Acest departament se ocupă de transportul și livrarea mărfurilor. Noile sisteme de monitorizare (e-Transport și e-Sigiliu) schimbă modul în care se fac transporturile și ce informații trebuie declarate, afectând direct operațiunile zilnice.
Cu toate că avem deja în funcțiune, de câțiva ani, sistemul e-Transport, autoritățile de la noi s-au gândit că este nevoie și de sistemul (teoretic) complementar e-Sigiliu. Practic, vorbim de două sisteme prin care se pot monitoriza transporturile rutiere de bunuri suspectate de activități evazioniste, dar felul în care se face monitorizarea diferă. Deoarece se apropie momentul operaționalizării sistemului e-Sigiliu, prezentăm astăzi o scurtă comparație a acestuia cu sistemul e-Transport, pentru a înțelege mai bine asemănările și diferențele lor. Citește articolul
Articolul impactează importul și exportul de produse, precum și urmărirea provenienței acestora de-a lungul întregului lanț de aprovizionare. Departamentul de Logistică și Supply Chain este direct responsabil pentru mișcarea fizică a mărfurilor și pentru documentația vamală necesară.
Regulamentul Comisiei Europene 1.115/2023 privind produsele provenite din defrișări („European Union Deforestation Regulation” - EUDR), care interzice comercializarea, în spațiul comunitar, de produse provenite din zone defrișate, dar și exportul acestora către alte piețe, intră în vigoare la sfârșitul acestui an, în prima fază pentru contribuabilii mari și mijlocii implicați în tranzacții cu astfel de produse, și prevede o serie de obligații de verificare și de raportare pentru aceștia. Concret, operatorii și comercianții din lanțul de aprovizionare vor fi obligați să întreprindă toate demersurile necesare („diligențe”) pentru a verifica dacă produsele recepționate provin din zone defrișate și, dacă da, să evite introducerea lor pe piață. În caz contrar, riscă sancțiuni consistente. Citește articolul
Noile reguli pot influența modul de depozitare, transport și distribuție a medicamentelor veterinare, inclusiv gestionarea stocurilor vechi care nu mai pot fi vândute legal după o anumită perioadă.
Un proiect de ordonanță de urgență menit să modifice legea referitoare la organizarea și exercitarea profesiunii de medic veterinar a fost pus în dezbatere publică. Documentul impune restricții suplimentare asupra comercializării cu amănuntul a anumitor produse, cum ar fi insecticidele puternice și hormonii, din cauza creșterii numărului de accidente și intoxicații la oameni și animale. De asemenea, stabilește obligația medicilor veterinari de a raporta utilizarea antibioticelor la animale pentru a combate fenomenul de antibiorezistență. Citește articolul
Implementarea modulului pentru analiza informațiilor din e-Transport este direct relevantă pentru acest departament, deoarece se ocupă de transportul mărfurilor și de respectarea reglementărilor legate de lanțul de aprovizionare.
În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii curente. Citește articolul
Departamentul de Logistică ar putea vedea în această lege o oportunitate de a optimiza rutele de livrare în orașe, folosind motociclete mai mici pentru a evita traficul, ceea ce ar putea reduce costurile și timpul de livrare.
Din această lună, cu condiția absolvirii unui curs de instruire practică, șoferii ce dețin categoria B pot conduce și motociclete cu cilindree maximă de 125 cm3. Pentru a putea conduce astfel de motociclete, șoferii nu trebuie să aibă asupra lor adeverința ce dovedește absolvirea cursului practic și nici să-și preschimbe permisul de conducere, polițiștii verificând online existența acestui drept. Citește articolul
Acest departament este interesat de întreruperile în lanțul de aprovizionare și de gestionarea stocurilor, care pot duce la costuri mari și probleme de lichiditate pentru companie.
Un număr mare de companii de impact au intrat în insolvență în prima jumătate a anului, dublu față de aceeași perioadă a anului anterior, potrivit datelor comunicate la începutul acestei luni de CITR. Deciziile manageriale neadecvate, cum ar fi lipsa unui plan de afaceri robust și a unei strategii clare de gestionare a crizelor, de exemplu, contribuie semnificativ la declinul companiilor. Într-un interviu acordat avocatnet.ro, Mariana Boiciuc, senior partner CITR, aduce lămuriri cu privire la cauzele acestui fenomen și explică ce măsuri pot lua companiile pentru a evita insolvența, în contextul în care modificările legislative din 2022 au făcut procedura de concordat preventiv mai accesibilă și adaptată nevoilor companiilor. Citește articolul
Analizează și optimizează întregul lanț de aprovizionare, de la producție la livrare, pentru a reduce impactul asupra mediului și a îmbunătăți performanța de sustenabilitate.
Conceptul de dublă materialitate, introdus de Directiva UE privind raportarea corporativă de sustenabilitate (CSRD), urmărește identificarea celor mai importante aspecte de sustenabilitate/durabilitate pentru companie și părțile interesate, precum și evaluarea impactului generat de acestea asupra mediului și societății. Citește articolul
Acest departament este responsabil cu optimizarea proceselor de depozitare și distribuție pentru a reduce risipa de alimente pe tot parcursul lanțului.
Legea impune operatorilor economici din sectorul agroalimentar, inclusiv cei din industria hotelieră și alimentația publică, să implementeze măsuri de prevenire a risipei alimentare, obligându-i să adopte cel puțin două din zece măsuri stabilite. Normele de aplicare recente detaliază măsurile specifice pentru fiecare etapă a lanțului alimentar și impun, între altele, adoptarea unui plan anual de măsuri sau comunicări anuale către angajați despre obiectivele de reducere a risipei. În plus, clienții trebuie să fie informați despre posibilitatea de a lua acasă alimentele neconsumate, fără costuri suplimentare, drept ce trebuie menționat în meniuri. Vorbim, totodată, de colectarea separată a deșeurilor alimentare, pe categorii, dar și de redirecționarea de către unitățile de alimentație publică a alimentelor către operatorii receptori sau consumatorii finali. Citește articolul
Firmele de logistică, curierat sau transport folosesc multe vehicule. Articolul le oferă informații despre cum pot deduce cheltuielile cu aceste mașini, ceea ce este important pentru costurile lor operaționale și pentru o bună gestionare a flotei.
Detaliem astăzi ce condiții se aplică în privința deducerii cheltuielilor contribuabilului cu un autovehicul - atât în privința impozitului pe profit, cât și în privința impozitului pe venit. Citește articolul
Departamentul de Logistică și Supply Chain este direct interesat de timpii de așteptare la graniță, în special pentru camioane, pentru a planifica transporturile de mărfuri, a gestiona stocurile și a evita întârzierile în lanțul de aprovizionare.
Deoarece, în ultimele zile, se înregistrează valori mari de trafic prin punctele rutiere de trecere a frontierei, în doar o zi trecând granița aproape 400.000 de persoane, Ministerul Afacerilor Interne (MAI) reamintește celor ce vor să călătorească în afara granițelor și celor care vor să revină în țară că pot afla rapid, prin accesarea unui site, care este timpul de așteptare în fiecare dintre punctele de trecere a frontierei. Citește articolul