Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Pentru a găsi fonduri care să ajute la modernizarea infrastructurii IT, cumpărarea de hardware și software, sau dezvoltarea de noi soluții digitale, mai ales că sunt menționate programe specifice pentru domeniul IT.
Antreprenorii interesați de lansarea unor afaceri noi sau dezvoltarea celor existente beneficiază și în cursul anului 2019 de un număr diversificat de fonduri nerambursabile europene sau naționale. De la activități de producție și servicii și până la industrii creative sau producție de software, programele de finanțare lansate deja sau programate vor finanța microîntreprinderile și întreprinderile mici și mijlocii (IMM) din spațiul urban sau rural. Iată o listă a celor mai importante fonduri europene și naționale ce pot fi accesate în acest an. Citește articolul
Acest departament este direct vizat de avertismentele privind atacurile cibernetice, tipurile de amenințări și industriile țintite, fiind responsabil cu protecția sistemelor IT și a datelor companiei.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Pentru a se asigura că sistemele informatice ale firmei sunt pregătite și securizate pentru depunerea obligatorie online a declarațiilor fiscale.
Formularul 101, pe care-l folosesc companiile plătitoare de impozit pe profit, a fost adaptat marți la modificările apărute în legislația fiscală în prima parte a anului 2018, conform unui act normativ al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Este vorba, printre altele, de pragul în funcție de care trebuie aplicat impozitul pe profit și de trecerea opțională a microfirmelor la regimul impozitului pe profit. Citește articolul
Deoarece depunerea declarațiilor devine exclusiv online, acest departament trebuie să se asigure că sistemele informatice funcționează corect și în siguranță pentru transmiterea datelor fiscale către ANAF.
Declarația de impozit pe profit, care are alocat numărul 101, se depune, începând din anul 2019, numai online, conform unui act normativ al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), care a intrat în vigoare marți. Până acum, formularul 101 se putea depune, de către companiile plătitoare de impozit pe profit, fie online, fie în format electronic și în format tipărit. Citește articolul
Când un angajat se căsătorește și își schimbă numele sau alte date personale, aceste informații trebuie actualizate în siguranță în sistemele companiei. Acest departament se asigură că datele sunt stocate corect și protejate, conform regulilor de confidențialitate.
Persoanele care vor să se căsătorească în România trebuie să facă o declarație, în acest sens, la primărie. Mai exact, e vorba de primăria din localitatea în care cel puțin unul din soți are domiciliul sau reședința. Pe lângă declarația dată, astfel, există și o serie de documente care trebuie aduse la primărie. Documentele diferă în funcție de persoanele care vor să se căsătorească: de exemplu, cineva care a mai fost căsătorit trebuie să aducă mai multe documente decât cineva care nu a mai fost. Citește articolul
Sunt vizați direct de regulile privind achiziția de software și crearea de site-uri web. E important să știe ce pot deconta și ce nu, mai ales dacă firma lor e din domeniul IT care aplică sau furnizează aceste servicii.
Cea de-a doua ediție a programului Start-up Nation continuă până în data de 12 februarie 2019, iar spre deosebire de prima sesiune, antreprenorii pot deconta mai multe tipuri de cheltuieli pentru înființarea sau derularea afacerilor personale. Cu toate acestea, unele tipuri de activități economice au fost interzise la finanțare. Citește articolul
Oferă informații utile pentru echipa de suport IT, care poate ghida angajații cu nevoi speciale sau persoanele vârstnice în configurarea telefoanelor Android pentru o utilizare mai facilă.
Sistemul de operare Android este unul foarte bine pus la punct și, în mod previzibil, facilitează utilizarea de către persoane cu diverse handicapuri, mai ales de vedere. Citește articolul
Deoarece se discută despre accesul la informații și documente, inclusiv evidențe ale tranzacțiilor, acest departament trebuie să știe cum să asigure securitatea datelor, păstrarea acestora și modul în care se face accesul pentru autorități, respectând regulile de protecție a datelor.
În anumite condiții, băncile, notarii, avocații, contabilii, asociațiile și comercianții sunt obligați să dea acces Fiscului la informații și documente în legătură cu clienții, relațiile de afaceri și evidențele tranzacțiilor, reiese dintr-o ordonanță de urgență a Guvernului intrată recent în vigoare. Prevederea nu exista până acum în legislație, astfel că vorbim de o obligație legală nouă. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil pentru a se asigura că datele personale sunt protejate și că firma respectă toate regulile GDPR, inclusiv numirea și anunțarea unui responsabil DPO.
O bună parte din discuțiile din prima jumătate a anului 2018 s-au cantonat în direcția noii legislații pentru protecția datelor personale, în special în jurul ideii "am sau nu am nevoie de un responsabil cu protecția datelor". A apărut beneficiul împărțirii trimestriale a dividendelor, cu obligația de a întocmi bilanțurile interimare, o legislație modificată privind gestionarea ambalajelor, necesitatea agențiilor de turism de a face raportări periodice, obligația de a monta panouri de avertizare a unor pericole și nu numai. Citește articolul
Acest departament este responsabil să se asigure că toate informațiile personale ale vizitatorilor paginilor de Facebook sunt colectate și protejate corect, conform legilor, pentru a evita problemele de securitate și amenzile.
Faptul că hotărârile Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) sunt obligatorii inlcusiv pentru români, precum și faptul că acestea sunt date într-un număr foarte ridicat, înseamnă că anual există un număr de hotărâri cu importanță ridicată pentru noi. Astfel, prezentăm mai jos care au fost cele mai importante hotărâri CJUE din în 2018. Citește articolul