avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1413 soluții astăzi
Acasă Departament: Fiscal-Financiar-Contabil

Departament: Fiscal-Financiar-Contabil

ACCES PREMIUM

Split TVA: Persoanele obligate să aplice noul sistem, de la anul

Acest departament este direct responsabil de gestionarea taxelor, a plăților, a facturilor și a contabilității, iar noul sistem de TVA le schimbă modul de lucru cu banii și înregistrările fiscale.

Eduard Popescu în Taxe și impozite
Redactor, avocatnet.ro
1 Septembrie 2017 | 1 | 1987 | Timp de citire: 1 min.

Plata defalcată a taxei pe valoarea adăugată (TVA), sau split TVA, mai pe scurt, este reglementată într-o ordonanță publicată joi în Monitorul Oficial și va deveni obligatorie la începutul anului viitor. Opțional, persoanele care au această obligație vor putea aplica noul sistem și mai devreme, începând de la 1 octombrie și până la finele anului în curs.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

Split TVA: Cine nu e obligat să aplice noul sistem?

Acest departament se ocupă direct de gestionarea banilor firmei, de plățile către stat (cum este TVA-ul) și de înregistrarea tuturor operațiunilor financiare. Este esențial să știe cum se aplică noul sistem de plată a TVA-ului și dacă se schimbă plafonul de la care o firmă trebuie să plătească TVA.

Eduard Popescu în Taxe și impozite
Redactor, avocatnet.ro
1 Septembrie 2017 | 7713 | Timp de citire: 1 min.

Mecanismul de plată defalcată a taxei pe valoarea adăugată (TVA) va fi aplicat obligatoriu din 2018, iar până atunci va fi opțional. Totuși, există anumite categorii de persoane exceptate de la obligația utilizării noului sistem, așa cum vom arăta în cele ce urmează.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum vor aplica avocații onorariile minimale de la 30 septembrie

Ajută la estimarea și bugetarea cheltuielilor cu avocații, având un impact direct asupra situației financiare a companiei și a înregistrărilor contabile.

Simona Voiculescu în Mediul juridic
Director Editorial, avocatnet.ro
1 Septembrie 2017 | 2 | 5140 | Timp de citire: 3 min.

Onorariile minimale pentru activitățile prestate de avocați au fost recent stabilite la nivelul Uniunii Naționale a Barourilor din România (UNBR) și urmează să se aplice de la finalul acestei luni. Pe lângă o listă de tarife, actul UNBR cuprinde și câteva reguli de aplicare a tarifelor. În unele cazuri, acestea vor putea fi mai mici chiar și cu 50%, în timp ce onorariile vor crește obligatoriu cu 50% pentru unii clienți, pentru cauzele care s-au dovedit mai dificile sau pentru căile de atac. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Inspecția Muncii: Înregistrările în Revisal se procesează azi cu întârzieri

Deși nu e direct despre bani, informațiile despre angajați transmise prin Reges sunt folosite pentru a calcula salariile și taxele. De aceea, e important să știe dacă există probleme de procesare.

Simona Voiculescu în Resurse umane
Director Editorial, avocatnet.ro
1 Septembrie 2017 | 6517 | Timp de citire: 1 min.

Procesarea înregistrărilor în portalul Inspecției Muncii se face cu întârzieri la acest moment, potrivit unei informări recente a Inspecției. Neregulile vor fi rezolvate în cursul zilei de azi, însă autoritatea recomandă să nu se facă mai multe înregistrări ale acelorași fișiere. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Sinteză: Tot ce trebuie să știi pe scurt despre split TVA

Acest departament este direct responsabil de cum se încasează, se plătește și se înregistrează TVA-ul. Ei trebuie să implementeze noile proceduri de plată defalcată și să gestioneze conturile speciale de TVA, conform cerințelor legale.

Eduard Popescu în Taxe și impozite
Redactor, avocatnet.ro
1 Septembrie 2017 | 1 | 6914 | Timp de citire: 4 min.

Sistemul de plată defalcată a taxei pe valoarea adăugată (TVA), cunoscut sub numele de split TVA, este inclus într-un act normativ publicat recent în Monitorul Oficial și se va aplica operațiunilor taxabile din punct de vedere al TVA opțional de la 1 octombrie 2017, dar obligatoriu începând cu ianuarie 2018. Din articolul de față aflați cele mai importante prevederi legate de noul mecanism, care generează și va continua să genereze numeroase discuții în spațiul public în următoarele luni, în contextul în care implementarea lui va presupune alocarea unor resurse financiare și umane suplimentare. Ordonanța Guvernului nr. 23/2017 privind plata defalcată a TVA a apărut în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 706 din 31 august 2017 și va intra în vigoare duminică, la trei de la publicare. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Regulile de procedură fiscală vor suferi duminică modificări majore, inclusiv privind executările silite și verificarea firmelor

Este direct interesat de cum se schimbă regulile de plată a taxelor, de controalele fiscale, de gestionarea datoriilor și de alte proceduri financiare și contabile ale firmei.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
1 Septembrie 2017 | 9908 | Timp de citire: 2 min.

