Filtrează articole după
Explicăm Legislația

Departament: Managementul Calității (QA/QC)

ACCES GRATUIT
Proiect de lege

Telemedicina, reglementată prin lege? Pe viitor, pacienții ar putea primi prescripții și concedii în baza consultațiilor online

Acest departament trebuie să înțeleagă cum se asigură calitatea serviciilor medicale oferite la distanță și ce standarde noi pot apărea odată cu reglementarea telemedicinei.

Alexandros Bakos în Redactor, avocatnet.ro
9 Iulie 2020 | 2 | 2487 | Timp de citire: 2 min.

Parlamentarii lucrează, acum, la un proiect de lege prin care ar urma să reglementeze telemedicina, adică îndeplinirea actului medical (inclusiv a consultațiilor) de la distanță, prin utilizarea tehnologiei în timp real. Propunerea legislativă prevede, printre altele, că un pacient consultat va putea primi o prescripție de medicamente, de exemplu, în urma unei consultații online. Mai mult, se va putea da chiar și un bilet de internare. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ai probleme cu mașina și trebuie s-o duci în service? Ai dreptul să urmărești reparația ei, iar autoturismul nu îți poate fi blocat acolo până la plata serviciilor

Pentru a garanta că serviciile primite sau oferite (cum ar fi reparațiile auto) sunt de cea mai bună calitate, respectând standardele și așteptările, astfel încât clienții să fie mulțumiți și să se evite erorile.

avocatnet.ro în 9 Iulie 2020 | 6787 | Timp de citire: 3 min.

Apariția unor probleme la mașină, fie ele tehnice sau daune rezultate în urma unui accident auto, reprezintă un eveniment stresant pentru proprietarul acesteia. Mai mult, în unele cazuri, interacțiunea cu service-urile poate transforma reparația unei mașini într-un coșmar. Pentru a evita astfel de situații, prezentăm în acest material o serie de posibile rezolvări la situații întâlnite în relația proprietarilor de mașini cu service-urile. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Liberalizarea pieței gazelor

Consumatorii ce au probleme cu furnizorii de gaze, ulterior încheierii noilor contracte, se pot adresa și ANPC

Un departament care se ocupă de calitatea serviciilor este interesat de felul în care sunt gestionate plângerile clienților. Articolul oferă detalii despre cum pot consumatorii să își exprime nemulțumirile, ceea ce ajută la îmbunătățirea proceselor interne și la satisfacția clienților.

Alexandros Bakos în Redactor, avocatnet.ro
7 Iulie 2020 | 1630 | Timp de citire: 1 min.

Având în vedere că, de la 1 iulie, consumatorii, în cea mai mare parte, au reîncheiat contractele de gaze (pentru a se adapta noilor condiții ale pieței, de furnizare a gazului în regim concurențial și unde statul nu mai stabilește prețul), trebuie menționat că, dacă aceștia se lovesc de abuzuri din partea furnizorilor, ei pot să se adreseze Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului (ANPC). Cu alte cuvinte, doar pentru că statul nu mai intervine prin stabilirea prețului, acest lucru nu înseamnă că nu mai există entități care să sancționeze comportamentele dăunătoare consumatorilor, din partea furnizorilor. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Dobânda bancară nu poate fi majorată fără știrea clientului. O bancă, amendată cu 50.000 de lei pentru asta

Acest departament este interesat de calitatea serviciilor oferite clienților și de asigurarea că toate informațiile despre produse sunt clare și corecte. O practică comercială incorectă afectează direct calitatea serviciilor și satisfacția clienților.

Andreea Tutulan în Redactor, avocatnet.ro
2 Iulie 2020 | 2 | 4661 | Timp de citire: 2 min.

Raiffeisen Bank a fost sancționată cu 50.000 de lei de către Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), pentru că a majorat dobânzile fără știrea clienților. Banca a contestat această amendă, însă Tribunalul București a respins definitiv contestația, considerând că majorarea dobânzilor fără informarea prealabilă a clientului este o practică incorectă.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

Încep noi controale la firme în perioada următoare. Ce afaceri sunt vizate?

Se asigură că serviciile și produsele oferite respectă standardele de calitate și siguranță impuse, inclusiv cele pentru protecția consumatorilor și respectarea măsurilor sanitare.

Alexandros Bakos în Redactor, avocatnet.ro
22 Iunie 2020 | 4675 | Timp de citire: 2 min.

