Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Poate fi util pentru a încuraja angajații să-și formeze deprinderi care să susțină standardele de calitate, asigurând consistența și precizia în procesele de muncă și contribuind la îmbunătățirea continuă a produselor sau serviciilor.
Ce reguli ar trebui să urmezi pentru a reuși să construiești, într-un timp relativ decent, o deprindere nouă? Ușor de spus, greu de făcut. Îi spun ”deprindere”, deși, probabil, ar trebui să îi spunem ”obicei” sau ”rutină”. Sunt oameni care vor să se lase de fumat. Alții, vor să slăbească, să mănânce mai bine, să învețe limbi străine ori să cânte la chitară. Citește articolul
Acest departament este interesat de criteriile de evaluare și cerințele privind conținutul programelor de formare profesională online, pentru a verifica și asigura calitatea și recunoașterea diplomelor obținute de angajați.
Cei ce oferă servicii de formare profesională pot organiza programe de specializare sau perfecționare online, dar trebuie să se autorizeze după o nouă procedură, mai complexă decât cea folosită până acum pentru autorizarea cursurilor de formare profesională a adulților, potrivit unui ordin al Ministerului Muncii și Protecției Sociale (MMPS), publicat marți în Monitorul Oficial. Citește articolul
Se asigură că produsele și serviciile respectă standardele de calitate. Problemele de igienă, depozitare necorespunzătoare sau produse expirate, menționate în articol, sunt direct legate de calitatea oferită clienților.
Până la finalul sezonului estival din acest an, reprezentanții Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) și cei ai Autorității Naționale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA) vor continua verificările pe care le fac deja la firmele ce-și desfășoară activitate în stațiunile de la malul Mării Negre, potrivit unor informări de presă recente. Controalele vor viza, în principal, magazinele, terasele, piețele, dar și hoteluri ori pensiuni. Citește articolul
Pentru a verifica dacă serviciile oferite și produsele vândute respectă standardele de calitate, dacă informațiile sunt complete și dacă garanțiile sunt respectate conform legii.
În urma unor controale recente la câteva sute de service-uri auto din țară, inspectorii Autorității Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au descoperit că peste jumătate dintre acestea nu respectau drepturile consumatorilor. Iată care sunt lucrurile la care ar trebui să avem grijă, potrivit ANPC, atunci când ducem mașina la reparat într-un service. Citește articolul
Acest departament e direct responsabil de calitatea produselor și trebuie să știe ce implicații legale pot apărea dacă produsele nu respectă standardele sau au defecte, cum ar fi manipularea unor specificații.
Cetățenii europeni (inclusiv românii) care au cumpărut mașini produse în Uniunea Europeană pot să dea în judecată producătorul și în fața instanțelor de la locul de cumpărare (de exemplu, România), dacă suferă un prejudiciu din cauza felului cum au fost construite mașinile, iar acel prejudiciu se produce în țara de unde a fost cumpărată mașina, consideră Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) - care a răspuns săptămâna trecută unei întrebări preliminare cu privire la acea problemă. Citește articolul
Acest departament trebuie să înțeleagă cum se asigură calitatea serviciilor medicale oferite la distanță și ce standarde noi pot apărea odată cu reglementarea telemedicinei.
Parlamentarii lucrează, acum, la un proiect de lege prin care ar urma să reglementeze telemedicina, adică îndeplinirea actului medical (inclusiv a consultațiilor) de la distanță, prin utilizarea tehnologiei în timp real. Propunerea legislativă prevede, printre altele, că un pacient consultat va putea primi o prescripție de medicamente, de exemplu, în urma unei consultații online. Mai mult, se va putea da chiar și un bilet de internare. Citește articolul
Pentru a garanta că serviciile primite sau oferite (cum ar fi reparațiile auto) sunt de cea mai bună calitate, respectând standardele și așteptările, astfel încât clienții să fie mulțumiți și să se evite erorile.
Apariția unor probleme la mașină, fie ele tehnice sau daune rezultate în urma unui accident auto, reprezintă un eveniment stresant pentru proprietarul acesteia. Mai mult, în unele cazuri, interacțiunea cu service-urile poate transforma reparația unei mașini într-un coșmar. Pentru a evita astfel de situații, prezentăm în acest material o serie de posibile rezolvări la situații întâlnite în relația proprietarilor de mașini cu service-urile. Citește articolul
Un departament care se ocupă de calitatea serviciilor este interesat de felul în care sunt gestionate plângerile clienților. Articolul oferă detalii despre cum pot consumatorii să își exprime nemulțumirile, ceea ce ajută la îmbunătățirea proceselor interne și la satisfacția clienților.
Având în vedere că, de la 1 iulie, consumatorii, în cea mai mare parte, au reîncheiat contractele de gaze (pentru a se adapta noilor condiții ale pieței, de furnizare a gazului în regim concurențial și unde statul nu mai stabilește prețul), trebuie menționat că, dacă aceștia se lovesc de abuzuri din partea furnizorilor, ei pot să se adreseze Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului (ANPC). Cu alte cuvinte, doar pentru că statul nu mai intervine prin stabilirea prețului, acest lucru nu înseamnă că nu mai există entități care să sancționeze comportamentele dăunătoare consumatorilor, din partea furnizorilor. Citește articolul
Acest departament este interesat de calitatea serviciilor oferite clienților și de asigurarea că toate informațiile despre produse sunt clare și corecte. O practică comercială incorectă afectează direct calitatea serviciilor și satisfacția clienților.
Raiffeisen Bank a fost sancționată cu 50.000 de lei de către Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), pentru că a majorat dobânzile fără știrea clienților. Banca a contestat această amendă, însă Tribunalul București a respins definitiv contestația, considerând că majorarea dobânzilor fără informarea prealabilă a clientului este o practică incorectă. Citește articolul
Se asigură că serviciile și produsele oferite respectă standardele de calitate și siguranță impuse, inclusiv cele pentru protecția consumatorilor și respectarea măsurilor sanitare.
Multe firme sunt vizate de controale ale autorităților, făcute în această perioadă pentru a se verifica dacă se conformează anumitor reglementări. E vorba, în principal, de controale ale Ministerului de Interne, ale Protecției Consumatorului și ale autorităților locale. În privința firmelor vizate, acestea variază de la cele ce administrează baruri sau terase la cele care au obligații de înlăturare a ambroziei. Unele autorități au dat deja amenzi ce cumulează chiar și două sute de mii de euro. Citește articolul