Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Restricțiile de călătorie pot afecta transportul de mărfuri și fluxul lanțului de aprovizionare, fiind esențial pentru planificarea operațională.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Restricțiile de călătorie pot afecta transportul de mărfuri și fluxul lanțului de aprovizionare, fiind esențial pentru planificarea operațională.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Este direct afectat de condițiile noi pentru operarea vehiculelor de transport, ceea ce influențează modul în care firma își planifică și derulează activitatea de transport.
Un Regulament al Uniunii Europene (1055/2020) va schimba, din 22 februarie 2022, anumite cerințe privitoare la capacitatea financiară pe care trebuie să o aibă o întreprindere de transport românească (de marfă sau de pasageri), pentru a putea exercita activitate specifică. În esență, e vorba de extinderea obligației pentru firmele de transport de a avea constituite rezerve financiare minime și pentru vehiculele între 2,5 și 3,5 tone (t), folosite pentru activitatea specifică, obligație care nu există, acum. Citește articolul
Este interesat de optimizarea transporturilor și livrărilor. Restricțiile de parcare pot afecta rutele, timpii de livrare și accesul la depozite sau clienți, mai ales pentru camioane și vehiculele de transport marfă.
Parcarea pe trotuare ar putea fi interzisă în Anglia, Guvernul intenționând astfel să le facilitize accesul persoanelor cu dizabilități și părinților care merg cu cărucioarele. Citește articolul
Schimbările legislative afectează direct planificarea și execuția transporturilor, rutele, timpii de livrare și gestionarea operațională a întregului lanț de aprovizionare.
Unul dintre regulamentele europene ce privesc transporturile rutiere recent oficializate la nivelul Uniunii Europene prevede și aspecte ce țin de înregistrările pe care conducătorii auto trebuie să le facă în drumurile parcurse dintr-un stat al Uniunii în altul. Citește articolul
Schimbarea destinației unui produs (vin în alcool tehnic) modifică modul în care este depozitat, transportat și livrat.
Vinul românesc rămas nevândut ar putea fi transformat în gel dezinfectant, cu bani europeni. Citește articolul
Acest departament gestionează transportul bunurilor și trebuie să se asigure că sunt colectate și păstrate corect toate documentele de transport necesare pentru a demonstra că un produs a fost livrat în altă țară din UE, lucru esențial pentru scutirea de TVA.
Anul acesta a adus câteva modificări în zona TVA, în special mult discutatele condiții care trebuie să fie îndeplinite pentru a putea aplica scutirea de TVA pentru livrările intracomunitare de bunuri. Citește articolul
Planifică și coordonează livrarea de produse în cantități mari, cum ar fi tabletele și materialele de protecție, asigurând că acestea ajung la destinație în timp util.
Elevii care învață în școlile gimnaziale din regiunile slab dezvoltate ale României vor primi tablete conectate la internet, precum și alte dispozitive electronice, pentru a putea urma cursurile de predare online. Totodată, școlile vor fi dotate cu echipamente de protecție, precum dezinfectanți sau containere mobile sanitare. Măsurile se regăsesc într-o ordonanță de urgență a Guvernului, publicată marți în Monitorul Oficial. Citește articolul
Acest departament operează flote de vehicule de transport marfă și de persoane. Este esențial să se asigure că toate vehiculele au rovinietă valabilă pentru a evita amenzi mari și întârzieri în livrări, care pot afecta întregul lanț de aprovizionare.
De astăzi, încă două camere fixe au fost puse în funcțiune pentru a depista autovehiculele care circulă fără rovinietă valabilă, informează Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Astfel, în momentul de față există 108 puncte fixe de control valabilitate rovinietă la nivel național. Citește articolul
Pentru că modificările la regulile de control și detașare a șoferilor afectează direct modul în care companiile își organizează transporturile internaționale, cum se mișcă marfa și cum pot apărea întârzieri din cauza controalelor.
O directivă a Uniunii Europene (UE) ce va trebui transpusă de statul român până în 2 februarie 2022 urmărește să modifice regulile aplicabile controalelor (atât în trafic, cât și la sediile firmelor de transport), în privința detașării transnaționale a șoferilor, pentru a se facilita verificarea conformării firmei de transport cu normele europene privind detașarea. Citește articolul