Multe firme sunt vizate de controale ale autorităților, făcute în această perioadă pentru a se verifica dacă se conformează anumitor reglementări. E vorba, în principal, de controale ale Ministerului de Interne, ale Protecției Consumatorului și ale autorităților locale. În privința firmelor vizate, acestea variază de la cele ce administrează baruri sau terase la cele care au obligații de înlăturare a ambroziei. Unele autorități au dat deja amenzi ce cumulează chiar și două sute de mii de euro. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Au început înscrierile pentru videoconferința "Sănătatea: marșul ei spre telemedicină și noile tehnologii", care se va ține online pe 18 iunie 2020

Discuțiile despre 'funcționarea corectă a sistemului' și 'a nu se transforma într-o improvizație' indică un interes în asigurarea calității și bunei funcționări a soluțiilor digitale și a serviciilor medicale, aspecte esențiale pentru departamentul de Calitate.

Parteneriat media în 16 Iunie 2020 | 854 | Timp de citire: 2 min.

Evenimentul este un follow-up al videoconferinței din 2 iunie - #LecțiaCovid/ Resetarea sistemului de sănătate - unde au fost prezentate idei valoroase pe subiectul inovației în sănătate, dezbaterea trebuie să aibă loc acum, extrem de rapid, pentru ca trendul favorabil acestor inovații să nu fie pierdut și să fie valorificat la maximum, în beneficiul întregii societăți. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ce soluții au găsit firmele românești pentru a putea trece de criza provocată de coronavirus

Mențiunea că producătorii au schimbat produsele cu unele care au un termen de valabilitate mai mare interesează departamentul de calitate, pentru că este direct legat de siguranța și prospețimea produselor pe o perioadă mai lungă.

StirileProTV.ro în 15 Iunie 2020 | 583 | Timp de citire: 1 min.

După ce au avut pierderi serioase din cauza crizei sanitare, firmele românești caută soluții de salvare. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Reminder De mâine, definițiile oficiale pentru secundă, metru, kilogram și alte unități de măsură se modifică

Departamentul de calitate este direct interesat de definițiile oficiale ale unităților de măsură, deoarece acestea stau la baza tuturor proceselor de control al calității, calibrării echipamentelor și standardizării produselor.

Dragoș Niculescu în Redactor coordonator, avocatnet.ro
12 Iunie 2020 | 7 | 14193 | Timp de citire: 1 min.

Pentru a alinia definițiile existente în legislația națională cu ultimele noutăți apărute la nivel internațional, guvernanții au decis schimbarea modului în care sunt exprimate câteva dintre unitățile de măsură utilizate în țara noastră, inclusiv secunda, metrul sau kilogramul. Astfel, după cum prevede o hotărâre a Guvernului oficializată la începutul anului, de sâmbătă, o parte dintre unitățile de măsură vor avea definiții noi. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Revenirea la birou: O nouă experiență zilnică gândită să țină de cont de așteptările angajaților

Asigură că serviciile de curățenie și igienizare, precum și calitatea mediului de lucru respectă standardele înalte necesare pentru siguranța angajaților.

Portal HR în 6 Iunie 2020 | 1336 | Timp de citire: 4 min.

Reluarea activității în spațiile de birouri necesită regândirea experienței zilnice și stabilirea unor proceduri clare privind desfășurarea activității la birou, companiile gestionând în același timp riscurile privind sănătatea și siguranța angajaților. Modul în care se va face revenirea la birou va fi esențial pentru sănătatea și bunăstarea angajaților, dar și pentru încrederea pe care aceștia o au în angajator și proprietarul clădirii în care lucrează, conform datelor companiei CBRE, liderul pieței de consultanță imobiliară. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder De-acum, cei ce accesează fonduri europene vor transmite documentele necesare exclusiv online

Folosirea unor formulare standardizate și a unui sistem electronic pentru depunere îmbunătățește calitatea și acuratețea informațiilor transmise, asigurând conformitatea cu cerințele.

Dragoș Niculescu în Redactor coordonator, avocatnet.ro
1 Iunie 2020 | 3905 | Timp de citire: 2 min.

Începând de astăzi, atât angajații Ministerului Fondurilor Europene, cât și cei ai structurilor din subordinea acestuia sunt obligați să renunțe la utilizarea documentelor în format tipărit și să folosească exclusiv documente digitale în relația cu beneficiarii finanțărilor, potrivit unei ordonanțe de urgență ce a fost publicată spre jumătatea lunii mai în Monitorul Oficial. Citește articolul