avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 843 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Managementul Riscului & Control Intern

Departament: Managementul Riscului & Control Intern

ACCES PREMIUM

Controale vamale intensificate privind mărfurile suspecte de contrafacere – ce trebuie să cunoască importatorii?

Dezvoltă strategii pentru a identifica și reduce riscurile legate de importul de produse contrafăcute și se ocupă de implementarea controalelor interne pentru a preveni aceste situații.

EY Romania în Contabil și fiscal
2 August 2019 | 1732 | Timp de citire: 2 min.

În contextul comerțului cu mărfuri care încalcă drepturile de proprietate intelectuală, Uniunea Europeană s-a angajat pe deplin să implementeze standarde ridicate de protecție a pieței interne. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Agenda fiscală a lunii august: Ce obligații fiscale trebuie rezolvate luna asta

Acest departament verifică dacă firma respectă toate regulile și termenele importante, inclusiv cele fiscale, pentru a evita problemele sau amenzile și pentru a asigura o bună funcționare internă.

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
2 August 2019 | 1635 | Timp de citire: 1 min.

Pentru a veni în ajutorul firmelor și persoanelor fizice autorizate, vă prezentăm astăzi principalele obligații declarative și de plată aferente lunii august 2019, așa cum sunt ele trecute în calendarul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul

ACCES PREMIUM

Raportări contabile la 30 iunie: Cine trebuie să semneze documentele depuse

Acest departament este interesat să se asigure că există mecanisme și controale interne pentru a garanta că raportările contabile sunt corecte, complete și depuse la timp, minimizând astfel riscul de erori sau nerespectare a reglementărilor.

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
2 August 2019 | 1228 | Timp de citire: 1 min.

La jumătatea acestei luni este termenul-limită pentru finalizarea raportărilor contabile la 30 iunie 2019, iar documentele depuse la Ministerul Finanțelor Publice (MFP) trebuie să fie semnate numai de persoanele prevăzute de lege. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Știrile dimineții

Deficitul bugetar a crescut la 1,94% din PIB în primele șase luni din 2019

Creșterea deficitului bugetar și introducerea unor măsuri de austeritate pot semnala riscuri economice la nivel național, care pot avea un impact indirect asupra operațiunilor și stabilității financiare a companiei. Monitorizarea acestor indicatori ajută la identificarea potențialelor amenințări și la adaptarea strategiilor de control.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
2 August 2019 | 543 | Timp de citire: 1 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Testul poligraf: La ce folosește acesta în procesul penal?

Acest departament analizează riscurile cu care se confruntă compania (de exemplu, frauda sau furtul) și cum pot fi prevenite sau investigate. Articolul le oferă informații despre un instrument de investigație, cu avantajele și dezavantajele sale, pentru a decide dacă este util în gestionarea anumitor riscuri.

Simona Voiculescu în Justițiabil in România
Director Editorial, avocatnet.ro
1 August 2019 | 2 | 23917 | Timp de citire: 2 min.

Poligraful, pe care cei mai mulți îl cunosc sub denumirea de detector de minciuni, este un aparat care, prin măsurătorile pe care le face în timpul unui interogatoriu, permite, într-o exprimare mult simplificată, să se vadă dacă cineva spune sau nu adevărul (tensiunea arterială a respondentului și pulsul sunt doi parametri analizați prin poligraf, dar nu singurii). În realitate, poligraful este un instrument care nu reflectă întotdeauna situația obiectivă. Tocmai de aceea, poligraful nu este un instrument probatoriu în sens procedural penal și rezultatul său nu poate determina, prin el însuși, o condamnare sau o achitare. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Șase exemple concrete în care serviciile avocaților și notarilor pot să fie folosite pentru spălare de bani

Munca acestui departament este să identifice și să controleze pericolele pentru firmă. Faptul că firma ar putea fi implicată, chiar și fără să știe, în spălare de bani reprezintă un risc major, iar articolul oferă exemple de situații periculoase și cum să le prevină.

