Acest departament este responsabil cu calculul și plata indemnizațiilor de concediu medical către angajați. Informațiile despre modul de calcul (85% din venituri) și noile condiții de acordare a concediilor sunt cruciale pentru bugetare și înregistrările contabile precise.
Mai multe facilități pentru părinții care solicită concediul și indemnizația pentru îngrijirea copilului bolnav ar putea fi adoptate până la finalul acestui an, potrivit unui document publicat recent de Ministerul Sănătății. Cele mai importante propuneri vizează creșterea limitei de vârstă a copilului bolnav pentru care se beneficiază de concediu și indemnizație și simplificarea acordării certificatelor de concediu pentru cei care pleacă cu copiii la tratament în străinătate. Citește articolul
Acest departament este interesat de costurile asociate cu zilele libere acordate sau cu munca în zilele de sărbătoare legală, care pot influența bugetul companiei.
Deoarece Adormirea Maicii Domnului va pica anul acesta într-o zi de marți, Guvernul a decis să dea liber bugetarilor în ziua de luni de dinaintea sărbătorii legale. Astfel, se creează o punte între weekend și Sfânta Maria pentru salariații de la stat, dar o decizie asemănătoare poate fi luată și pentru angajații de la privat, la nivelul fiecărei firme. Citește articolul
Articolul detaliază condițiile de accesare a programelor de finanțare nerambursabilă, esențiale pentru gestionarea bugetului și a investițiilor companiei.
Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat va lansa, la finalul acestei luni, programul de finanțare Microindustrializare 2017, prin intermediul căruia fabricile și atelierele de producție pot solicita un sprijin nerambursabil de până la 100.000 de euro. Indiferent că produci mobilă sau încălțăminte, produse alimentare sau echipamente IT, poți depune, în scurt timp, o cerere de finanțare în cadrul acestui program. În cadrul acestui articol au fost prezentate patru idei de afaceri pentru care poți primi fonduri nerambursabile. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil cu toate aspectele legate de TVA, incluzând calculul, colectarea, plata și raportarea taxei, precum și impactul acesteia asupra situațiilor financiare ale companiei.
Ministrul de Stat pentru Afaceri Financiare din Emiratele Arabe Unite a anunțat, la începutul anului trecut, că EAU va introduce taxa pe valoarea adăugată (TVA) în cotă de 5%, începând cu 1 ianuarie 2018. Citește articolul
Acest departament este interesat de modul în care anularea unui contract afectează plățile și obligațiile financiare ale companiei, pentru a gestiona corect banii.
Un contract de închiriere care nu este înregistrat la autoritățile fiscale este considerat nul, iar sumele care au fost încasate în baza acestuia trebuie returnate. Acest lucru a fost decis de către Curtea Supremă de Casație din Italia. Citește articolul
Acesta este departamentul principal afectat, deoarece noul sistem schimbă complet modul în care firma colectează și plătește TVA, cerând un cont bancar separat și noi proceduri.
Split payment, adică un sistem de plată defalcată a taxei pe valoarea adăugată (TVA), ar urma să se aplice opțional de 1 septembrie și obligatoriu de la 1 octombrie 2017, moment din care firmele înregistrate în scopuri de TVA vor fi obligate să aibă deschis un cont bancar distinct pentru a încasa TVA de la clienți, respectiv pentru a plăti TVA facturată furnizorilor. Chiar dacă măsura, inclusă într-un proiect de act normativ al Ministerului Finanțelor Publice (MFP), vrea să combată evaziunea fiscală și frauda, prin creşterea conformării voluntare şi gradului de colectare a TVA, aceasta se poate dovedi una nefundamentată, care încalcă tehnica legislativă și, mai ales, prevederile comunitare. Citește articolul
Abordează impactul majorării accizelor la carburanți asupra costurilor companiei și vorbește despre evaziunea fiscală și externalizarea profiturilor, teme centrale pentru managementul banilor și taxelor.
AvocatNet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament este direct afectat de modificările legilor fiscale precum plata defalcată a TVA, deoarece gestionează toate tranzacțiile financiare, contabilitatea și relația cu autoritățile fiscale, incluzând impactul asupra fluxului de numerar și costurile suplimentare.
Un nou sistem de plată defalcată a taxei pe valoarea adăugată (TVA) se vrea implementat în următoarele săptămâni, motiv pentru care specialiștii de la EY România au analizat efectele aplicării noului mecanism, în încercarea de a afla dacă tot efortul pentru aplicarea noilor prevederi va merita și va fi în folosul contribuabililor. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct cu banii și taxele firmei. Ei trebuie să știe exact cum să înregistreze cheltuielile cu mașinile pentru a calcula corect impozitul și a nu greși.
Societăţile a căror activitate implică utilizarea unui parc de autovehicule ar trebui să acorde o atenţie sporită condiţiilor în care pot deduce la calculul impozitului pe profit 100% din cheltuielile efectuate pentru autovehicule. În practică, în cadrul inspecțiilor fiscale au fost identificate multiple situații în care societățile nu au aplicat în mod corect prevederile legale în cauză sau nu au întocmit documentația necesară prin care să justifice dreptul de a deduce în integralitate cheltuielile aferente autovehiculelor. În astfel de situații, autoritățile fiscale au stabilit impozit pe profit suplimentar și majorări de întârziere aferente – în contextul unei inspecții fiscale care acoperă mai mulți ani fiscali și pentru societăți care au în proprietate/în folosință un număr mare de autovehicule, sumele suplimentare stabilite de autoritățile fiscale pot fi semnificative. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil de gestionarea tuturor taxelor și impozitelor firmei. Noul sistem de plată a TVA le afectează modul de lucru cu banii, gestionarea plăților și înregistrările contabile, putând provoca probleme cu banii disponibili (cash flow) sau cu amenzi.
Sistemul de plată defalcată a taxei pe valoarea adăugată (TVA), sau split TVA, așa cum a fost promovat în spațiul public, ar urma să se aplice de la 1 octombrie 2017 și va obliga firmele înregistrate în scopuri de TVA să-și deschidă un cont bancar distinct pentru a încasa TVA de la clienți, respectiv pentru a plăti TVA facturată furnizorilor. De altfel, introducerea unui astfel de mecanism a fost încercată și în alte state membre ale Uniunii Europene, însă nu a putut fi pusă în practică din cauza impactului semnificativ asupra capitalului de lucru și a poverii administrative, explică specialiștii de la Deloitte într-un material de analiză publicat pe site-ul propriu. Citește articolul