Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament este direct impactat de noile reguli privind rutele și programul vehiculelor (întoarcerea în țară), gestionarea flotei și a licențelor (pentru vehiculele mai mici), fiind esențial pentru planificarea și execuția eficientă a transporturilor.
Organele legislative ale Uniunii Europene (UE) au adoptat, recent, o serie de modificări importante în privința legislației europene a transporturilor, care vor avea un impact important asupra transportatorilor de marfă și de persoane, în ceea ce privește activitatea acestora. De exemplu, transportatorii vor fi obligați să dețină un număr minim de vehicule și să aibă angajați un număr minim de conducători auto, proporțional cu volumul activității. Modificările se vor aplica din 2022. Citește articolul
Modificările la regulile de condus și odihnă ale șoferilor influențează direct cum sunt planificate rutele de transport, timpii de livrare și disponibilitatea șoferilor. Este esențial pentru organizarea eficientă a livrărilor.
Condițiile în care se iau perioadele de repaus de către șoferii anumitor transportatori rutieri se vor modifica din 20 august 2020, conform unui regulament european care se va aplica direct în toate statele membre ale Uniunii Europene, deci și în România. Citește articolul
Pentru că o economie mai lichidă și investițiile pot influența cererea de produse, astfel și volumul de transport, costurile de logistică și disponibilitatea resurselor din lanțul de aprovizionare.
Ministrul de Finanţe Florin Cîţu a anunţat că a fost redus semnificativ planul de împrumuturi pentru luna august şi a precizat că există „un buffer la nivel record, în contul nostru de la BNR”, scrie Agerpres. Citește articolul
Planifică și organizează transporturile rutiere, ținând cont de noile reguli privind timpii de condus și de odihnă, întoarcerea șoferilor acasă, cabotajul și utilizarea tahografelor, pentru a asigura eficiența operațională și conformitatea.
Trei acte normative importante în domeniul transportului rutier au ajuns pe 31 iulie în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (UE). Obligatorii și pentru operatorii din România, cât și pentru ceilalți din alte state europene, cele două regulamente și directiva vizează, în principal, îmbunătățirea condițiilor de muncă ale șoferilor și îmbunătățirea concurenței în acest sector. Citește articolul
O posibilă stare de urgență sau o criză economică poate perturba transportul mărfurilor, stocarea și întregul lanț de aprovizionare, necesitând ajustări în logistică.
Creșterea alarmantă a cazurilor noi de COVID-19 îi sperie foarte mulți pe angajații români. O arată un studiu realizat de o platformă de recrutare. Citește articolul
Industria auto generează un volum mare de transport și operațiuni logistice. Încetinirea acesteia poate afecta planificarea logistică, volumele de marfă și eficiența lanțului de aprovizionare.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Companiile care produc sau distribuie materialele și echipamentele menționate în articol (ex: ferestre, izolații, sisteme de încălzire, panouri solare) ar trebui să anticipeze o creștere a cererii. Departamentul de Logistică și Supply Chain va trebui să planifice aprovizionarea și distribuția eficientă pentru a răspunde acestei cereri.
Anul acesta debutează un program intitulat Casa Eficientă Energetic, iar cei care vor să își eficientizeze energetic locuințele cu bani de la stat o vor putea face pentru mai multe categorii de modernizări. Este vorba despre reabilitare termică, sisteme de încălzire a camerelor și a apei, ventilare mecanică pentru recuperarea căldurii, sisteme de iluminare și de umbrire exterioară. Ghidul oficial al programului a apărut în Monitorul Oficial din 30 iulie, însă persoanele interesate trebuie să mai aștepte până ce sesiunea de înscrieri va fi deschisă. Citește articolul
Dacă firma folosește transport alternativ pentru a muta angajați sau pentru anumite nevoi operaționale, posibilitatea de a folosi mașini mai mari (până la 9 locuri) le permite să planifice transportul mai eficient, mai ales pentru grupuri.
Șoferii care au autoturisme cu mai mult de cinci locuri (dar nu mai mult de nouă locuri) pot să facă și ei transport alternativ de-acum, se arată într-o lege aplicabilă de azi. Citește articolul
Responsabilii cu logistica și lanțul de aprovizionare trebuie să știe cum pot finanța achiziția de vehicule și echipamente de transport, esențiale pentru activitatea lor zilnică, iar leasingul garantat de stat este o opțiune atractivă.
După ce a anunțat trei săptămâni la rând că a adoptat ordonanța, abia săptămâna aceasta s-a definitivat adoptarea și azi a apărut în Monitorul Oficial actul care să faciliteze accesul întreprinderilor la utilaje și alte active de care au nevoie în derularea activității lor, prin încheierea unor contracte de leasing cu instituții financiare nebancare (IFN). Contractele respective urmează să fie garantate de stat, la fel cum e cazul și cu creditele garantate de stat în cadrul programului IMM Invest. Citește articolul
Se ocupă de cum sunt transportate, depozitate și gestionate produsele. Articolul menționează probleme de depozitare necorespunzătoare și produse expirate, aspecte esențiale pentru acest departament.
Până la finalul sezonului estival din acest an, reprezentanții Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) și cei ai Autorității Naționale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA) vor continua verificările pe care le fac deja la firmele ce-și desfășoară activitate în stațiunile de la malul Mării Negre, potrivit unor informări de presă recente. Controalele vor viza, în principal, magazinele, terasele, piețele, dar și hoteluri ori pensiuni. Citește articolul