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
1 August 2019 | 8072 | Timp de citire: 3 min.

Activitatea de spălare de bani reprezintă, în esență, o mascare a sursei ilicite a acelor bani. Astfel, entitățile ale căror servicii pot fi folosite în acest scop sunt cele care fie preiau și administrează direct acei bani, fie sunt o parte importantă într-o tranzacție care implică asemenea bani dobândiți ilegal. Două astfel de entități sunt notarii sau avocații. În contextul în care a intrat recent în vigoare o nouă lege pentru prevenirea spălării de bani și a faptelor de terorism, este important de văzut cum s-ar putea, în concret, să se ajungă la folosirea serviciilor avocaților sau notarilor, pentru comiterea unor astfel de fapte. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Interesul legitim de a prelucra date personale

GDPR: De ce comunicările în scop de marketing pot fi trimise și dacă nu există consimțământ

Pentru că ajută la identificarea și gestionarea riscurilor legate de trimiterea e-mailurilor de marketing, asigurându-se că firma nu încalcă legea și nu primește amenzi.

Alexandros Bakos în GDPR & Protecția datelor personale
Redactor, avocatnet.ro
1 August 2019 | 1 | 3591 | Timp de citire: 3 min.

Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) a schimbat, în mod considerabil, paradigma referitor la date personale. Mai exact, a dus la o conștientizare, din partea persoanelor, a importanței datelor personale. Și, la fel, a făcut (sau ar fi trebuit să facă) companiile mult mai precaute în ceea ce privește prelucrarea datelor personale, pentru a fi în acord cu Regulamentul. Un domeniu în care pot exista foarte multe necunoscute, în acest context, este cel al comunicărilor comerciale, în special cele trimise de companii, prin mail. Iar ceea ce trebuie menționat e că nu doar consimțământul justifică astfel de mail-uri, ci și interesul legitim al companiilor care trimit astfel de comunicări. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Taxe, tăieri și concedieri. Guvernul pregătește măsuri de austeritate

O nouă taxă poate aduce riscuri financiare sau probleme de conformitate, iar acest departament trebuie să identifice aceste riscuri și să se asigure că firma este pregătită să le gestioneze.

StirileProTV.ro în Știri & Revista presei
1 August 2019 | 571 | Timp de citire: 1 min.

Guvernul ar putea da luni OUG pentru majorarea accizei la ţigarete, reducerea numărului de posturi de secretari de stat în ministere, eliminarea sporului pentru condiţii grele şi vătămătoare și taxarea pensiilor care nu se bazează pe contributivitate. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Știrile dimineții

Guvernul a găsit soluţia „minune” pentru construcţia autostrăzilor. Le declarăm pe toate de interes naţional

Monitorizează și evaluează riscurile financiare, de reputație și operaționale legate de deciziile guvernamentale privind infrastructura și de cazurile de litigii majore legate de produse, cum ar fi cel al erbicidului Glifosat.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
1 August 2019 | 577 | Timp de citire: 2 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Amenzi mai mari pentru avocați și contabili, dacă nu păstrează documentele impuse de noua lege pentru prevenirea spălării banilor

Rolul acestui departament este să identifice, să evalueze și să gestioneze riscurile la care este expusă compania. Nerespectarea legilor anti-spălare de bani reprezintă un risc serios, atât financiar cât și de reputație, iar ei trebuie să se asigure că există controale interne eficiente pentru a preveni astfel de situații.

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
31 Iulie 2019 | 57296 | Timp de citire: 2 min.

Noua lege pentru prevenirea spălării de bani, care a intrat în vigoare recent, menține obligațiile de păstrare a documentelor stabilite de vechiul act normativ din 2002, însă stabilește amenzi mai ridicate pentru cei care nu respectă aceste prevederi și detaliază mai clar ce fel de documente trebuie păstrate de către avocați, notari, contabili și restul entităților ce intră sub incidența reglementării. Mai mult decât atât, este impusă o limită cu privire la perioada totală în care pot fi păstrate documentele impuse - maximum zece ani.  Citește articolul