Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Departamentul financiar trebuie să fie la curent cu noile reguli pentru a calcula corect plățile pentru concediile medicale și a se asigura că documentele sunt valide pentru rambursări sau deduceri, evitând astfel erorile contabile.
Certificatele de concediu medical emise de medicii specialiști nu mai trebuie vizate de medicii de familie, în vederea debirocratizării modalității de acordare a concediilor medicale, se arată într-un ordin comun al Ministerului Sănătății (MS) și al Casei Naționale de Asigurări de Sănătate (CNAS), publicat joi în Monitorul Oficial. Citește articolul
Calculează profitul, pregătește toate documentele financiare necesare (cum ar fi bilanțurile interimare) și gestionează banii companiei pentru a vedea dacă și cât se pot plăti dividende.
Din moment ce am trecut de jumătatea anului curent, companiile care au înregistrat profit în trimestrele I și II pot începe demersurile pentru împărțirea dividendelor interimare, conform Legii societăților. Dar, având în vedere criza generată de epidemia de coronavirus și efectele ei pe termen lung, specialiștii de la Radu și Asociații sfătuiesc ca o eventuală împărțire a profitului să se facă numai după o analiză atentă. Deși sfatul specialiștilor a venit chiar după primul trimestru, acesta rămâne valabil mai departe, din moment ce situația economică nu este cu mult mai bună în România. Citește articolul
Articolul menționează preocupări legate de transparența mediului de afaceri, combaterea evaziunii fiscale, fraudă și spălare de bani. Departamentul Fiscal-Financiar-Contabil este interesat pentru a înțelege riscurile financiare și fiscale asociate și pentru a asigura o bună gestionare.
Joi seară a fost publicată în Monitorul Oficial o lege prin care se schimbă, printre altele, condițiile de înființare a unor societăți, în imobile, în funcție de numărul de camere. Până acum, nu puteau fi înființate mai multe societăți într-un imobil decât numărul de camere din acel loc. Legea recent apărută, însă, schimbă acest lucru, fiind posibilă funcționarea mai multor societăți decât numărul total de camere dintr-un imobil. Citește articolul
Ajută la înțelegerea modului în care se calculează și se plătește impozitul pe vânzările de proprietăți, informație vitală pentru bugetarea corectă și conformitatea fiscală a companiei.
De la începutul lunii februarie 2017, persoanele care vând case sau terenuri trebuie să plătească impozit doar dacă suma de bani cu care vând proprietățile depășește un anumit prag, iar dacă acesta este depășit se aplică o cotă unică de impozitare, se arată în Legea nr. 227/2015. Citește articolul
Articolul discută despre cum deciziile guvernamentale privind pensiile pot afecta bugetul țării, stabilitatea economică și atragerea investitorilor, informații cruciale pentru planificarea banilor în companie.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament este responsabil cu gestionarea banilor companiei și are nevoie de aceste informații pentru a solicita și înregistra corect ajutorul financiar de la stat, cum ar fi indemnizațiile pentru șomaj tehnic.
La declarațiile pe propria răspundere pe care solicitanții le depun pentru a cere indemnizațiile pentru profesioniști și banii pentru șomajul tehnic de la stat se completează, potrivit formularelor recent actualizate pentru aceste ajutoare, domeniul sau domeniile de activitate pentru care se cer banii. Iată pentru ce domenii se pot cere, luna asta, bani de la stat: Citește articolul
Prezintă metode prin care compania poate să-și scadă cheltuielile generale și să-și gestioneze mai bine banii, având în vedere reducerile de cheltuieli planificate.
Din cauza crizei generate de epidemia de coronavirus, multe companii pot avea dificultăți financiare în perioada asta. De aceea, pentru a-și asigura supraviețuirea, firmele pot face diverse reduceri de cheltuieli, conform specialiștilor de la Deloitte România. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil de calcularea, declararea și plata impozitelor companiei. Articolul oferă detalii esențiale despre termene, cote și beneficii fiscale care sunt direct aplicabile în activitatea lor zilnică, cum ar fi impozitul pe micro, impozitul pe profit și impozitul specific.
Luna asta trebuie declarate și achitate impozitul pe veniturile microîntreprinderilor și impozitul pe profit pentru trimestrul al doilea din 2020, în baza legislației în vigoare. Spre deosebire de anul trecut, de data asta se acordă bonificații pentru companiile care-și achită la timp impozitele, iar declararea și plata impozitului specific pe semestrul I nu se face acum, așa cum era normal. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct de calculul și plata taxelor companiei (impozit pe profit, TVA, taxe salariale), deci este esențial să știe despre orice posibile modificări ale termenelor de plată. Chiar dacă propunerea a fost respinsă, departamentul trebuie să fie informat despre inițiativele legislative în domeniu.
Termenele pentru plata impozitului pe profit pe anul 2019 și pe primul trimestru din 2020, a impozitului pe veniturile microîntreprinderilor pe primul și al doilea trimestru din 2020, a taxelor salariale pentru perioada februarie - aprilie 2020 și a TVA-ului pentru perioada februarie - iunie 2020 vor fi amânate cu câteva luni bune, potrivit unui proiect de lege care-și așteaptă ultimul vot al procedurii parlamentare de legiferare. Deși măsura era inclusă într-un proiect adoptat recent de senatori și trimis deputaților, aceștia din urmă au decis să o transfere în total alt proiect care urmează să primească votul decisiv și să fie trimis la șeful statului. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu taxele și finanțele firmei, deci trebuie să știe exact când și cum trebuie raportate anumite tranzacții internaționale pentru a evita amenzi și pentru a gestiona corect obligațiile fiscale.
În contextul epidemiei de coronavirus și în urma unei directive europene recente, Guvernul a decis să amâne prin OUG primele raportări impuse specialiștilor și firmelor apropo de aranjamentele fiscale transfronteliere pe care le implementează. Este vorba de acele aranjamente fiscale transfrontaliere care le permit companiilor să evite taxele și impozitele sau să obțină o reducere a acestora, a căror raportare la Fisc trebuia să înceapă în iulie 2020. Citește articolul