Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Această secțiune analizează riscurile la care este expusă firma. Înțelegerea metodelor de colectare a datoriilor de către Fisc ajută la identificarea riscurilor financiare și operaționale legate de neplata taxelor și la crearea de strategii pentru a le diminua.
Simpla comunicare a somației de plată duce de obicei la plata datoriilor pe care le au contribuabilii la Fisc, arată atât raportul de activitate al instituției pe primul semestru din 2019, cât și rapoartele din ultimii cinci ani. Practic, simpla atenționare că un contribuabil va fi executat silit duce la plata datoriilor fiscale restante, însă remarcăm că importanța somației începe să scadă. Citește articolul
Analizează riscurile financiare (profit mai mic) și operaționale (posibile concedieri, scăderea competitivității) generate de creșterea salariilor minime.
Aproximativ 85% dintre IMM-urile din România sunt de părere că o creștere a salariului minim brut pe țară și a salariului minim diferențiat pentru studii superioare, de la 1 ianuarie 2020, ar avea un impact negativ asupra afacerilor lor, arată rezultatele unui sondaj făcut recent de Consiliul Național al IMM-urilor. Citește articolul
Ei evaluează riscurile legate de întârzierile în obținerea autorizațiilor, amenzile sau anularea aprobărilor, pentru a se asigura că firma are planuri de rezervă și respectă regulile pentru a evita problemele majore.
Legea autorizațiilor de construire a primit, pe 30 octombrie, multe modificări printr-un nou act normativ, iar o mare parte dintre acestea vizează emiterea autorizației de construire/demolare. Vorbim de noutăți în privința unor termene, a documentelor necesare obținerii, a comasării celor două tipuri de autorizație într-un singur document în unele cazuri, de anularea ei, prelungirea valabilității și nu numai. Le-am sintetizat pe toate în materialul de azi. Citește articolul
Acest departament este interesat să știe cum se pot verifica mai ușor situația fiscală a companiei și obligațiile restante, sau cum se pot obține documente importante (cum ar fi cazierul fiscal), pentru a evalua și gestiona riscurile fiscale și a asigura controale interne eficiente.
Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) testează în aceste zile un serviciu ce va permite contribuabililor să-și aleagă momentul în care vor să se prezinte la un sediu al Fiscului și să-i transmită acestuia motivul pentru care merg acolo, astfel încât timpii de așteptare să se reducă considerabil. Citește articolul
Acest departament trebuie să identifice și să evalueze riscurile la care este expusă compania, iar amenzile mari, suspendarea activității sau retragerea autorizațiilor din cauza nerespectării legii reprezintă riscuri operaționale și financiare majore.
Având în vedere că acum șoferii de ridesharing fără autorizație pot fi sancționați legal, este important pentru cei amendați, dar și pentru cei pe care îi sperie riscul unei amenzi să știe cum pot să conteste sancțiunile. Câteva sfaturi de la specialiști: Citește articolul
Să identifice și să evalueze riscurile financiare și operaționale care pot decurge din modificările legislative (OUG 114), taxele guvernamentale (supraacciza) și volatilitatea macroeconomică (cursul de schimb, rezervele BNR).
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
O comunicare clară și bine structurată cu toate părțile interesate (management, autorități, angajați) ajută la identificarea și gestionarea riscurilor, fiind o componentă importantă a controlului intern.
Mă gândeam cu ceva vreme în urmă că rolul meu, ca antreprenor, era să comunic permanent cu peste șapte audiențe diferite. Poate părea copleșitor, dar ideea centrală se menține în orice formă de plan de comunicare, oricine ar fi persoana (antreprenor, specialist comunicare etc.) care își dorește să comunice lucruri intern sau extern. Citește articolul
Modificările legislative legate de avizele de construcție pot afecta riscurile de conformitate și operaționale ale proiectelor, fiind necesară o ajustare a evaluării riscurilor și a controalelor interne.
Începând de azi, cei care doresc să construiască locuințe pentru ei înșiși sau pentru familiile lor (locuințe unifamiliale) sunt scutiți de obținerea anumitor avize. Aceste modificări fac parte dintr-un pachet de schimbări aduse legislației construcțiilor, introdus de un act normativ ce a fost oficializat recent. Citește articolul
Acest departament trebuie să identifice posibilele riscuri legate de întârzierile în obținerea autorizațiilor (cum ar fi amenzi, costuri suplimentare sau blocarea proiectelor) și să pună la punct soluții pentru a le preveni sau gestiona.
Amendarea drastică a funcționarilor care refuză nejustificat emiterea autorizației de construire sau a certificatului de urbanism este prevăzută într-un act normativ ce a fost publicat recent în Monitorul Oficial. Citește articolul
Înțelegerea noilor reglementări ajută la identificarea și reducerea riscurilor legale și operaționale legate de întârzieri în proiectele de construcții sau de nerespectarea legii.
De-acum, certificatul de urbanism poate fi emis și în format digital, potrivit unui act normativ care modifică legislația construcțiilor și care a fost publicat recent în Monitorul Oficial. Mai mult, conform noutăților, se micșorează și perioada în care certificatul de urbanism trebuie eliberat de autorități. Citește articolul