Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Departamentul este interesat de cursul despre finanțările nerambursabile pentru a identifica noi surse de finanțare, a învăța cum să întocmească bugete și să gestioneze fondurile primite.
Noi, la Inteligo, vrem să ajutăm oamenii să rămână mereu informați și actualizați la cerințele și noutățile lumii moderne. Tocmai de aceea, în fiecare săptămână, îți pregătim o listă de cursuri, ghiduri, cărți și podcasturi care să te ajute să descoperi care sunt lucrurile de care ești pasionat și la care poți deveni cu adevărat bun și, în plus, îți propunem și un subiect interesant pe care să îl putem dezbate împreună. Citește articolul
Discută despre costurile implicate în achiziționarea de materiale de protecție și dezinfectanți, precum și despre importanța investiției în prevenție pentru a evita pierderi financiare mult mai mari cauzate de eventuale focare epidemice și închiderea activității.
Ne-am reînceput activitatea și suntem puși în fața unor reguli noi, comportamente schimbate și gesturi zilnice mici, de care trebuie să fim constienti. Vlad Mixich, medic și expert în politici de sănătate, dr. Adrian Marinescu, medic primar boli infecțioase și ing. Iosif Răducu, consultant SSM-SU, ne explică cum să avem grijă de sănătatea noastră, a colegilor și a familiei și cum să ne modificăm rutinele zilnice de la serviciu, în webinarul MedLife – NEfrica de a munci împreună. Citește articolul
Acest departament se confruntă direct cu legile fiscale care sunt adesea schimbate și neclare. Articolul explică de ce se întâmplă asta și cum Curtea Constituțională poate influența validitatea acestor legi, ajutând la înțelegerea riscurilor fiscale și la o mai bună planificare financiară.
Sunt câțiva ani de când Curtea Constituțională a României (CCR) este târâtă în discuții unde, în cel mai obiectiv mod cu putință, nu are ce căuta. Funcțiunea acestei instituții este uitată, de cele mai multe ori, atât de jurnaliști, care se transformă în judecători de opinie, cât și de politicieni, care se agață de CCR pentru a-și întări poziția sau pentru a ascunde neputința ori incapacitatea de care dau dovadă și care, desigur, la fel ca multe alte lucruri, e mai ușor de ascuns în umbra lui "altcineva e de vină; noi, niciodată". CCR e bună doar când dă o decizie care stă la masă cu convingerea noastră, cu partidul pe care îl sprijinim prin vot sau când lovește în adversarul politic al celui celui cu care ținem. Își face treaba, adicătelea, doar când ne convine. Citește articolul
Acest departament este responsabil de calculul salariilor, de plata contribuțiilor la sănătate și pensii și de depunerea declarațiilor fiscale corecte (D112) pentru toți angajații. Trebuie să știe cum să corecteze erorile.
Situația angajaților care au fost în șomaj tehnic și s-au trezit fără asigurare la sănătate a făcut înconjurul presei în ultimele zile. Deși pentru indemnizațiile de șomaj tehnic s-au plătit teoretic contribuții la sănătate (CASS), unii dintre beneficiari "au scăpat" din sistem. Casele de sănătate din teritoriu au sfătuit angajatorii să rectifice declarațiile 112 și, printr-un artificiu considerat de unii nelegal, să-i introducă în sistem prin modificarea datei angajării. Ieri, Casa Națională de Asigurări de Sănătate a subliniat că, de fapt, de vină pentru situația aceasta e completarea greșită a formularelor 112 și situația se remediază doar prin rectificative. Azi, vine și poziția celor de la Finanțe: aceștia promit să cerceteze problema, dar insinuează că acolo unde s-au făcut erori de către firme ele trebuie corectate tot de ele. Citește articolul
Acest departament gestionează tranzacțiile financiare ale firmei și trebuie să se asigure că acestea respectă regulile anti-spălare de bani, inclusiv raportarea celor suspecte sau de valori mari.
Având în vedere că, de joi, se aplică mai multe simplificări în privința obligațiilor firmelor de a depune declarația privind beneficiarul real (acea declarație care arată cine le controlează, de fapt) la Registrul Comerțului, este important de precizat că restul obligațiilor ce există pentru firme, în ceea ce privește prevenirea spălării banilor, se aplică, în continuare. În acest context, prezentăm o sinteză cu cele mai importante din aceste obligații. Citește articolul
Acest departament trebuie să ia în calcul potențialele obligații financiare ale companiei de a returna bani clienților, dacă anumite clauze din contracte sunt declarate incorecte.
Statele membre care limitează dreptul unui consumator de a introduce o acțiune în restituirea unor plăți făcute în temeiul unei clauze abuzive nu încalcă dreptul Uniunii Europene, atât timp cât termenul de prescripție respectiv este rezonabil și permite exercitarea efectivă a dreptului consumatorului de a obține remediile judiciare permise de legislația consumatorului, a hotărât Curtea de Justiție Europeană (CJUE), răspunzând unei întrebări preliminare trimise de o instanță română. Citește articolul
Scăderea producției de sfeclă de zahăr din cauza virusului poate duce la creșterea prețurilor pentru materiile prime, afectând bugetele, costurile și profitabilitatea companiilor care folosesc zahăr.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament gestionează finanțele companiei. Ei trebuie să înregistreze corect plățile salariale, să monitorizeze banii pe care îi primește compania de la stat și să se asigure că toate sumele sunt reflectate corect în contabilitate și în raportările financiare. Decontarea influențează direct fluxul de numerar și costurile de personal.
Facilitatea introdusă pentru angajatori ce le permite decontarea parțială, timp de trei luni, a salariilor lucrătorilor reveniți din șomaj tehnic poate fi accesată chiar și în cazul în care vorbim de o reducere a programului de lucru. Cu alte cuvinte, facilitatea nu-i legată în niciun fel de norma de muncă (fie ea întreagă sau parțială) a salariaților reveniți la serviciu. Citește articolul
Programele oferă 'prima de casare' și 'ecobonus', care sunt subvenții financiare de la stat. Departamentul trebuie să știe cum să le înregistreze și să le gestioneze corect din punct de vedere fiscal și contabil, mai ales că sunt menționate certificatele fiscale.
După ce autoritățile stabiliseră în luna aprilie ca, în contextul epidemiei de coronavirus și pentru a limita extinderea acesteia, regulile de transmitere a documentelor sau informațiilor în cadrul programelor Rabla Clasic și Rabla Plus să se modifice și să fie permisă transmiterea acestora prin poșta clasică, e-mail sau servicii de curierat, acum a fost oficializat un alt act normativ ce vizează modificarea procedurilor pentru transmiterea documentelor online, în sensul în care va deveni o practică permanentă. Citește articolul
Este important pentru companiile care oferă servicii sau produse financiare (precum credite) să înțeleagă cum deciziile legale afectează valabilitatea clauzelor din contracte și riscurile financiare asociate.
Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a hotărât, recent, că o clauză ce se aplică într-un contract încheiat între un consumator și un profesionist, în temeiul legii (vorbim de acele situații în care părțile nu stabilesc o anumită chestiune contractuală - deși ar fi putut - și, de aceea, legea completează contractul, pentru a nu fi incomplet), nu poate fi considerată abuzivă și, astfel, nu poate fi cenzurată de o instanță pe acest temei. Citește articolul