Flexibilizarea eșalonării la plată, garantarea obligațiilor fiscale cu scrisoare de la instituțiile financiare nebancare (IFN-uri), amânarea executării silite când datornicii anunță că urmează să depună o scrisoare de garanție și schimbarea unor reguli de control fiscal sunt doar câteva dintre noutățile care vor fi introduse în Codul de procedură fiscală în perioada următoare. Modificările ce vor fi introduse, în principal, duminică, au fost stabilite printr-o ordonanță de Guvern publicată joi în Monitorul Oficial. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cum ne va putea afecta sistemul split TVA pe noi, simplii cumpărători

Este esențial pentru acest departament să știe cum funcționează noul sistem de plată a TVA-ului, deoarece afectează modul în care firma încasează și virează taxele, gestionează banii și face înregistrările contabile, inclusiv în situații de retur de produse.

Simona Voiculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Director Editorial, avocatnet.ro
1 Septembrie 2017 | 6 | 7036 | Timp de citire: 2 min.

Aplicarea sistemului de plată defalcată a taxei pe valoarea adăugată (TVA) va deveni opțională pentru firme luna viitoare și obligatorie din ianuarie 2018, potrivit unui act recent publicat. Practic, sistemul de split TVA va obliga firmele să trimită într-un cont special tot ceea ce reprezintă TVA din banii pe care îi primesc de la clienții lor pentru produse și servicii. Inițial, pare că e un sistem care va afecta doar firmele, pentru că noi, clienții lor, nu vom avea niciun amestec în asta. În realitate, s-ar putea să existe situații în care și noi să fim afectați de aplicarea acestui sistem controversat. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Sancțiuni suplimentare pentru firmele care nu vor avea case de marcat electronice, publicate

Este direct afectat de modificările privind casele de marcat, deoarece acestea influențează modul de înregistrare a vânzărilor, obligațiile fiscale și pot atrage costuri suplimentare prin amenzi sau necesitatea achiziției de echipamente noi.

Eduard Popescu în Taxe și impozite
Redactor, avocatnet.ro
1 Septembrie 2017 | 1 | 6861 | Timp de citire: 3 min.

Calendarul schimbării caselor de marcat va suporta o nouă modificare, potrivit unui act normativ publicat joi în Monitor. Astfel, toți operatorii economici vor utiliza case de marcat echipate cu jurnal electronic, în locul aparatelor dotate cu role jurnal pe suport hârtie, de la 1 august 2018, cel târziu. În același timp însă, noul document propune și modificarea sancțiunilor prevăzute pentru neconformare, astfel că, spre exemplu, firmele care nu-și vor cumpăra aparate de marcat electronice fiscale numai de la distribuitori autorizați vor primi amenzi mai mari decât cele prevăzute până acum, în timp ce nerespectarea noului termen pentru înlocuirea aparatelor va atrage și confiscarea sumelor nejustificate, pe lângă amenda deja existentă.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder De azi, firmele pentru persoanele cu handicap rămân fără facilitățile care le permiteau să funcționeze

Acest departament este direct interesat de modificările fiscale și de contribuțiile care trebuie plătite la stat, mai ales de dublarea taxelor pentru neangajarea persoanelor cu dizabilități.

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Director Editorial, avocatnet.ro
1 Septembrie 2017 | 4 | 19816 | Timp de citire: 4 min.

De astăzi, funcționarea unităților protejate pentru persoanele cu handicap este afectată, ca urmare a unor modificări recent adoptate de Guvern, ceea ce va duce la intrarea în șomaj a mii de persoane care depind de aceste unități. Ca răspuns la nemulțumirile legate de aceste modificări, Ministerul Muncii și Justiției Sociale (MMJS) a arătat că, din toamnă, vor crește considerabil prestațiile sociale pentru cei cu dizabilități și se va stimula angajarea lor, forțând firmele să-i angajeze pentru a nu plăti sume uriașe la stat. În realitate, unele dintre motivele invocate de cei de la minister nu sunt argumentate, ci chiar exagerate. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Firmele mari care nu angajează persoane cu handicap dau acum de două ori mai mulți bani la stat

Acest departament se ocupă cu banii firmei. Ei trebuie să știe despre plățile obligatorii către stat, sumele exacte și cum să le declare corect lunar folosind formularul 100.

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Director Editorial, avocatnet.ro
1 Septembrie 2017 | 6 | 15919 | Timp de citire: 2 min.

Anumite firme sunt obligate să angajeze un număr de persoane cu handicap, stabilit în funcție de numărul efectiv de angajați din firmă. Dacă nu fac asta, de acum înainte, acestea trebuie să plătească de două ori mai mulți bani la stat și nu mai pot opta pentru varianta cumpărării de produse și servicii de la unitățile protejate. Citește articolul