Departamentul de logistică are flote de vehicule și șoferi. Regulile privind condusul agresiv și sancțiunile aferente (amenzi, suspendarea permisului) afectează direct operativitatea și disponibilitatea șoferilor, ceea ce poate perturba semnificativ activitatea de transport și livrare.
De câteva zile, Codul rutier permite polițiștilor să sancționeze șoferii în baza înregistrărilor camerelor de bord sau celor de supraveghere. În cazul înregistrărilor audio-video făcute de un participant la trafic, polițiștii pot sancționa doar comportamentul agresiv în trafic, cu condiția ca manevrele agresive să fi fost înregistrate în mod întâmplător, legislația stabilind clar ce înseamnă acest lucru. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu transportul, stocarea și gestionarea fizică a produselor, inclusiv cu procesele de preluare și returnare a produselor neconforme sau a celor returnate de clienți.
Consumatorii au dreptul de a înlocui produsele neconforme în termen de 30 de zile de la livrare, indiferent dacă le cumpără din magazine fizice sau online. În plus, au posibilitatea de a solicita repararea acestora. Totuși, este esențial să fie bine informați despre criteriile de conformitate ale produselor, pentru a-și putea exercita corect aceste drepturi. Citește articolul
Departamentul de Logistică și Transport are un interes direct, deoarece șoferii săi sunt constant pe drumuri. Cunoașterea acestor reguli îi ajută să evite problemele care pot perturba livrările, cum ar fi amenzile sau suspendarea permisului de conducere al șoferilor.
Codul rutier a fost modificat acum câteva zile, astfel încât cei ce surprind comportamente agresive în trafic să poată transmite polițiștilor înregistrările audio-video deținute, în baza cărora șoferii agresivi pot fi sancționați. Sesizările privind comportamentul agresiv în trafic se pot face prin HUB-ul de servicii al Ministerului Afacerilor Interne (MAI). Citește articolul
Sistemul e-Transport este direct legat de mișcarea mărfurilor, iar acest departament trebuie să înțeleagă și să implementeze cerințele pentru transportul bunurilor.
Planul fiscal al Guvernului pentru perioada 2025-2031 prevede inclusiv o reformă a administrării impozitelor și taxelor. Iar majoritatea măsurilor gândite în acest sens au o legătură directă cu digitalizarea relației dintre contribuabili și Fisc, însă vorbim și de chestiuni ce țin de modificarea regulilor procedural-fiscale. Citește articolul
Este esențială pentru a înțelege cum reglementările de preț și obligațiile de stocare pot afecta fluxul și disponibilitatea produselor în lanțul de aprovizionare și distribuție.
În septembrie 2024, Curtea de Justiție a Uniunii Europene („CJUE”) s-a pronunțat în cauza C-557/23 („Cauza SPAR”) cu privire la compatibilitatea măsurii maghiare de reglementare a prețurilor unor produse agricole de bază și vânzarea unor cantități prestabilite a acestora cu dreptul Uniunii Europene. Concluziile CJUE ar trebui să fie de interes imediat pentru autoritățile române, în special în lumina informațiilor din spațiul public privind posibila plafonare a adaosului comercial pentru toate produsele procesate în România. Citește articolul
Articolul menționează reguli noi despre 'antrepozitarea' (depozitarea) și 'deplasarea' (transportul) produselor accizabile. Aceste informații sunt esențiale pentru planificarea și execuția operațiunilor de depozitare și livrare, asigurându-se că se respectă noile condiții.
Anumite măsuri legate de domeniul accizelor au fost publicate recent în Monitorul Oficial. Acestea au legătură, printre altele, cu producătorii de bere și antrepozitarii autorizați. Citește articolul
Departamentul de logistică trebuie să cunoască aceste reguli pentru a planifica transporturile eficient și a evita întârzierile sau blocarea mărfurilor, care ar perturba livrările.
Mai nou, în anumite situații, potrivit articolului 97 din Codul rutier, polițiștii pot stabili, pe lângă amendarea șoferilor, și aplicarea unor măsuri tehnico-administrative, inclusiv imobilizarea vehiculului persoanei care a încălcat regulile rutiere. De duminică, imobilizarea unui vehicul va putea fi revocată, potrivit unei ordonanțe apărute în vară, în anumite termene, în funcție de abaterea ce a dus la aplicarea măsurii. Citește articolul
Are un impact direct asupra operațiunilor de transport și flotei de mașini, influențând comportamentul șoferilor și riscul de sancțiuni, putând afecta termenele de livrare.
Codul rutier se modifică în această săptămână, pentru a da posibilitatea celor ce surprind comportamente agresive în trafic să trimită înregistrările audio-video polițiștilor, care, în baza acestora, vor putea sancționa șoferii, potrivit unei ordonanțe apărute în vară. Pentru sancționarea șoferilor indisciplinați în trafic, polițiștii vor putea utiliza, de asemenea, date de monitorizare a traficului rutier primite de la administratorii drumurilor publice, iar în aceste cazuri, polițiștii vor putea sancționa mai multe tipuri de abateri de la regulile de circulație, nu doar comportamentul agresiv în trafic, așa cum se întâmplă în cazul înregistrărilor făcute cu camere de bord sau telefoane. Totuși, ar mai putea dura o vreme până ce măsurile să fie aplicabile în practică, deoarece e nevoie de modificarea infrastructurii informatice a poliției. Citește articolul
Oferă informații despre infrastructura fizică (containerele cu aparate) și operațiunile de colectare și transport ale ambalajelor, care fac parte din lanțul de aprovizionare și logistică al sistemului de garanție-returnare.
Proprietarii containerelor în care se află echipamentele automate (RVM) pentru preluarea ambalajelor în cadrul sistemului de garanție-returnare (SGR) sunt cei care trebuie să achite impozitul local pe clădire - această interpretare formulată de Camera Consultanților Fiscali (CCF) a fost confirmată recent de Ministerul Finanțelor (MF). Asta deoarece multe autorități locale au o practică neunitară în prezent, solicitând plata impozitului comercianților pe terenurile cărora sunt amplasate, de către terți, containerele cu RVM-uri. Citește articolul
Articolul menționează condițiile de păstrare și depozitare a produselor, aspecte esențiale pentru acest departament, care se ocupă cu transportul și stocarea corectă a mărfurilor.
Conformitatea produselor alimentare cu indicații geografice protejate (IGP) și a celor cu denumiri de origine protejate (DOP) este supusă controalelor Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC). Conform fișei de control publicate de instituție pe pagina sa de internet, producția, importul, distribuția și comercializarea unor astfel de produse trebuie să îndeplinească rigori specifice, neconformarea comercianților putându-se solda cu amenzi aferente fiecărei abateri constatate. Citește articolul