avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1350 soluții astăzi
Acasă Departament: Fiscal-Financiar-Contabil

Departament: Fiscal-Financiar-Contabil

ACCES PREMIUM

Cabinetele medicale pot cere bani pentru extinderea sau modernizarea activităților desfășurate

Articolul explică detaliile financiare ale programului, cum ar fi sumele eligibile, contribuția proprie, gestionarea TVA-ului și modul de decontare a cheltuielilor.

Marian Dumitrache în Finanțări
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
17 August 2017 | 1431 | Timp de citire: 4 min.

Antreprenorii pot solicita zilele acestea fonduri nerambursabile prin intermediul Programului pentru Comerț și Servicii 2017. Linia de finanțare este deschisă pentru zece zile lucrătoare, până în data de 29 august, la ora 20.00, iar întreprinderile cu activitate de comerț și servicii pot primi până la 250.000 de lei nerambursabili (aproximativ 55.000 de euro), având totodată obligația de a asigura fonduri proprii pentru cel puțin 10% din valoarea proiectului. Cabinetele medicale, alături de alte activități, sunt eligibile în cadrul acestui program de finanțare pentru achiziția de echipamente și dotări, dar și mobilier specific activităților desfășurate. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Știrile dimineții: trei subiecte interesante pentru tine

Monitorizează starea generală a economiei și tendințele (cum ar fi creșterea economică bazată pe consum) pentru planificarea financiară și bugetare. Are un interes direct în modul în care funcționează Fiscul (ANAF) și în deciziile instanțelor legate de taxe, cum ar fi rambursarea TVA-ului, care pot afecta fluxurile financiare ale companiei.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
17 August 2017 | 420 | Timp de citire: 2 min.

AvocatNet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Vânzarea imobilelor: Implicații din perspectiva TVA

Acest departament este direct responsabil de calcularea, înregistrarea și plata TVA-ului pentru vânzările și achizițiile de proprietăți, precum și de pregătirea documentelor fiscale necesare.

Darian DRS în Taxe și impozite
16 August 2017 | 6360 | Timp de citire: 4 min.

La vânzarea imobilelor (clădire/ teren/ clădire și teren aferent), se recomandă o analiză în detaliu a prevederilor legale aplicabile, astfel încât să fie aplicat tratamentul de taxă pe valoarea adăugată (TVA) corect și, totodată, să fie deținute documentele ce vor fi solicitate în cadrul unui control fiscal pentru justificarea tratamentului de TVA. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Semnătura electronică: Cum se obține pentru a trimite online, din 2018, cele mai importante declarații fiscale

Acest departament este direct responsabil cu pregătirea și depunerea declarațiilor fiscale și financiare. Articolul le oferă informații esențiale despre noile obligații de depunere online, formularele vizate (cum ar fi 100, 101, 300, 394), și cum să obțină și să utilizeze semnătura electronică necesară.

Eduard Popescu în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
16 August 2017 | 4 | 46480 | Timp de citire: 4 min.

Din 2018, mai multe declarații fiscale pe care le depun în prezent contribuabilii la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) vor fi transmise în mod obligatoriu online, potrivit unui act normativ publicat recent în Monitor. De altfel, firmele au posibilitatea de a transmite formulare fiscale prin intermediul internetului de mai mulți ani, cu ajutorul unei semnături electronice obținute printr-un certificat digital. În aceste condiții, vă reamintim azi cum puteți obține un certificat digital.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

Programul Microindustrializare 2017: Cum te asiguri că proiectul tău va obține punctaj maxim

Prezintă detalii despre cerințele financiare, cum ar fi profitul din exploatare, contribuția proprie necesară, valoarea maximă a ajutorului nerambursabil și gestionarea cheltuielilor eligibile și neeligibile. Este crucial pentru bugetare, contabilitate și planificare financiară.

Marian Dumitrache în Finanțări
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
16 August 2017 | 1272 | Timp de citire: 5 min.

