avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1350 soluții astăzi
Acasă Departament: Fiscal-Financiar-Contabil

Departament: Fiscal-Financiar-Contabil

ACCES PREMIUM

Reminder Dacă desfășori aceste activități, începând de mâine poți primi până la 250.000 de lei nerambusabili

Întregul articol este despre bani, cheltuieli eligibile, plafoane de finanțare și mecanismul de decontare, aspecte gestionate direct de acest departament.

Marian Dumitrache în Finanțări
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
15 August 2017 | 3954 | Timp de citire: 3 min.

Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat lansează mâine programul de finanțare Comerț și Servicii 2017, prin intermediul căreia întreprinderile care au cel puțin un an calendaristic de la înființare pot solicita un sprijin nerambursabil de până la 250.000 de lei, aproximativ 55.000 de euro. Nu toate activitățile sunt eligibile, ci doar cele din sfera comerțului sau a serviciilor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Programul Comerț și Servicii 2017: Ce criterii de departajare trebuie să îndeplinești

Este esențial pentru pregătirea și verificarea datelor financiare (cifra de afaceri, profit, bilanț) necesare pentru aplicație, precum și pentru gestionarea contribuției proprii și a fondurilor obținute prin finanțare.

Marian Dumitrache în Finanțări
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
15 August 2017 | 2683 | Timp de citire: 5 min.

Microîntreprinderile și întreprinderile mici și mijlocii cu o vechime mai mare de un an vor putea solicita, începând de mâine, fonduri nerambursabile pentru dezvoltarea activităților de servicii sau comerț pe care le desfășoară. Conform procedurii publicate, punctajul minim necesar aprobării cererii de finanțare este de 50 de puncte, însă acest punctaj nu va garanta obținerea finanțării, în cazul în care se va înregistra o concurență ridicată. În acest articol sunt detaliate și explicate criteriile de selecție aplicate în cadrul procesului de departajare a cererilor de finanțare depuse. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Știrile dimineții: trei subiecte interesante pentru tine

Cheltuielile publice nejustificate, cum ar fi achiziția de pixuri scumpe, sunt relevante pentru înțelegerea gestionării bugetelor și a costurilor. De asemenea, discuția despre contribuțiile sociale și salarii are un impact direct asupra costurilor financiare și fiscale ale companiei.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
15 August 2017 | 408 | Timp de citire: 2 min.

AvocatNet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Split TVA: Agențiile de turism avertizează că vor fi serios afectate de noul sistem de plată a TVA

Se referă direct la modul cum se plătesc taxele, cum se gestionează banii și cum se înregistrează tranzacțiile, aspecte esențiale pentru departamentul financiar și contabil al unei companii.

Eduard Popescu în Taxe și impozite
Redactor, avocatnet.ro
14 August 2017 | 2724 | Timp de citire: 2 min.

Ministerul Finanțelor Publice (MFP) vrea să implementeze curând un sistem de plată defalcată a taxei pe valoarea adăugată (TVA), însă măsura a fost criticată recent, prin intermediul unui comunicat de presă, de Asociația Națională a Agențiilor de Turism (ANAT). Mai exact, deschiderea unui cont special pentru TVA va aduce costuri suplimentare agențiilor care, într-un final, se vor traduce prin pierderi de clienți. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ce despăgubiri poți cere de la compania aeriană când sunt zborul e întârziat sau anulat

Informațiile despre rambursări și despăgubiri pot influența gestionarea bugetelor de călătorie și modul în care sunt înregistrate costurile suplimentare sau compensațiile primite.

Simona Voiculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Director Editorial, avocatnet.ro
14 August 2017 | 2 | 6586 | Timp de citire: 3 min.

Legislația Uniunii Europene (UE) ne permite să cerem compensații și alte drepturi de la operatorii de zbor atunci când nu putem ajunge la destinație la data plănuită. Iată, mai exact, ce putem cere de la operator atunci când există întârzieri, zborul e anulat sau ni se refuză chiar îmbarcarea în avion și când anume nu avem dreptul la despăgubiri. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Programul Comerț Servicii: Cum poți întocmi bugetul proiectului pentru un ajutor de până la 250.000 de lei nerambursabili

Articolul explică cum se pot obține bani nerambursabili, cum se face un buget și ce cheltuieli sunt acceptate, informații vitale pentru gestionarea banilor companiei.

