Departamentul Financiar este interesat să știe cum pot influența datoriile și posibilele executări silite bugetul și banii companiei. Înțelegerea acestor aspecte ajută la o mai bună planificare financiară și la gestionarea riscurilor legate de încasări și plăți.
Articolul îți prezintă soluții legale care te pot ajuta să scapi definitiv de executarea silită dacă nu ai mai putut plăti ratele creditului de cel puțin un an și ești asaltat de societățile de recuperări creanțe. Citește articolul
Acest departament ar fi interesat de o soluție care gestionează pontajul, facturarea și care oferă rapoarte financiare detaliate pentru analiza performanței și luarea deciziilor.
Nestor Nestor Diculescu Kingston Petersen (NNDKP), una dintre cele mai reputate firme de avocatură independente din România care oferă servicii juridice și fiscale integrate, a implementat platforma KeyVision pentru managementul operațional al activității sale. Citește articolul
Acest departament este direct vizat de implementarea Split TVA, deoarece articolul explică în detaliu cum sunt afectate procesele de înregistrare, plată, încasare, raportare fiscală, fluxul de numerar și costurile operaționale.
Nu există dubiu: aplicarea mecanismului plății defalcate a taxei pe valoare adăugată (pe scurt, split TVA) îi sperie cel mai tare pe contabili, pentru că ei vor fi cei care vor duce în spate toată birocrația și munca suplimentară pe care le va impune sistemul, de la anul. Doi experți contabili ne-au descris coșmarul split TVA așa cum și-l imaginează ei acum: haos, greșeli inevitabile care vor lua timp și bani pentru reparare, costuri nejustificate, supraaglomerarea contabilului ș.a.m.d. Citește articolul
Articolul discută direct despre rezidența fiscală și implicațiile legate de impozitarea veniturilor, aspecte fundamentale pe care acest departament trebuie să le gestioneze și să le înțeleagă pentru a asigura respectarea obligațiilor fiscale ale companiei și ale angajaților cu activitate internațională.
Atunci când știu că urmează să plece din țară pentru mai mult de șase luni de zile, indiferent de motiv, românii trebuie să completeze și să depună la Fisc un chestionar privind rezidența fiscală. Obligația nu este nouă, doar că, așa cum s-a stabilit recent, din 2018 se vor da amenzi pentru neîndeplinirea ei. Citește articolul
Gestionează cum se plătește TVA-ul și cum se înregistrează banii, astfel încât totul să fie conform cerințelor și bugetului firmei, având un impact direct asupra fluxului de numerar și asupra rapoartelor financiare.
Splitarea taxei pe valoarea adăugată (TVA), adică un sistem ce presupune ca încasările și plățile de TVA să se facă numai printr-un cont special de TVA, va fi obligatorie pentru toate persoanele înregistrate în scopuri de taxă. Totuși, achitarea TVA-ului în contul special al furnizorului se va face și de către firmele neînregistrate în scopuri de TVA care vor achita o factură, cu câteva excepții: plățile în numerar, cu cardul sau substitute de numerar. Citește articolul
Departamentul financiar trebuie să cunoască aceste tarife pentru a estima corect costurile serviciilor juridice, a verifica facturile primite de la avocați și a include aceste cheltuieli în bugetul companiei.
Tarifele minime pentru prestațiile avocaților au fost stabilite recent de Uniunea Națională a Barourilor din România (UNBR) și urmează să se aplice de la finalul acestei luni. O problemă care se ridică în legătură cu aceste tarife și cu modul în care vor trebui aplicate este chestiunea muncii pro bono (gratis) a avocaților. Potrivit opiniei unui avocat, modul de stabilire a acestor tarife nu le va mai permite să ia clienți pe care să nu-i taxeze pentru nimic. Citește articolul
Trebuie să calculeze corect salariile, taxele și costurile asociate cu noul program de lucru, pentru a se asigura că bugetul este respectat și că nu sunt erori financiare.
Avocatnet.ro prezintă cele mai importante acte normative publicate în Monitorul Oficial în perioada 4-8 septembrie 2017. Citește articolul
Monitorizarea rectificărilor bugetare, a veniturilor și cheltuielilor statului, precum și a evoluției taxelor și accizelor este crucială pentru planificarea fiscală și financiară a companiei și pentru estimarea costurilor operaționale.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Este interesat de costurile suplimentare ce pot apărea la deblocarea telefoanelor cumpărate pentru companie sau pentru angajați, pentru a le include în buget și a le înregistra corect.
Cei care au cumpărat telefoane mobile de la operatorii de telefonie din țară au observat, probabil, că unele dintre ele sunt codate în rețea. Ce înseamnă acest lucru? Că nu pot fi folosite cu o cartelă dintr-o altă rețea. Însă cei care vor să scape de acest impediment pot să ceară operatorului de la care au cumpărat telefonul să-l deblocheze - contra cost. Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) ne explică însă care sunt și celelalte condiții în care poate fi cerută deblocarea. Citește articolul
Acest departament este responsabil cu gestionarea banilor, fiind interesat de modul în care trebuie cheltuită finanțarea, de valoarea fixă a proiectului și de lista de achiziții, care nu pot fi modificate, precum și de implicațiile financiare și fiscale ale tranzacției.
Antreprenorii care nu au obținut finanțare pentru proiectelor depuse în sesiunea din acest an a programului Start-up Nation România au posibilitatea de a cumpăra un proiect gata aprobat și cu contractul de finanțare semnat. Noua oportunitate de afaceri este prezentată pe internet, în cadrul unor platforme online de anunțuri de vânzare, de către afaceriștii care, dintr-un motiv sau altul, sunt dispuși să-și vândă firmele nou-înființate. Persoanele care cumpără aceste proiecte trebuie să cunoască, totuși, implicațiile unei asemenea tranzacții inedite. În această perioadă, autoritățile au început să anunțe „câștigătorii” și să semneze cu ei documentația necesară. Citește articolul