Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Deoarece articolul menționează specific diurnele transportatorilor, iar companiile din logistică au adesea mulți angajați (șoferi) care primesc diurne. Ei trebuie să înțeleagă regulile pentru a asigura conformitatea și a gestiona corect costurile.
În cazul reîncadrării diurnelor netaxabile în venituri salariale taxabile -- una dintre cele mai întâlnite practici în controalele fiscale actuale --, problema vine din activitatea efectivă desfășurată de salariat, nu din ceea ce prevede contractul său invididual de muncă, atenționează specialiștii. Cu alte cuvinte, firmele trebuie să se asigure că realitatea din practică este transpusă corect în contracte, altfel crește riscul de reîncadrare a veniturilor. Citește articolul
Articolul este relevant pentru companiile de livrare și transport, deoarece detaliază cum trebuie să fie angajați și remunerați șoferii și curierii, cum se ține evidența timpului de lucru și cum se respectă legea pentru a evita problemele în operațiunile de logistică și lanțul de aprovizionare.
Diferența dintre un salariat și o persoană care desfășoară o activitate independentă o face, legal vorbind, îndeplinirea criteriilor prevăzute de Codul fiscal, iar dacă ne raportăm la dispozițiile Codului muncii, raportul de subordonare. Dacă analizăm activitatea de livrare a produselor comandate printr-o platformă electronică la domiciliul clienților sau transportul de pasageri comandat tot prin intermediul platformelor electronice, constatăm că există o „breșă” în legislație și este foarte dificil de încadrat aceste activități într-o categorie sau alta. Citește articolul
Creșterea prețurilor la energie are un impact direct asupra costurilor de transport și depozitare, fiind o informație vitală pentru planificarea și optimizarea lanțului de aprovizionare și a operațiunilor logistice.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Punctul despre diurnele transportatorilor este crucial pentru firmele din logistică, deoarece impactează costurile și modul în care sunt tratați șoferii. O reîncadrare fiscală poate afecta bugetele de transport și operațiunile.
Sunt anumite cheltuieli pentru care, din cauza tratamentului fiscal neclar, există riscul ca, în urma unui control, personalul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) să facă recalificări și să impună sume suplimentare de plată la bugetul statului. Aceste situații au fost des întâlnite în ultimii ani în practica din controalele fiscale, astfel că specialiștii sfătuiesc contribuabilii să fie precauți atunci când se apropie de ele. Citește articolul
Problemele financiare ale transportatorilor sau ale furnizorilor pot afecta serios modul în care primim și trimitem mărfurile, deci e important să fim la curent cu starea lor.
Peste 100.000 de firme din România se află într-o situaţie de risc, pe fondul creşterii semnificative a costurilor operaţionale, extinderii blocajului financiar, accesului tot mai dificil la finanţare şi accentuării neîncrederii în relaţiile de business. Citește articolul
Este util pentru acest departament să știe că poate folosi banii din grant pentru a cumpăra stocuri de materii prime, materiale sau mărfuri, ajutând la buna desfășurare a activității de aprovizionare.
Începând de azi, contabilii își pot crea un cont pentru aplicația de înscriere pentru microgranturile de până la 2.000 de euro. E vorba de profesioniști care desfășurau activitate cel puțin din 2019, dar care nu erau în dificultate economică în acel an. Citește articolul
Vehiculele de logistică operează des în zone urbane pentru livrări. Noile reguli de parcare și amenzile pot afecta eficiența rutelor, timpii de livrare și costurile operaționale ale departamentului.
Șoferii care își parchează mașinile pe trotuare fără a lăsa un metru liber pentru pietoni vor risca amenzi usturătoare, care ar putea ajunge până la câteva mii de lei, potrivit unei propuneri legislative adoptate tacit la Senat, fără să fie discutată în plen și supusă votului. Citește articolul
Pentru a vedea dacă pot obține fonduri pentru a acoperi costurile cu stocurile de materii prime, materiale și mărfuri, elemente cheie pentru lanțul de aprovizionare.
Astăzi se dă startul preînscrierilor pentru solicitarea microgranturilor de până la 2.000 de euro. Până pe 24 octombrie, cei care nu aveau deja cont în aplicația ministerului și-l pot face pentru a putea să se înscrie, începând cu 25 octombrie, pentru solicitarea ajutorului de stat. Procedura este similară sesiunii precedente, iar numărul estimat de beneficiari este de 50.000. Citește articolul
Criza containerelor și problemele de transport au un impact direct asupra modului în care produsele ajung la destinație, costurilor și timpului de livrare.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Are nevoie să știe cum să înmatriculeze și să administreze mașinile folosite pentru transportul de mărfuri sau alte operațiuni, mai ales dacă acestea sunt obținute prin leasing sau alte contracte de utilizare.
Chiar dacă o mașină are mai mulți proprietari, în cazul soților, de exemplu, ea trebuie înmatriculată pe numele unuia dintre coproprietari, deoarece certificatul de înmatriculare permite înscrierea datelor unui singur proprietar, potrivit unei clarificări transmise de Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) redacției noastre. Totuși, în certificatul de înmatriculare se poate înregistra și o altă persoană în afară de proprietar, dar numai în calitate de utilizator al mașinii. Citește articolul