Departamentul de Logistică este interesat de scutirile de TVA pentru produsele medicale ortopedice și proteze, deoarece acestea pot influența costurile de transport, depozitare și modul de facturare în lanțul de aprovizionare.
În iunie 2023, companiile, PFA-urile și ONG-urile au câteva chestiuni importante de urmărit, majoritatea vizând domeniul fiscal. Printre altele, ne referim la extinderea facilității de scutire de impozit a IT-iștilor, la termenul anual unic pentru definitivarea și plata impozitelor pe afaceri și la noile scutiri de TVA care vor intra în vigoare. Citește articolul
Sistemul de Garanție-Returnare presupune colectarea și gestionarea ambalajelor returnate, ceea ce are un impact direct asupra operațiunilor de logistică și a lanțului de aprovizionare al companiei.
Lucrările necesare pentru amplasarea echipamentelor automate de preluare a sticlelor și dozelor în cadrul sistemului de garanție-returnare (SGR) pot fi făcute fără a avea nevoie de o autorizație de construire, reiese dintr-o lege apărută miercuri în Monitorul Oficial. Citește articolul
Departamentul de Logistică este interesat de evoluția comerțului internațional cu servicii de transport, deoarece aceste date pot influența planificarea rutelor, capacitatea de transport și costurile operaționale, mai ales în contextul comerțului cu țările extra-UE.
Comerţul internaţional cu servicii al României s-a diversificat în 2022, excedentul realizat cu ţările din afara Uniunii Europene a crescut la 45% din total, de la 33% în 2021, apropiindu-se de excedentul realizat în zona euro, potrivit analizei „Macroeconomia en detail”, realizat de Ella Kállai, economist Șef Alpha Bank România. Citește articolul
Costurile cu energia impactează direct transportul și producția, fiind cruciale pentru planificarea și optimizarea lanțului de aprovizionare și pentru gestionarea costurilor logistice.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Pentru companiile cu flote de transport, noul certificat RAR Auto-Pass impactează gestionarea, achiziția și vânzarea vehiculelor, fiind o informație cheie în optimizarea operațiunilor logistice.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Pentru o firmă implicată în furnizarea de materiale sau echipamente pentru reabilitări, acest departament ar trebui să știe dacă există o cerere crescută pentru a-și planifica aprovizionarea și livrările, optimizând lanțul de aprovizionare.
În cazul persoanelor vulnerabile ce îndeplinesc condițiile pentru a primi ajutorul pentru încălzirea locuinței, reabilitarea termică a acesteia se face gratuit de-acum, potrivit unei ordonanțe de urgență publicate vineri în Monitorul Oficial. Practic, beneficiarii de ajutor de încălzire se alătură altor categorii de persoane ce beneficiază de mai multă vreme de gratuitate la reabilitarea termică a locuinței, printre care și persoanele cu handicap, veteranii de război sau pensionarii cu venituri mici. Citește articolul
Pentru firmele cu flote mari de mașini, care le folosesc pentru transport sau livrări, este important să știe despre obligația de a repara rapid odometrele defecte și despre documentele necesare în cazul vânzării unei mașini din flotă.
Manipularea odometrului unei mașini, adică modificarea kilometrajului real, va fi interzisă prin lege, începând de luni, potrivit unei legi publicate în această dimineață în Monitorul Oficial. În plus, în cazul în care odometrul unei mașini este defect sau nu funcționează corect, proprietarul acesteia va trebui să îl repare sau să îl înlocuiască “fără întârziere”. Citește articolul
Pentru companiile cu flote de vehicule, simplificarea și digitalizarea proceselor de înmatriculare și radiere contribuie la eficientizarea gestionării logistice și a operațiunilor de transport.
Drumurile pe care trebuie să le facă acum la autorități cei interesați să vândă ori să cumpere, să înmatriculeze sau să radieze o mașină vor fi de domeniul trecutului, după ce o platformă informatică prevăzută într-o ordonanță publicată joi în Monitorul Oficial va deveni operațională. Astfel, prin intermediul viitoarei platforme se vor putea încheia contractele de vânzare a vehiculelor și se vor putea transmite către autorități toate actele necesare înregistrării la Fisc, dar și înmatriculării sau radierii din circulație a unui vehicul. Citește articolul
Acest departament se ocupă de gestionarea stocurilor și a produselor în circulație. Când anumite produse trebuie distruse (de exemplu, cele sezoniere sau vechi), este important să știe implicațiile fiscale pentru a planifica eficient.
Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a emis recent o decizie prin care stabilește faptul că un contribuabil care își distruge voluntar anumite bunuri, care nu sunt degradate calitativ, din motive care țin de derularea afacerii, nu este obligat să restituie statului taxa pe valoarea adăugată (TVA) dedusă la momentul achiziției. Cu toate acestea, contribuabilul trebuie să documenteze în mod corespunzător acțiunea de distrugere și să demonstreze că bunurile și-au pierdut orice utilitate în activitățile sale economice. Citește articolul
Statistica privind volumele de export și import de cereale, precum și interesul pentru noi puncte de livrare (Euronext), sunt informații cheie pentru planificarea rutelor, transportului și a lanțului de aprovizionare.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul