avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 998 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Logistică & Supply Chain

Departament: Logistică & Supply Chain

ACCES PREMIUM

Producătorii și procesatorii agricoli vor fi obligați să transmită statului date despre stocurile pe care le au, altfel vor risca amenzi de 15.000 de lei

Acest departament se ocupă direct de gestionarea stocurilor, depozitare și mișcarea produselor. Ei sunt responsabili pentru datele despre stocuri, deci trebuie să știe despre această nouă cerință de raportare.

Dragoș Niculescu în Aspecte juridice
Redactor coordonator, avocatnet.ro
22 Iulie 2020 | 1129 | Timp de citire: 2 min.

În contextul epidemiei de coronavirus, dar și a problemelor cauzate de seceta din acest an, statul vrea să știe care care sunt stocurile de produse agricole din țara noastră, urmând să impună celor ce lucrează cu astfel de produse, respectiv producători, depozitari ori procesatori, prin intermediul unui proiect de ordonanță al Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR) aflat în dezbatere, o serie de obligații de raportare a unor date statistice privind stocurile deținute. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Control inopinat: Ce obligații legale verifică Fiscul la comercianții cu amănuntul

Este relevant pentru acest departament pentru a se asigura că toate mărfurile transportate, depozitate și comercializate au actele de proveniență necesare, conform cerințelor fiscale, un aspect cheie în managementul lanțului de aprovizionare.

avocatnet.ro în Aspecte juridice
22 Iulie 2020 | 1810 | Timp de citire: 2 min.

Dotarea cu case de marcat cu jurnal electronic sau existența documentelor de proveniență pentru bunurile vândute sunt doar două dintre chestiunile pe care le verifică inspectorii antifraudă când vin la un control inopinat la comercianții cu amănuntul. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Pandemia COVID-19, catalizatorul schimbărilor radicale în politicile fiscale?

Reanalizarea și relocarea lanțurilor de aprovizionare, influențate de politicile fiscale, pot avea un impact major asupra costurilor de transport, depozitare și a eficienței generale a logisticii și lanțului de aprovizionare.

PwC România în Taxe și impozite
21 Iulie 2020 | 1750 | Timp de citire: 6 min.

Aducerea în discuție a elementelor fundamentale ale impozitării directe și indirecte arată că pandemia COVID-19 poate fi catalizatorul unor schimbări de substanță în politicile fiscale. Dacă ne referim doar la propunerile locale, observăm că de curând guvernul a emis o serie de principii pentru viitorul politicii fiscale, dar și că a reapărut în dezbaterea publică propunerea de schimbare a sistemului de impozitare centrat pe cota unică. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Ce persoane scapă de carantină la sosirea în România, conform noilor reguli stabilite de CNSU

Departamentul de Logistică este direct interesat de regulile de călătorie pentru șoferii de transport marfă și pasageri, deoarece acestea influențează livrările, rutele, timpii de așteptare și continuitatea lanțului de aprovizionare.

Andreea Tutulan în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
21 Iulie 2020 | 2 | 7458 | Timp de citire: 4 min.

Persoanele care vin în România din țări unde rata de îmbolnăvire este cel mult egală cu cea de la noi din țară nu mai sunt nevoite să stea în carantină cele 14 zile. În plus, pentru cei care urmează să participe la evenimente familiale precum naștere, căsătorie, deces sau pentru cei care trebuie să facă diverse tratamente ce nu pot fi amânate, se poate analiza suspendarea temporară a măsurii de carantină, scrie într-o hotărâre a Comitetului Național pentru Situații de Urgență (CNSU), ce a fost emisă astăzi. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Schimbări oficiale la justificarea scutirilor de TVA pentru livrările intracomunitare făcute de firme

Ei se ocupă de transportul bunurilor și trebuie să se asigure că generează sau obțin documentele corecte (ex: CMR, conosament) care sunt cerute pentru a justifica scutirile de TVA la livrările internaționale.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
21 Iulie 2020 | 3190 | Timp de citire: 3 min.

Regulile justificării scutirilor de TVA pentru livrările intracomunitare de bunuri au fost ajustate vineri, potrivit unui ordin al Ministerului Finanțelor. Aceste schimbări procedurale au fost făcute în contextul unor modificări operate în februarie 2020 la Codul fiscal. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Știrile dimineții

Liderii europeni au ajuns la un acord privind pachetul de redresare economică, după unul dintre cele mai lungi summituri UE din istorie

Scăderea prețului petrolului influențează direct costurile de transport și logistică, având un impact semnificativ asupra planificării și optimizării lanțului de aprovizionare.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
21 Iulie 2020 | 855 | Timp de citire: 2 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Decizie CJUE

Transport internațional rutier: Angajatorul unui șofer este cel care-i plătește salariul și care-l poate concedia

Deoarece se referă direct la șoferii de transport internațional, acest departament trebuie să înțeleagă implicațiile legale ale angajării acestora pentru a asigura buna desfășurare a operațiunilor și conformitatea cu regulile.

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
20 Iulie 2020 | 1563 | Timp de citire: 1 min.

În cazul transportului internațional rutier, angajatorul unui șofer este considerat a fi cel care are autoritate asupra sa, care îi suportă efectiv salariul și care are puterea legală de a-l concedia, a decis Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Este vorba de o situație în care un șofer are în acte doi angajatori, fiecare într-o țară diferită, însă unul este doar „de formă”. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UE investeşte 118 milioane de euro în zece proiecte-cheie de transport din România

Îmbunătățirea unei linii de cale ferată importante, cum ar fi cea către aeroport, are un impact direct asupra logistică. Companiile de transport sau cele care depind de rețeaua feroviară vor fi interesate de cum aceste modernizări le pot optimiza operațiunile de transport de persoane sau mărfuri.

StirileProTV.ro în Știri & Revista presei
20 Iulie 2020 | 657 | Timp de citire: 1 min.

Uniunea Europeană a anunţat joi că investeşte aproape 2,2 miliarde euro în 140 de proiecte cheie de transport în toate statele membre. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Știrile dimineții

Nelu Tătaru spune că ar putea fi reintroduse restricţii pentru funcţionarea teraselor

Schimbările în industria alimentară și variațiile de preț menționate în articol pot afecta lanțurile de aprovizionare și logistică.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
20 Iulie 2020 | 710 | Timp de citire: 2 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Actele personale expirate rămân valabile încă 90 de zile după ieșirea din starea de alertă

Dacă firma are șoferi, fie pentru livrări, fie pentru transporturi interne, este esențial ca departamentul de Logistică să știe dacă permisele lor de conducere sau dovezile înlocuitoare sunt valabile legal, pentru a asigura continuitatea operațiunilor și conformitatea cu regulile de circulație.

Andreea Tutulan în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
17 Iulie 2020 | 8 | 53112 | Timp de citire: 2 min.

Persoanele ale căror acte au expirat le pot folosi în continuare, dar trebuie să le preschimbe în 90 de zile de la încheierea stării de alertă, potrivit unei legi care a intrat în vigoare în luna mai. Este vorba despre documente precum actul de identitate, permisul auto sau vizele de flotant. Citește articolul