Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament se ocupă direct de gestionarea stocurilor, depozitare și mișcarea produselor. Ei sunt responsabili pentru datele despre stocuri, deci trebuie să știe despre această nouă cerință de raportare.
În contextul epidemiei de coronavirus, dar și a problemelor cauzate de seceta din acest an, statul vrea să știe care care sunt stocurile de produse agricole din țara noastră, urmând să impună celor ce lucrează cu astfel de produse, respectiv producători, depozitari ori procesatori, prin intermediul unui proiect de ordonanță al Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR) aflat în dezbatere, o serie de obligații de raportare a unor date statistice privind stocurile deținute. Citește articolul
Este relevant pentru acest departament pentru a se asigura că toate mărfurile transportate, depozitate și comercializate au actele de proveniență necesare, conform cerințelor fiscale, un aspect cheie în managementul lanțului de aprovizionare.
Dotarea cu case de marcat cu jurnal electronic sau existența documentelor de proveniență pentru bunurile vândute sunt doar două dintre chestiunile pe care le verifică inspectorii antifraudă când vin la un control inopinat la comercianții cu amănuntul. Citește articolul
Reanalizarea și relocarea lanțurilor de aprovizionare, influențate de politicile fiscale, pot avea un impact major asupra costurilor de transport, depozitare și a eficienței generale a logisticii și lanțului de aprovizionare.
Aducerea în discuție a elementelor fundamentale ale impozitării directe și indirecte arată că pandemia COVID-19 poate fi catalizatorul unor schimbări de substanță în politicile fiscale. Dacă ne referim doar la propunerile locale, observăm că de curând guvernul a emis o serie de principii pentru viitorul politicii fiscale, dar și că a reapărut în dezbaterea publică propunerea de schimbare a sistemului de impozitare centrat pe cota unică. Citește articolul
Departamentul de Logistică este direct interesat de regulile de călătorie pentru șoferii de transport marfă și pasageri, deoarece acestea influențează livrările, rutele, timpii de așteptare și continuitatea lanțului de aprovizionare.
Persoanele care vin în România din țări unde rata de îmbolnăvire este cel mult egală cu cea de la noi din țară nu mai sunt nevoite să stea în carantină cele 14 zile. În plus, pentru cei care urmează să participe la evenimente familiale precum naștere, căsătorie, deces sau pentru cei care trebuie să facă diverse tratamente ce nu pot fi amânate, se poate analiza suspendarea temporară a măsurii de carantină, scrie într-o hotărâre a Comitetului Național pentru Situații de Urgență (CNSU), ce a fost emisă astăzi. Citește articolul
Ei se ocupă de transportul bunurilor și trebuie să se asigure că generează sau obțin documentele corecte (ex: CMR, conosament) care sunt cerute pentru a justifica scutirile de TVA la livrările internaționale.
Regulile justificării scutirilor de TVA pentru livrările intracomunitare de bunuri au fost ajustate vineri, potrivit unui ordin al Ministerului Finanțelor. Aceste schimbări procedurale au fost făcute în contextul unor modificări operate în februarie 2020 la Codul fiscal. Citește articolul
Scăderea prețului petrolului influențează direct costurile de transport și logistică, având un impact semnificativ asupra planificării și optimizării lanțului de aprovizionare.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Deoarece se referă direct la șoferii de transport internațional, acest departament trebuie să înțeleagă implicațiile legale ale angajării acestora pentru a asigura buna desfășurare a operațiunilor și conformitatea cu regulile.
În cazul transportului internațional rutier, angajatorul unui șofer este considerat a fi cel care are autoritate asupra sa, care îi suportă efectiv salariul și care are puterea legală de a-l concedia, a decis Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Este vorba de o situație în care un șofer are în acte doi angajatori, fiecare într-o țară diferită, însă unul este doar „de formă”. Citește articolul
Îmbunătățirea unei linii de cale ferată importante, cum ar fi cea către aeroport, are un impact direct asupra logistică. Companiile de transport sau cele care depind de rețeaua feroviară vor fi interesate de cum aceste modernizări le pot optimiza operațiunile de transport de persoane sau mărfuri.
Uniunea Europeană a anunţat joi că investeşte aproape 2,2 miliarde euro în 140 de proiecte cheie de transport în toate statele membre. Citește articolul
Schimbările în industria alimentară și variațiile de preț menționate în articol pot afecta lanțurile de aprovizionare și logistică.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Dacă firma are șoferi, fie pentru livrări, fie pentru transporturi interne, este esențial ca departamentul de Logistică să știe dacă permisele lor de conducere sau dovezile înlocuitoare sunt valabile legal, pentru a asigura continuitatea operațiunilor și conformitatea cu regulile de circulație.
Persoanele ale căror acte au expirat le pot folosi în continuare, dar trebuie să le preschimbe în 90 de zile de la încheierea stării de alertă, potrivit unei legi care a intrat în vigoare în luna mai. Este vorba despre documente precum actul de identitate, permisul auto sau vizele de flotant. Citește articolul