avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1535 soluții astăzi
Acasă Departament: Fiscal-Financiar-Contabil

Departament: Fiscal-Financiar-Contabil

ACCES PREMIUM

Soluții legale care te ajută să scapi de executarea silită a creditelor

Departamentul Financiar este interesat să știe cum pot influența datoriile și posibilele executări silite bugetul și banii companiei. Înțelegerea acestor aspecte ajută la o mai bună planificare financiară și la gestionarea riscurilor legate de încasări și plăți.

Gabriel Dragomir în Aspecte juridice
11 Septembrie 2017 | 2 | 19311 | Timp de citire: 7 min.

Articolul îți prezintă soluții legale care te pot ajuta să scapi definitiv de executarea silită dacă nu ai mai putut plăti ratele creditului de cel puțin un an și ești asaltat de societățile de recuperări creanțe. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Comunicat de presă

(P) NNDKP a ales platforma KeyVision pentru managementul activității interne

Acest departament ar fi interesat de o soluție care gestionează pontajul, facturarea și care oferă rapoarte financiare detaliate pentru analiza performanței și luarea deciziilor.

Advertorial în Știri & Revista presei
11 Septembrie 2017 | 933 | Timp de citire: 3 min.

Nestor Nestor Diculescu Kingston Petersen (NNDKP), una dintre cele mai reputate firme de avocatură independente din România care oferă servicii juridice și fiscale integrate, a implementat platforma KeyVision pentru managementul operațional al activității sale. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Split TVA: Contabilii vor fi copleșiți de noul sistem și vor avea nevoie de timp și bani ca să-i facă față

Acest departament este direct vizat de implementarea Split TVA, deoarece articolul explică în detaliu cum sunt afectate procesele de înregistrare, plată, încasare, raportare fiscală, fluxul de numerar și costurile operaționale.

Simona Voiculescu în Contabil și fiscal
Director Editorial, avocatnet.ro
11 Septembrie 2017 | 16 | 22358 | Timp de citire: 6 min.

Nu există dubiu: aplicarea mecanismului plății defalcate a taxei pe valoare adăugată (pe scurt, split TVA) îi sperie cel mai tare pe contabili, pentru că ei vor fi cei care vor duce în spate toată birocrația și munca suplimentară pe care le va impune sistemul, de la anul. Doi experți contabili ne-au descris coșmarul split TVA așa cum și-l imaginează ei acum: haos, greșeli inevitabile care vor lua timp și bani pentru reparare, costuri nejustificate, supraaglomerarea contabilului ș.a.m.d. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Documentul pe care trebuie să-l dai Fiscului dacă pleci din țară mai mult timp

Articolul discută direct despre rezidența fiscală și implicațiile legate de impozitarea veniturilor, aspecte fundamentale pe care acest departament trebuie să le gestioneze și să le înțeleagă pentru a asigura respectarea obligațiilor fiscale ale companiei și ale angajaților cu activitate internațională.

Alexandru Boiciuc în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor-șef, avocatnet.ro
11 Septembrie 2017 | 20 | 32313 | Timp de citire: 2 min.

Atunci când știu că urmează să plece din țară pentru mai mult de șase luni de zile, indiferent de motiv, românii trebuie să completeze și să depună la Fisc un chestionar privind rezidența fiscală. Obligația nu este nouă, doar că, așa cum s-a stabilit recent, din 2018 se vor da amenzi pentru neîndeplinirea ei. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Split TVA: Plățile scutite de la aplicarea sistemului

Gestionează cum se plătește TVA-ul și cum se înregistrează banii, astfel încât totul să fie conform cerințelor și bugetului firmei, având un impact direct asupra fluxului de numerar și asupra rapoartelor financiare.

Eduard Popescu în Taxe și impozite
Redactor, avocatnet.ro
11 Septembrie 2017 | 8837 | Timp de citire: 1 min.