Procedura de implementare a programului de Microindustrializare a fost publicată vineri, iar împreună cu aceasta au fost anunțate și criteriile de selecție pe care antreprenorii trebuie să le respecte pentru a primi până la 100.000 de euro nerambursabili. Cele mai multe puncte pot fi obținute pentru crearea unor noi locuri de muncă în cadrul companiei, acesta fiind, totodată, și principalul criteriu suplimentar de departajare a proiectelor aflate la egalitate de punctaj. Iată cum te asiguri că proiectul tău va obține punctaj maxim în cadrul sesiunii ce va debuta în data de 21 august. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Programul Comerț și Servicii

De azi poți cere 250.000 de lei nerambursabili de la stat. Iată cinci sfaturi pentru a-ți spori șansele la finanțare

Acest departament este direct interesat deoarece articolul explică cum se pot obține bani nerambursabili pentru firmă, cum se face bugetul, ce cheltuieli sunt acceptate și cum se gestionează TVA-ul în cadrul unui proiect. Este esențial pentru gestionarea finanțelor și contabilității companiei.

Marian Dumitrache în Finanțări
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
16 August 2017 | 1641 | Timp de citire: 5 min.

Începând de astăzi, antreprenorii pot solicita un sprijin nerambursabil de până la 250.000 de lei prin intermediul programului pentru Comerț și Servicii 2017. Sesiunea de depunere a proiectelor a debutat astăzi la ora 10.00 și va rămâne activă pentru o perioadă de zece zile lucrătoare, urmând a fi închisă în data de 29 August. Dacă vrei să depui o cerere de finanțare, iată tot ceea ce trebuie să știi despre această sesiune. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Raportările contabile la 30 iunie trebuie depuse până diseară. În caz contrar, firmele riscă amenzi consistente

Acest departament este direct responsabil cu întocmirea și depunerea rapoartelor financiare, respectarea termenelor și înțelegerea reglementărilor contabile impuse de stat.

Eduard Popescu în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
16 August 2017 | 3 | 13149 | Timp de citire: 5 min.

Operatorii economici care în exercițiul financiar precedent au înregistrat o cifră de afaceri de peste 220.000 de lei trebuie să depună raportările contabile pentru primul semestru al anului până cel târziu diseară. Principalele reguli privind transmiterea situațiilor de jumătate de an sunt incluse într-un act normativ publicat în iunie în Monitorul Oficial, iar legislația în vigoare prevede amenzi de până la 4.500 de lei pentru firmele care nu respectă termenul-limită de transmitere.  Citește articolul

ACCES GRATUIT

Știrile dimineții: trei subiecte interesante pentru tine

Departamentul este interesat de evoluția economică generală a țării (creșterea PIB-ului), deoarece aceste date influențează bugetele, previziunile financiare și strategiile fiscale ale companiei.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
16 August 2017 | 465 | Timp de citire: 2 min.

AvocatNet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ce-i de făcut când compania aeriană ți-a pierdut, întârziat sau deteriorat bagajele?

Acest departament ar fi interesat de implicațiile financiare și fiscale ale despăgubirilor primite sau plătite pentru bagaje, precum și de modul corect de înregistrare contabilă a acestor sume, mai ales dacă e vorba de bunuri ale companiei sau cheltuieli rambursate angajaților.

Simona Voiculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Director Editorial, avocatnet.ro
15 August 2017 | 7453 | Timp de citire: 3 min.

Se spune că orice om care călătorește cu avionul își pierde bagajul cel puțin o dată în viață, iar asta nu din vina lui, ci a companiei de zbor. Dar chiar și dacă nu e pierdut, orice situație care presupune că bagajul nu ajunge odată cu dumneavoastră la destinație trebuie reclamată companiei aeriene cu care ați zburat. Preferabil, inclusiv pentru deteriorarea obiectelor din bagaj, reclamația trebuie făcută cât încă vă mai aflați în aeroport, iar despăgubirile pe care le puteți obține depind de cât de mare e prejudiciul suferit și de cât puteți dovedi, în fapt. Citește articolul

ACCES PREMIUM

15 august, zi liberă legală. Ce compensații primești dacă te prezinți azi la muncă?

Acest departament este responsabil de calcularea și plata salariilor, inclusiv a sporurilor pentru munca prestată în zilele de sărbătoare legală, și de înregistrarea corectă a acestor costuri.

Eduard Popescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
15 August 2017 | 5613 | Timp de citire: 2 min.

Angajații care lucrează în baza unui program de lucru obișnuit se bucură astăzi de timp liber, cu ocazia Adormirii Maicii Domnului. Totuși, anumite categorii de persoane sunt nevoite să muncească în zilele de sărbătoare legală, primind compensații de la angajatori. Citește articolul