Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Informațiile despre semnătura electronică și serviciile digitale de încredere sunt importante pentru a asigura valabilitatea legală a documentelor contabile și fiscale, cum ar fi facturile electronice sau declarațiile, și pentru a respecta reglementările.
Regulamentul eIDAS, care stă la baza Legii semnăturii electronice din România, va fi revizuit, în urma unui raport al Comisiei Europene, iar consultarea publică este acum în pregătire. Principalii prestatori de servicii de încredere din Europa în domeniul semnăturii electronice subliniază, cu ocazia unei întâlniri care a avut loc în iunie, necesitatea ca modificările ce vor fi aduse acestui regulament să aibă în vedere, printre altele, clarificarea acestuia și limitarea ingerințelor statelor membre ale Uniunii în reglementarea domeniului. Citește articolul
Acest departament este interesat de previziunile economice care influențează bugetele, planificarea financiară și deciziile de investiții ale companiei. De asemenea, informațiile despre împrumuturile statului în dolari și randamentele obligațiunilor sunt esențiale pentru înțelegerea piețelor financiare și a costului capitalului.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Informațiile despre scutirile de impozit pentru transferul proprietăților și regulile generale de taxare sunt esențiale pentru calculul corect al obligațiilor fiscale și pentru planificarea financiară, atât pentru companie, cât și pentru a înțelege contextul fiscal general.
Pe 9 iulie intră în Codul fiscal o nouă categorie de venit pentru care se aplică scutirea valabilă pentru persoanele cu handicap grav/accentuat. E vorba, mai exact, de transmiterea dreptului de proprietate imobiliară și a dezmembrămintelor acestuia prin moștenire. Citește articolul
Chiar dacă nu e o taxă în sens fiscal, e o plată care trebuie gestionată, iar departamentul trebuie să știe exact cum să o înregistreze și dacă există riscuri legale sau implicații fiscale (de exemplu, evaziune fiscală).
Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ) s-a pronunțat, recent, asupra efectelor neplății contribuției la Fondul de Mediu (ce trebuie plătită în urma vânzării de deșeuri de către deținătorul sau generatorul acelor deșeuri). Conform Instanței supreme, această contribuție nu este datorată ca obligație fiscală, astfel că neplata ei nu atrage răspunderea pentru infracțiunea de evaziune fiscală. După ce decizia ICCJ a apărut astăzi în Monitorul Oficial, interpretarea instanței supreme a devenit obligatorie pentru toate celelalte instanțe care vor trebui să aplice prevederea vizată. Citește articolul
Articolul vorbește despre cum pot recupera firmele nerezidente TVA-ul plătit în România. Acest lucru afectează direct calculele de TVA, contabilitatea și posibilitatea de a recupera bani, fiind esențial pentru gestionarea finanțelor și taxelor firmei.
Un stat membru al Uniunii Europene (UE) nu poate exclude de la dreptul la rambursarea TVA-ului o persoană impozabilă stabilită în alt stat membru pentru simplul motiv că această persoană impozabilă este sau ar trebui să fie înregistrată în scopuri de TVA în primul stat membru, a concluzionat Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) într-o speță care a vizat în mod direct statul român. CJUE a confirmat astfel că legislația națională pe acest subiect este contrară Directivei 2008/9 și trebuie modificată în acest sens. Citește articolul
Articolul menționează reducerea birocrației și a costurilor suplimentare prin eliminarea declarației anuale. Acest departament este interesat de orice măsură care eficientizează procesele administrative și reduce cheltuielile companiei. De asemenea, informațiile despre proprietarul real pot fi relevante pentru anumite verificări financiare (ex: bănci).
O lege apărută ieri în Monitorul Oficial va duce la eliberarea firmelor de obligația anuală de a depune declarația privind beneficiarul real. Companiile au fost luate, oricum, prin surpindere, când, la mijlocul anului 2019, legislația pentru prevenirea spălării banilor s-a modificat, prin apariția obligației pentru firme de a arăta cine le controlează, cu adevărat - adică de a depune declarația privind beneficiarul real. Citește articolul
Departamentul financiar al unei companii trebuie să știe cum sunt văzute amânările de plată ale creditelor de către bănci și autorități, pentru a gestiona corect banii companiei și a planifica viitoarele credite.
Ratele către bănci ori instituții financiare nebancare (IFN), ce au fost amânate în contextul epidemiei de coronavirus, nu apar în Centrala Riscului de Credit (CRC) ca datorii, ci sunt înregistrate complet separat de acestea la CRC, transmite, printr-un comunicat de presă, Banca Națională a României (BNR). Asta înseamnă că amânarea nu le afectează celor cu rate la bănci relația cu instituțiile de creditare și șansa de a contracta un alt credit sau serviciu bancar viitor. Citește articolul
Pentru că este direct legat de modul în care compania poate accesa, gestiona și raporta utilizarea banilor europeni, inclusiv fondurile de recuperare, în baza condițiilor impuse.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament gestionează aspectele financiare și contabile ale companiei și trebuie să știe cum să înregistreze, să calculeze impozitele și să raporteze corect aceste bonusuri speciale, care afectează cheltuielile salariale.
Săptămâna trecută a fost oficializat un ordin prin care se stabilește, în concret, cum va beneficia personalul medical ce desfășoară activitate în contextul coronavirus de un spor de până în 30% la salariul de bază. Însă nu toți cei care fac parte din categoria personalului medical implicat în astfel de activități vor beneficia de un spor în acel cuantum, ci acesta va fi diferențiat în funcție de gradul de risc la care se expune personalul în cauză. Citește articolul
Informația este relevantă pentru a înțelege cerințele administrative și legale legate de sediul social, care au implicații și în procesele de înregistrare fiscală și contabilă a companiei.
Au intrat în vigoare recent unele modificări la Legea societăților nr. 31/1990 - mai exact, unele simplificări ce presupun mai puține formalități de îndeplinit cu autoritățile și eliminarea unor restricții. Printre acestea, în Legea societăților scrie acum că nu mai e necesar un document care să ateste acordul vecinilor de bloc la schimbarea destinației în sediu de firmă dacă la respectivul sediu nu se desfășoară activitate. Citește articolul