Pentru a se asigura că lanțul de aprovizionare, inclusiv depozitarea și transportul, sprijină cerințele privind disponibilitatea documentației de siguranță pentru produse.
Comercianții activi în Uniunea Europeană vor trebui să desemneze intern o persoană responsabilă cu produsele vândute online și offline, conform unui regulament european care a apărut azi în Jurnalul Oficial al UE și care se va aplica direct în toate statele membre, de la finele lui 2024. Responsabilul va avea, în esență, rolul să se asigure că produsele comercializate către consumatori sunt însoțite de informațiile necesare. Citește articolul
Introduce noi posibilități de gestionare a flotei de vehicule și de optimizare a operațiunilor de transport, oferind flexibilitate și potențiale reduceri de costuri în lanțul de aprovizionare.
Posibilitatea utilizării de către transportatorii rutieri români a vehiculelor închiriate care sunt înmatriculate sau puse în circulație în alte state membre ale Uniunii Europene (UE), pentru maximum două luni consecutive într-un an calendaristic, dar fără să depășească per total 25% din flota deținută de operator este acum prinsă expres în legislație. O lege publicată luni modifică ordonanța privind transporturile rutiere, care prevedea până acum că transportul rutier naţional și internațional contra cost se poate efectua numai cu (auto)vehicule rutiere înmatriculate în România. Deși legiferată permisiunea de a utiliza și alt fel de vehicule decât cele înmatriculate aici, transportatorii trebuie să țină cont că există totuși niște limitări care vor împiedica folosirea regulată a unor astfel de vehicule, dar și că ele nu pot fi conduse decât de șoferii angajați de utilizator, nu de cel de la care s-a închiriat vehiculul. Citește articolul
Articolul descrie schimbări majore în modul în care mărfurile intră în UE, cum sunt gestionate lanțurile de aprovizionare și cum sunt simplificate procesele vamale, informații vitale pentru departamentul de Logistică.
O reformă majoră a activității vamale din Uniunea Europeană (UE) a fost inițiată recent de către Comisia Europeană (CE), scopul fiind schimbarea radicală a relaționării dintre vameși și mediul de afaceri. În principal, vorbim de introducerea unui portal unic pentru gestionarea importurilor în UE, de un sistem de analiză care va permite intervenția vameșilor numai în situațiile în care sunt identificate probleme în prealabil și de obligații noi pentru marketplace-uri. Citește articolul
Este crucial pentru gestionarea flotei de vehicule și a personalului de livrare/transport. Ajută la verificarea competenței și siguranței șoferilor, asigurând că mărfurile ajung la destinație în siguranță și la timp, și respectând regulile de circulație.
De-acum, deținătorii unui permis de conducere emis în România pot obține și online istoricul sancțiunilor primite de-a lungul timpului pentru încălcarea regulilor rutiere. Procedura de obținere a istoricului sancțiunilor rutiere e similară celei pentru obținerea certificatului de cazier judiciar. Mai exact, documentul electronic se poate obține gratuit, prin intermediul a două platforme electronice ale autorităților. Citește articolul
Pentru a optimiza lanțul de aprovizionare, în special pentru produsele agroalimentare, ca să corespundă criteriilor de calitate și proveniență din licitațiile publice.
Pentru a reduce deficitul bugetar actual, adică existența unor cheltuieli mai mari decât încasările la buget, Guvernul a stabilit mai multe măsuri, potrivit unei ordonanțe apărute luni și care se aplică deja, printre care și înghețarea angajărilor la stat sau interzicerea achiziționării, de către instituțiile de stat, a unor mașini noi. Citește articolul
Articolul tratează direct condițiile pe care trebuie să le îndeplinească o firmă de transport rutier pentru a putea funcționa legal. Pierderea 'bunei reputații' înseamnă pierderea licenței de transport, ceea ce ar opri complet operațiunile de logistică și lanțul de aprovizionare al companiei.
Legislația Uniunii Europene (UE) se opune ca o întreprindere să poată desemna o un terț responsabil de respectarea dispozițiilor UE privind perioadele de conducere și de repaus ale conducătorilor auto și să transfere astfel către aceasta din urmă răspunderea penală pentru încălcările acestor dispoziții, atunci când dreptul național nu permite luarea în considerare a încălcărilor astfel imputate prepusului menționat pentru a aprecia dacă întreprinderea de transport se conformează cerinței privind buna reputație. Este decizia pronunțată joi de Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) într-o speță de vizează legislația austriacă, care le permitea transportatorilor să nu piardă niciodată certificarea din cauza nerespectării condiției bunei reputații dacă „pasau” responsabilitatea unui terț. Citește articolul
Este esențial pentru planificarea și gestionarea costurilor de transport și depozitare, deoarece prețurile la combustibil și inflația afectează direct cheltuielile cu livrările și logistica.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Articolul discută despre îmbunătățirea infrastructurii de transport (poduri, căi ferate, acces portuar) în scopul mobilității, ceea ce are un impact direct asupra eficienței lanțurilor de aprovizionare și a operațiunilor logistice ale unei companii.
Ministerul Transporturilor va beneficia de două granturi în valoare de aproape 60 de milioane de euro de la CE pentru infrastructura feroviară din Portul Constanţa şi pentru realizarea podului de la Ungheni între România şi R. Moldova. Citește articolul
Un program național de distribuție a alimentelor la școli creează oportunități sau modificări în lanțul de aprovizionare și logistica la nivel național.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Este important pentru logistică să știe că toate bunurile aflate în transport sau depozitate trebuie să aibă documente de proveniență, altfel pot fi oprite și confiscate.
Persoanele fizice și juridice care folosesc bunuri fără documente de proveniență în activitatea de producție, comerț sau prestări vor risca amendarea, confiscarea bunurilor și, în caz de recidivă, chiar suspendarea activității, prevede un proiect de lege înregistrat recent la Senat, care inițial apăruse la Ministerul Finanțelor sub formă de proiect de OUG. Practic, autoritățile vor să reintroducă sancțiuni pentru această faptă pentru a combate mai eficient evaziunea fiscală. Citește articolul