Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Departamentul trebuie să știe că modul de plată al șoferilor nu mai poate depinde de viteza de livrare, ceea ce poate influența planificarea rutelor, estimarea timpilor de livrare și organizarea generală a transportului și logisticii.
Firmele care folosesc vehicule mari pentru transportul de mărfuri sau de persoane nu mai au voie să-și plătească șoferii în funcție de cât de rapizi sunt, conform unui nou regulament european care se aplică direct în toate statele membre ale Uniunii, deci inclusiv în România. Schimbarea a fost făcută din motive de siguranță rutieră. Citește articolul
Articolul abordează direct provocările lanțurilor de aprovizionare globale, necesitatea de a le scurta și costurile implicate în relocarea producției, aspecte fundamentale pentru planificarea și gestionarea logisticii.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Companiile de logistică operează flote de vehicule, iar acest departament este responsabil să se asigure că acestea pot circula legal, fără întârzieri sau amenzi din cauza unor probleme la asigurări sau inspecții tehnice, mai ales pentru vehiculele înmatriculate în străinătate.
Mașinile înmatriculate în străinătate sunt oprite și controlate, în această perioadă, de polițiștii rutieri, pentru a se vedea dacă dețin toate documentele necesare circulației pe drumurile publice din țara noastră, potrivit unui comunicat al Poliției Române. Citește articolul
Analizează riscurile și oportunitățile legate de lanțurile de aprovizionare, în special cele afectate de condițiile meteo sau de schimbările economice și de comerț.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Articolul este centrat pe optimizarea fluxurilor de mărfuri, reducerea timpilor de staționare și eficientizarea întregului lanț de aprovizionare, de la vamă la depozit.
Începând cu luna august 2020, la nivelul birourilor vamale din România au fost implementate noi măsuri de fluidizare a traficului de mărfuri ținând cont de timpii mari de așteptare (între 30 și 500 de minute), cât și pentru a sprijini operatorii economici în contextul crizei COVID-19. Aceste măsuri sunt menite să ajute birourile de frontieră și în contextul operațiunii Brexit, ce se va materializa în mai puțin de cinci luni (1 ianuarie 2021) și va atrage în vamă un volum suplimentar de importuri/exporturi de peste 4 miliarde de euro. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu organizarea și supravegherea transportului mărfurilor. Noile reguli le cer să verifice atent conformitatea partenerilor de transport pentru a se asigura că operațiunile se desfășoară legal și fără riscuri pentru companie.
Din 21 februarie 2022, expeditorii, agenții de expediție, contractanții și subcontractanții (dar doar cei care vor acționa ca profesioniști) vor putea fi sancționați pentru încălcarea anumitor reglementări europene în domeniul transportului, de către firmele din acest sector pe ale căror servicii le folosesc. În esență, e vorba de încălcări ale Regulamentului nr. 1072/2009 (cele privind transportul rutier internațional de mărfuri, în numele unui terț, în cadrul Uniunii Europene - UE - și cele privind cabotajul). Citește articolul
Este esențial să înțeleagă condițiile legale necesare pentru a desfășura activitatea de transport, inclusiv cum pot fi afectate operațiunile dacă nu se menține o 'bună reputație' conform legii.
Din 21 februarie 2022, firmele de transport care vor comite încălcări grave ale legislației fiscale (precum și managerii de transport) nu vor putea să desfășoare activitatea specifică. Schimbarea se va produce din cauza Regulamentului Uniunii Europene (UE) nr. 1055/2020, recent oficializat și care va include, din 2022, încălcările menționate mai sus printre cauzele ce vor afecta buna reputație a unei companii de transport (cerință esențială pentru desfășurarea activității de transport, aplicabilă și acum). Citește articolul
Deoarece condițiile economice generale pot afecta costurile de transport, disponibilitatea produselor și fiabilitatea furnizorilor, iar acest departament trebuie să-și planifice lanțul de aprovizionare în consecință.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Departamentul de Logistică trebuie să știe despre starea de alertă pentru că restricțiile pot afecta transportul mărfurilor, livrările, depozitarea și întregul lanț de aprovizionare.
Starea de alertă a fost prelungită de Executiv cu încă 30 de zile, începând cu ziua de 16 august și până în ziua de 14 septembrie 2020, inclusiv, potrivit unei hotărâri care a fost publicată azi în Monitorul Oficial. În această perioadă, restricțiile pentru companii și persoanele fizice rămân, de principiu, aceleași. Citește articolul
Dacă o companie folosește lemn sau produse pe bază de lemn, acest departament trebuie să fie informat pentru a se asigura că materiile prime provin din surse legale și responsabile, nu din defrișări ilegale.
Un semnal de alarmă privind defrișările ilegale din țara noastră este tras din cunoscuta Pădure Colorată din Gorj. Printre arbori, inițiatorii proiectului au pus cioturi, pe care le-au vopsit. Iar umbra copacilor odată falnici a fost refăcută din pietre colorate. Citește articolul