Marian Dumitrache în Finanțări
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
14 August 2017 | 1 | 1790 | Timp de citire: 4 min.

Următorul program de finanțare pe care Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat îl va lansa va fi destinat microîntreprinderilor și întreprinderilor mici și mijlocii care doresc să își modernizeze sau să își dezvolte activitățile de servicii sau comerț pe care le desfășoară în prezent. Sesiunea de depunere a proiectelor va deveni activă miercuri, iar antreprenorii pot depune cererile de finanțare până în data de 29 august 2017, conform anunțului publicat pe site-ul Agenției pentru Implementarea Programelor și Proiectelor derulate de IMM-uri. Ajutorul nerambursabil oferit va reprezenta cel mult 90% din valoarea eligibilă a proiectului, fără a depăși însă 250.000 de lei. Iată cum se întocmește bugetul proiectului, pas cu pas. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Programul Comerț și Servicii: cum se completează planul de afaceri ce-ți poate aduce 55.000 de euro nerambusabili

Este vital pentru calculul contribuției proprii, estimarea profitului și proiecțiile financiare pe termen lung, aspecte cheie în planul de afaceri și justificarea finanțării.

Marian Dumitrache în Finanțări
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
14 August 2017 | 3908 | Timp de citire: 7 min.

Microîntreprinderile și întreprinderile mici și mijlocii vor putea solicita fonduri nerambusabile de până la 250.000 de lei pentru extinderea sau modernizarea activităților de servicii sau comerț pe care le desfășoară în prezent. Ajutorul este acordat prin intermediul unui program de finanțare ce va debuta miercuri și care va fi activ pentru zece zile lucrătoare. Iată cum arată și cum se completează planul de afaceri. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce salarii au cei mai importanți oameni în stat și la nivel local

Acest departament este interesat de sumele de bani vehiculate ca salarii la nivel înalt în sectorul public, pentru a înțelege mai bine contextul economic general și modul în care sunt gestionate cheltuielile cu personalul la nivel de stat. Informațiile pot fi utile pentru estimări macroeconomice și analize financiare.

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Director Editorial, avocatnet.ro
14 August 2017 | 2 | 5771 | Timp de citire: 2 min.

Odată cu stabilirea noilor grile de salarizare pentru sistemul bugetar, au fost stabilite și noile salarii ale celor care ocupă funcții de demnitate publică alese ori numite. Vorbim, mai exact, de șeful statului, de premier, miniștri, parlamentari sau conducătorii unor importante instituții din stat. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Minivacanța de Sfânta Maria: Controalele la companiile din zonele turistice se pot intensifica zilele astea

Se ocupă de verificările care vin de la Fisc (ANAF), pentru a se asigura că toate taxele sunt plătite corect și că evidența financiară a firmei este în ordine.

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
14 August 2017 | 2960 | Timp de citire: 3 min.

Având în vedere această minivacanță de Sfânta Maria, în special pentru cei care lucrează în sistemul bugetar, există din nou premise pentru intensificări ale controalelor la firme, mai ales în zonele turistice. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Miercuri, ultima zi pentru raportările contabile semestriale: tot ce trebuie să știi ca să le depui corect

Acest departament este direct responsabil de pregătirea, verificarea și trimiterea la timp a tuturor documentelor contabile și financiare cerute de stat.

Eduard Popescu în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
14 August 2017 | 1 | 2266 | Timp de citire: 7 min.

Miercuri este ultima zi în care operatorii economici care în exercițiul financiar precedent au înregistrat o cifră de afaceri de peste 220.000 de lei trebuie să depună raportările contabile pentru primul semestru al anului, la unitățile teritoriale ale Ministerului Finanțelor Publice (MFP). Și cum amenzile pentru firmele care nu vor respecta termenul-limită de transmitere a documentelor nu sunt tocmai prietenoase, vă reamintim azi, într-o sinteză, cele mai importante prevederi de care trebuie ținut cont la întocmirea și depunerea raportărilor contabile la 30 iunie 2017.  Citește articolul