Ca și în cazul achizițiilor, trebuie să ne asigurăm că partenerii noștri din lanțul de aprovizionare (furnizori, transportatori etc.) sunt stabili financiar, pentru a nu ne afecta propriile operațiuni.
Atât lista firmelor cu datorii în al treilea trimestru din 2024, cât și lista firmelor corecte din aceeași perioadă urmează să fie publicate până la 31 octombrie de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
Stabilitatea și costul energiei sunt cruciale pentru funcționarea lanțului de aprovizionare și logistică. O eventuală instabilitate energetică națională poate afecta transportul, depozitarea și producția, perturbând întregul lanț.
Cererea de energie electrică a fost mai mare în primele 8 luni ale anului cu 1,4%, însă producția internă a scăzut cu 9% comparativ cu aceeași perioadă din 2023. Diferența, mai ales la orele de vârf, a fost asigurată din importuri la prețuri foarte mari. Citește articolul
Face referire la firmele de curierat care vor fi afectate de noile reguli de securitate informatică (Directiva NIS2).
În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii curente. Citește articolul
Cu o creștere semnificativă a comerțului online, acest departament are nevoie să înțeleagă volumul pieței pentru a planifica eficient transportul, depozitarea și livrarea produselor. Este crucial pentru optimizarea lanțului de aprovizionare.
Valoarea comerțului online din România ar putea ajunge la 11,7 miliarde de euro în 2024, echivalentul a 3,42% din PIB, în creștere cu 10% față de anul precedent, estimează specialiștii din domeniu. Citește articolul
Informațiile despre creșterea economică, în special în sectoare precum comerțul și transportul, indică cât de mult se vor mișca produsele și serviciile, ajutând la planificarea stocurilor și a transporturilor.
Datele revizuite arată că economia României a înregistrat o creșterea de doar 1,4% din PIB în primul semestru (față de 1,5% estimarea anterioară), în condițiile în care cifrele privind evoluția din T2 au fost revizuite în sens pozitiv. Cu toate acestea, rolul investițiilor la avansul economic a fost redus drastic. Citește articolul
Departamentul de Logistică și Supply Chain va găsi această informație relevantă, deoarece Autoritatea Vamală este esențială pentru importurile și exporturile bunurilor. Schimbările de personal, mai ales la o scară mare, la vamă pot influența modul în care se desfășoară operațiunile de transport și aprovizionare ale companiei.
Câteva sute de posturi vacante sunt scoase la concurs, pe final de 2024, în cadrul Autorității Vamale Române (AVR), potrivit unui comunicat de presă recent. Vorbim atât de concursuri de recrutare, cât și de concursuri de promovare. Citește articolul
Ei se ocupă de transportul și depozitarea mărfurilor. Le este esențial să știe cum să se asigure că transporturile sunt în regulă din punct de vedere legal, ca să evite amenzi și posibile probleme cu bunurile transportate.
De câteva luni, autoritățile au stabilit că sancțiunea complementară a confiscării nu se mai aplică la contribuabilii care, în lipsa codului UIT din e-Transport, înregistrează bunurile în documente justificative și în contabilitate. Totuși, asta nu înseamnă că se poate ignora complet raportarea în e-Transport, pentru că altfel există riscul aplicării unei sancțiuni contravenționale. Citește articolul
Acest departament gestionează fluxul de produse de la furnizori până la clienți. Modificările de costuri la nivelul apicultorilor pot afecta disponibilul și prețul materiilor prime (miere, produse apicole) în lanțul de aprovizionare.
Un produs nou cu mult zahăr adăugat va fi inclus pe lista excepțiilor de la cota de TVA de 19%, conform unei legi aplicabile de anul viitor. Este vorba despre hrana pentru albine. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu transportul și livrarea mărfurilor. Articolul explică exact ce trebuie făcut în sistemul e-Transport când cantitatea de produse primite nu este aceeași cu cea declarată, ajutându-i să gestioneze mai bine transporturile.
Într-o situație în care beneficiarul a obținut un cod UIT în e-Transport pentru toată marfa, dar furnizorul trimite jumătate din bunuri printr-un transport și jumătate printr-un alt transport, cum trebuie procedat? În esență, trebuie obținut și un al doilea cod UIT, iar beneficiarul trebuie să facă unele comentarii în aplicația e-Transport din Spațiul Privat Virtual (SPV). Citește articolul
Acest departament este direct responsabil pentru cum ajung mărfurile dintr-un loc în altul, inclusiv cum trec de vamă și cum sunt înregistrate în sistemul e-Transport pentru o urmărire corectă.
Contribuabilii care apelează la procedura de vămuire la domiciliu, în cazul importurilor, scapă de obligația raportării transportului în e-Transport și a obținerii codului UIT, punctează specialiștii. Totuși, vorbim de puține cazuri în care este posibil acest lucru. Citește articolul