proiect de lege ce a trecut marți de Senat și care va ajunge, pentru votul decisiv, la deputați. Citește articolul
Acest departament este interesat pentru că onorariile avocaților reprezintă cheltuieli ale companiei, iar modul în care acestea sunt stabilite sau pot fi reduse de judecători afectează direct bugetul și înregistrările financiare ale firmei.
Judecătorii au posibilitatea recunoscută de lege de a reduce onorariul avocatului în cadrul unui proces. Din moment ce Uniunea Națională a Barourilor din România (UNBR) a stabilit recent un tablou al onorariilor minimale ale avocaților, aplicabil în curând, se pune problema următoare: atunci când vor reduce aceste onorarii, judecătorii se vor raporta la tablou? Pentru că la începutul anilor 2000, când era în vigoare un astfel de tablou, aceștia îl respectau. Citește articolul
Înțelegerea modului în care cheltuielile cu cadourile sau evenimentele pentru parteneri sunt tratate fiscal (deductibilitate, TVA) este crucială pentru calculul corect al profitului și impozitelor companiei.
Conform Codului fiscal există o serie de cheltuieli deductibile din punct de vedere al impozitului pe profit. Cheltuielile de protocol reprezintă cheltuieli deductibile fiscal, însă acestea au o deductibilitate limitată la calculul profitului impozabil. În plus, în ceea ce privește tratamentul TVA aferentă acestor cheltuieli, există, de asemenea, anumite reguli care trebuie respectate. Citește articolul
Chiar dacă articolul nu intră în detalii fiscale, bonurile de masă sunt o cheltuială pentru firmă. Schimbările privind cine le primește sau cum se folosesc pot influența bugetul alocat, modul în care sunt înregistrate cheltuielile și eventualele implicații fiscale sau contabile.
În Italia, ca în România, angajatorul poate lua decizia acordării salariaților a unor beneficii extrasalariale, cele mai cunoscute și folosite dintre ele fiind bonurile de masă. Citește articolul
Acest departament folosește datele despre inflație pentru a planifica bugetele, a estima costurile și a previziona profiturile companiei.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament are nevoie de aceste informații pentru a calcula și plăti corect impozitele pentru angajații trimiși în străinătate și pentru a se asigura că toate actele fiscale sunt completate la timp.
Românii care intenționează să plece din țară pentru mai mult de șase luni sunt obligați să anunțe Fiscul în avans prin completarea și depunerea unui chestionar de rezidență fiscală, conform legislației în vigoare. În caz contrar, de la 1 ianuarie 2018, autoritățile vor putea să amendeze persoanele care omit această obligație. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil de gestionarea TVA-ului, a fluxului de numerar (cash-flow), a strategiei de finanțare a companiei și a impactului noilor reglementări fiscale asupra situației financiare generale.
Noul sistem de plată defalcată a taxei pe valoarea adăugată (numit și split TVA), pe care firmele plătitoare de TVA l-ar putea adopta în mod voluntar începând cu luna octombrie, urmând a fi obligatoriu de la 1 ianuarie 2018, va genera dificultăți majore în cash-flow-ul companiilor. Asta deoarece Ordonanța Split TVA va împiedica finanțarea componentei de TVA prin factoring sau alte soluții de finanțare care au la baza cesiunea de creanțe, a arătat Asociația Română de Factoring (ARF). Citește articolul
Acest departament este direct interesat de aspectele financiare ale programului: bugetul disponibil, cheltuielile eligibile, gestionarea fondurilor primite și raportarea financiară, pentru a asigura o bună administrare a banilor.
În curând, șomerii de lungă durată, dar și persoanele din mediul rural vor putea participa la cursuri și vor beneficia, în același timp, de măsuri de consiliere profesională. În cadrul fiecărui proiect se vor organiza burse ale locurilor de muncă cu scopul de a facilita angajarea unui număr cât mai mare al persoanelor din grupul-țintă. Sunt eligibile persoanele din toate regiunile țării, cu excepția regiunii București-Ilfov. Citește articolul
Departamentul este direct afectat de schimbările în calculul taxelor, al indemnizațiilor și de noile proceduri de plată a TVA, având impact asupra fluxului de bani și a situațiilor financiare.
În cursul lunii august au apărut mai multe noutăți legislative care vizează domeniul financiar-contabil. FiNEXPERT vă prezintă și vă explică astăzi principalele modificări. Citește articolul
Oferă informații despre starea economiei naționale (deficitul comercial) care pot influența strategiile financiare și bugetele companiei, inclusiv bugetarea costurilor cu personalul.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul