Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Reintroducerea unui impozit progresiv ar necesita modificări substanțiale la sistemele informatice de salarizare și de contabilitate ale companiei, pentru a putea calcula și declara corect noile taxe. Departamentul IT ar fi responsabil pentru implementarea și verificarea acestor actualizări.
Recent, în spațiul public a reapărut ideea introducerii unui impozit progresiv pe veniturile persoanelor fizice. Ultima oară când autoritățile au discutat serios despre subiect, acesta era cunoscut ca impozit pe venitul global sau impozit pe gospodărie. Chiar dacă impozitul progresiv încă este în planurile guvernanților, aceștia au nevoie de resurse considerabile și de timp pentru a-l pune în aplicare. Citește articolul
Departamentul IT va fi responsabil de adaptarea tuturor sistemelor informatice ale companiei (ERP, contabilitate, salarizare etc.) pentru a gestiona noua monedă, un proces complex și esențial pentru funcționarea afacerii.
Adoptarea monedei euro de către România va avea atât beneficii, cât și costuri, se arată într-un raport referitor la planul țării noastre de a trece la moneda unică în anul 2024. Redacția noastră a analizat documentul pentru a vedea ce vor avea de câștigat firmele în urma tranziției de la leu la euro. Citește articolul
Articolul recomandă diverse aplicații software (Slack, Asana, iFlow, Google Drive) pentru eficiență, comunicare și stocare de date, despre a căror implementare, securitate și suport se ocupă departamentul IT.
Suntem în plină schimbare de paradigmă. Abilitățile clasice legate de recrutare și salarii au devenit dintr-o dată insuficiente. Mediul economic cere acum de la HR să dezvolte abilități noi legate de retenția angajaților, cultura organizațională, comunicările interne, leadership și chiar implicarea activă în strategia de business. Acest lucru se întâmplă pentru că distincția dintre “resurse umane” și “capital uman” e din ce în ce mai clară în multe industrii din România. Companiile conduse inteligent își valorifică angajații ca pe un activ, prin opoziție la vechiul concept de “resursă” de exploatat. Provocarea în jurul căreia gravitează schimbările țin de nevoia de creșterea a eficienței și a productivității. Citește articolul
Contribuie la crearea unor programe de instruire mai eficiente pentru protecția datelor (GDPR) și securitate cibernetică, asigurând că angajații își amintesc informațiile vitale pentru a evita riscuri.
Metode pentru a îmbunătăți memoria copiilor. Pregătirea pentru testele școlare este dificilă, atât pentru copii, cât și pentru părinți. De aceea părinții caută mereu sfaturi pentru a îmbunătăți memoria copiilor lor. Citește articolul
Acest departament este interesat de cum funcționează sistemele de operare (cum ar fi Windows 10), de actualizări și de modul în care aplicațiile se deschid la pornirea computerului. Articolul oferă informații utile pentru a asigura buna funcționare a echipamentelor și pentru a gestiona riscurile legate de accesul la informații pe computerele companiei, mai ales dacă sunt folosite de mai mulți angajați.
Windows 10 include o serie de funcții pe care nu le poți dezactiva într-o manieră evidentă. Printre ele se numără faptul că aplicațiile tale deschise îți apar din nou după ce îți repornești sistemul. Citește articolul
Articolul vorbește despre securitatea datelor, criptare, conectivitate (Bluetooth, Wi-Fi, GPRS) și dispozitive de backup, aspecte cruciale pentru departamentul IT, care se ocupă și cu protecția datelor transmise către ANAF.
Toatele casele de marcat electronice trebuie să respecte câteva condiții tehnice obligatorii pentru a fi conforme cu legislația. Spre exemplu, este important să aibă anumite elemente de conectivitate care să permită comunicarea cu serverele Fiscului, atunci când acestea vor deveni funcționale, dar și să asigure criptarea datelor transmise. Dacă achiziționează case de marcat electronice care nu au toate elementele impuse de normele tehnice ale Finanțelor, firmele riscă amenzi similare ca și cele care nu și-au înlocuit deloc aparatele de marcat fiscale vechi cu cele de nouă generație. Citește articolul
Articolul menționează tichetele culturale electronice și cerința de a stoca date personale (CNP), ceea ce implică responsabilități pentru departamentul IT în privința securității datelor și conformității cu reglementările de protecție a datelor.
Salariații din România pot primi, pe lângă tichete de masă, tichete cadou, tichete de creșă și vouchere de vacanță, un nou tip de bilete de valoare, și anume tichete culturale. Tichetele culturale se pot acorda de la începutul acestui an, acestea fiind introduse de un act normativ apărut anul trecut și care acum reglementează toate bilete de valoare pe care angajatorii le pot acorda salariaților. Citește articolul
Aici ar fi interes pentru companiile care gestionează platforme online de vânzări. Apar oportunități de afaceri pentru a găzdui vânzările statului, ceea ce implică aspecte tehnice, de securitate și de protecție a datelor.
Bunurile confiscate de stat se vor putea vinde în curând nu numai prin magazinele proprii, așa cum se întâmplă în prezent, ci și prin intermediul unor website-uri ce intermediază vânzările de bunuri, dar și prin licitații sau magazine online, potrivit unui proiect legislativ al Ministerului Finanțelor Publice (MFP), ce a fost lansat recent în dezbatere. Citește articolul
Acest departament este interesat de felul în care datele (cum ar fi apelurile, mesajele și informațiile din aplicații) sunt salvate și transferate de pe telefoanele mobile ale angajaților. Le este util să știe aceste metode pentru a putea oferi sfaturi tehnice angajaților, a gestiona dispozitivele companiei și a se asigura că informațiile importante sunt în siguranță și pot fi recuperate sau transferate corect.
În cazul în care ai făcut de curând trecerea de la un smartphone cu Android la altul, deși nu este evident, ar fi bine să înveți cum transferi apelurile recente. Citește articolul
Departamentul IT este direct responsabil pentru implementarea și menținerea măsurilor tehnice de securitate, gestionarea accesului la date, criptarea acestora și reacția la incidentele de securitate conform GDPR.
Una din modificările importante pe plan legislativ, din ultima perioadă, care vizează și firmele, a fost intrarea în vigoare a Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR), anul trecut. Riscurile neconformării, pentru firme, sunt destul de mari, întrucât sancțiunile riscate pot să le afecteze serios afacerea. Astfel, este important să fie reamintite principalele aspecte privind GDPR, de care firmele trebuie să țină cont, în 2019. Acestea variază de la ce implică GDPR, la sancțiunile riscate, dar și la măsurile de securitate care trebuie implementate pentru a se evita astfel de probleme - pe cât posibil. Citește articolul