avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1480 soluții astăzi
Acasă Departament: Fiscal-Financiar-Contabil

Departament: Fiscal-Financiar-Contabil

ACCES PREMIUM

Abonamentele medicale plătite de firme pentru salariați, scutite și de la plata contribuțiilor sociale

Acest departament calculează salariile, taxele și contribuțiile. Noile reguli despre cum sunt scutite de taxe abonamentele medicale îi ajută să facă aceste calcule corect și să respecte legea.

Eduard Popescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
7 Septembrie 2017 | 8278 | Timp de citire: 2 min.

Abonamentele medicale private suportate de angajatori pentru salariații proprii nu mai intră de luna aceasta în baza de calcul a contribuțiilor sociale, în anumite limite, potrivit unui act normativ ce a adus recent modificări reglementărilor din Codul fiscal. În plus, de câteva săptămâni, abonamentele medicale asigurate angajaților de către firmă sunt și venituri neimpozabile.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Notarii și executorii sunt obligați să dea Fiscului informații despre veniturile românilor

Departamentul Fiscal-Financiar-Contabil trebuie să înțeleagă cum Fiscul poate obține informații despre contribuabili, inclusiv prin intermediul notarilor și executorilor, pentru a asigura corectitudinea declarațiilor fiscale și a se pregăti pentru eventuale controale.

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
7 Septembrie 2017 | 4 | 11060 | Timp de citire: 3 min.

Notarii publici și executorii judecătorești au dispărut de pe lista persoanelor care pot refuza să dea Fiscului informațiile pe care le știu despre persoanele fizice, conform unui act normativ care a modificat recent Codul de procedură fiscală. Înainte, acești specialiști puteau furniza informații doar cu acordul indivizilor despre care autoritățile cereau informații. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Start-up Nation: Află ce bancă oferă cel mai ieftin credit-punte pentru viitoarele afaceri

Acest departament este interesat de analize comparative ale ofertelor de creditare, rata dobânzii, comisioane și costuri totale, pentru a gestiona eficient finanțele companiei și a alege cea mai avantajoasă soluție de împrumut.

Marian Dumitrache în Finanțări
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
7 Septembrie 2017 | 5 | 5945 | Timp de citire: 3 min.

Programul de finanțare Start-up Nation a înregistrat, în cadrul sesiunii desfășurate în acest an, un număr record de peste 19.000 de cereri de finanțare depuse, astfel că etapa de verificare a planurilor de afaceri este, la acest moment, în plină desfășurare. În urmă cu o zi, Ilan Laufer, ministrul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat, a prezentat stadiul verificării proiectelor depuse, multe firme fiind înștiințate să se prezinte pentru semnarea contractelor de finanțare. Beneficiarii care nu dispun de resurse financiare proprii vor contracta credite punte oferite de cele trei bănci partenere ale programului de finanțare, iar astăzi prezentăm analiza comparativă a condițiilor de creditare propuse de CEC Bank, BCR și Banca Transilvania. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Pentru acoperirea datoriilor fiscale, avocații, contabilii și notarii răspund cu bunurile afacerilor lor

Departamentul este interesat de modul în care sunt gestionate și recuperate datoriile fiscale, mai ales pentru profesioniștii independenți și PFA-uri, pentru a evita riscuri financiare și a asigura o evidență corectă.

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
7 Septembrie 2017 | 4 | 22182 | Timp de citire: 2 min.

Pentru acoperirea datoriilor fiscale pe care le au la stat, avocații, contabilii, notarii și alte persoane fizice ce desfășoară profesii libere răspund de-acum cu bunurile pe care le folosesc în activitatea lor profesională, conform unor modificări recente operate la Codul de procedură fiscală prin ordonanță. Reglementarea este nouă, însă în forma pe care o avea inițial în proiectul de act normativ ideea era că aceste persoane urmau, pur și simplu, să preia în nume propriu datoriile fiscale, nefiind precizat patrimoniul de afectațiune. Plus că pe listă figurau și persoanele fizice autorizate (PFA). Citește articolul

ACCES PREMIUM

Evidența orelor de lucru pentru profesori, paznici, șoferi profesioniști și alți salariați cu program neobișnuit

Evidența corectă a orelor de muncă este esențială pentru calculul salariilor, al orelor suplimentare și al altor drepturi financiare ale angajaților, aspecte de care se ocupă departamentul fiscal-financiar-contabil.

Simona Voiculescu în Resurse umane
Director Editorial, avocatnet.ro
7 Septembrie 2017 | 8 | 70474 | Timp de citire: 4 min.