Splitarea taxei pe valoarea adăugată (TVA), adică un sistem ce presupune ca încasările și plățile de TVA să se facă numai printr-un cont special de TVA, va fi obligatorie pentru toate persoanele înregistrate în scopuri de taxă. Totuși, achitarea TVA-ului în contul special al furnizorului se va face și de către firmele neînregistrate în scopuri de TVA care vor achita o factură, cu câteva excepții: plățile în numerar, cu cardul sau substitute de numerar.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

Avocații nu vor mai putea să facă muncă pro bono din cauza onorariilor minimale

Departamentul financiar trebuie să cunoască aceste tarife pentru a estima corect costurile serviciilor juridice, a verifica facturile primite de la avocați și a include aceste cheltuieli în bugetul companiei.

Simona Voiculescu în Mediul juridic
Director Editorial, avocatnet.ro
11 Septembrie 2017 | 4 | 5024 | Timp de citire: 3 min.

Tarifele minime pentru prestațiile avocaților au fost stabilite recent de Uniunea Națională a Barourilor din România (UNBR) și urmează să se aplice de la finalul acestei luni. O problemă care se ridică în legătură cu aceste tarife și cu modul în care vor trebui aplicate este chestiunea muncii pro bono (gratis) a avocaților. Potrivit opiniei unui avocat, modul de stabilire a acestor tarife nu le va mai permite să ia clienți pe care să nu-i taxeze pentru nimic. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Sinteză legislativă: Cele mai importante acte normative publicate în perioada 4-8 septembrie 2017

Trebuie să calculeze corect salariile, taxele și costurile asociate cu noul program de lucru, pentru a se asigura că bugetul este respectat și că nu sunt erori financiare.

avocatnet.ro premium în Legislatie
11 Septembrie 2017 | 3340 | Timp de citire: 0 min.

Avocatnet.ro prezintă cele mai importante acte normative publicate în Monitorul Oficial în perioada 4-8 septembrie 2017. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Știrile dimineții: trei subiecte interesante pentru tine

Monitorizarea rectificărilor bugetare, a veniturilor și cheltuielilor statului, precum și a evoluției taxelor și accizelor este crucială pentru planificarea fiscală și financiară a companiei și pentru estimarea costurilor operaționale.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
11 Septembrie 2017 | 517 | Timp de citire: 3 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES GRATUIT

ANCOM: Cum poți să-ți deblochezi telefonul codat în rețea

Este interesat de costurile suplimentare ce pot apărea la deblocarea telefoanelor cumpărate pentru companie sau pentru angajați, pentru a le include în buget și a le înregistra corect.

Simona Voiculescu în Weekend
Director Editorial, avocatnet.ro
9 Septembrie 2017 | 25146 | Timp de citire: 2 min.

Cei care au cumpărat telefoane mobile de la operatorii de telefonie din țară au observat, probabil, că unele dintre ele sunt codate în rețea. Ce înseamnă acest lucru? Că nu pot fi folosite cu o cartelă dintr-o altă rețea. Însă cei care vor să scape de acest impediment pot să ceară operatorului de la care au cumpărat telefonul să-l deblocheze - contra cost. Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) ne explică însă care sunt și celelalte condiții în care poate fi cerută deblocarea. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Proiectele aprobate în Start-up Nation au început să fie vândute pe site-uri de anunțuri

Acest departament este responsabil cu gestionarea banilor, fiind interesat de modul în care trebuie cheltuită finanțarea, de valoarea fixă a proiectului și de lista de achiziții, care nu pot fi modificate, precum și de implicațiile financiare și fiscale ale tranzacției.

Marian Dumitrache în Finanțări
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
8 Septembrie 2017 | 5 | 24814 | Timp de citire: 3 min.

Antreprenorii care nu au obținut finanțare pentru proiectelor depuse în sesiunea din acest an a programului Start-up Nation România au posibilitatea de a cumpăra un proiect gata aprobat și cu contractul de finanțare semnat. Noua oportunitate de afaceri este prezentată pe internet, în cadrul unor platforme online de anunțuri de vânzare, de către afaceriștii care, dintr-un motiv sau altul, sunt dispuși să-și vândă firmele nou-înființate. Persoanele care cumpără aceste proiecte trebuie să cunoască, totuși, implicațiile unei asemenea tranzacții inedite. În această perioadă, autoritățile au început să anunțe „câștigătorii” și să semneze cu ei documentația necesară. Citește articolul