În urmă cu o lună, s-a stabilit ca evidența timpului de lucru al salariatului să se facă mai detaliat, iar nelămuririle n-au contenit să apară în rândul responsabililor cu aceste evidențe. Recent, Inspecția Muncii a oferit lămuriri suplimentare pe acest subiect: angajatorul nu doar că se poate folosi de orice formă de evidență, dar pot exista chiar mai multe instrumente care să fie centralizate apoi; de asemenea, pentru salariații cu program neobișnuit, e important de verificat care sunt prevederile speciale care reglementează programul lor de lucru. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Split TVA: Firmele de curierat vor fi afectate de schimbarea sistemului de plată a TVA-ului

Este interesat de modul în care sunt gestionate plățile și încasările, și mai ales cum se aplică și se raportează TVA-ul, în special sistemul de TVA defalcat, pentru a asigura că banii sunt administrați corect și că se respectă toate regulile fiscale.

Marian Dumitrache în Taxe și impozite
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
7 Septembrie 2017 | 4549 | Timp de citire: 2 min.

Sistemul de split TVA va fi implementat începând cu luna octombrie a acestui an în mod opțional de către firmele înregistrate în scopuri de TVA, el urmând să devină obligatoriu, în schimb, la începutul anului viitor. Introducerea acestui sistem de plată defalcată a TVA-ului va crea probleme suplimentare firmelor de curierat, precum și altor firme care desfășoară activități economice în baza unor contracte de mandat și care încasează contravaloarea unor bunuri în numele clienților lor. Astfel, firmele de curierat vor deconta sumele încasate în numele partenerilor lor în funcție de sistemul de plată și încasare al TVA-ului aplicat de aceștia. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Caleidoscop economic extern

Logistic Enterprise se orientează către Ecovis pentru sprijin

Acest departament este direct vizat, deoarece articolul vorbește despre obținerea de finanțări comerciale noi, gestionarea capitalului de lucru, realizarea auditurilor și măsurarea performanței financiare a afacerii.

ECOVIS© în Știri & Revista presei
7 Septembrie 2017 | 1018 | Timp de citire: 2 min.

Context: În cursul exercițiului financiar 2017, ECOVIS Clark Jacobs a preluat un client care a colaborat anterior cu o firmă de consultanță globală majoră. Acest client are operațiuni în Australia, China, Hong Kong, Noua Zeelandă și Statele Unite, iar sediul central se află în Australia. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Știrile dimineții: trei subiecte interesante pentru tine

Evoluția dobânzilor (ROBOR) este importantă pentru a evalua costurile de finanțare ale companiei și pentru a anticipa impactul asupra planificării financiare. De asemenea, informațiile despre fondurile europene pentru anumite sectoare pot fi relevante pentru oportunități de finanțare sau pentru clienții din domeniul agricol.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
7 Septembrie 2017 | 462 | Timp de citire: 2 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Split TVA: Firma ta își face stocuri de marfă? Vei avea parte de probleme de lichiditate și birocrație suplimentară

Acest departament este direct interesat deoarece articolul explică cum sistemul de plată a TVA-ului (taxa pe valoarea adăugată) poate bloca banii companiei și crea probleme de lichiditate, afectând direct situația financiară și operațiunile fiscale și contabile.

Marian Dumitrache în Taxe și impozite
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
6 Septembrie 2017 | 1 | 3476 | Timp de citire: 2 min.

Firmele înregistrate în scopuri de TVA pot alege să implementeze noul sistem de plată diferențiată a TVA-ului începând cu luna octombrie, cu trei luni înainte ca măsura să devină obligatorie, conform unui act normativ publicat recent în Monitorul Oficial. Aceste întreprinderi vor fi obligate să asigure tranzacții separate în ceea ce privește plata și încasarea TVA-ului, atât în relația cu statul, cât și cu partenerii comerciali. Având în vedere că sumele aferente TVA-ului vor fi blocate într-un cont special, firmele vor suferi o pierdere de lichiditate pe termen scurt ce se poate accentua în cazul companiilor care fac investiții consistente în stocuri de marfă. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Majorarea CAS și CASS: Exemple de situații în care angajatorul (nu) plătește mai mult pentru salariații part time

Acest departament se ocupă direct de calculul și plata corectă a contribuțiilor sociale (CAS și CASS), de declarațiile fiscale și de înregistrarea acestor cheltuieli în contabilitate, conform noilor reguli.

Simona Voiculescu în Contabil și fiscal
Director Editorial, avocatnet.ro
6 Septembrie 2017 | 6977 | Timp de citire: 4 min.

Pentru veniturile aferente lunii august, angajatorii care au salariați cu normă parțială datorează contribuții mai mari la pensii (CAS) și la sănătate (CASS), conform unui act normativ adoptat lunile trecute. Practic, ei nu mai plătesc CAS și CASS la nivelul venitului brut, ci la nivelul salariului minim brut. Totuși, există situații în care, deși au astfel de salariați, contribuțiile nu trebuie majorate, ci se calculează, în continuare, prin raportare la venitul brut lunar. Printr-un act normativ recent intrat în vigoare, Ministerul Finanțelor Publice (MFP) a adus clarificări cu privire la procedura aplicabilă în cazul acestei noi reglementări. Citește articolul