Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Dezvoltă strategii pentru a identifica și reduce riscurile legate de importul de produse contrafăcute și se ocupă de implementarea controalelor interne pentru a preveni aceste situații.
În contextul comerțului cu mărfuri care încalcă drepturile de proprietate intelectuală, Uniunea Europeană s-a angajat pe deplin să implementeze standarde ridicate de protecție a pieței interne. Citește articolul
Acest departament verifică dacă firma respectă toate regulile și termenele importante, inclusiv cele fiscale, pentru a evita problemele sau amenzile și pentru a asigura o bună funcționare internă.
Pentru a veni în ajutorul firmelor și persoanelor fizice autorizate, vă prezentăm astăzi principalele obligații declarative și de plată aferente lunii august 2019, așa cum sunt ele trecute în calendarul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
Acest departament este interesat să se asigure că există mecanisme și controale interne pentru a garanta că raportările contabile sunt corecte, complete și depuse la timp, minimizând astfel riscul de erori sau nerespectare a reglementărilor.
La jumătatea acestei luni este termenul-limită pentru finalizarea raportărilor contabile la 30 iunie 2019, iar documentele depuse la Ministerul Finanțelor Publice (MFP) trebuie să fie semnate numai de persoanele prevăzute de lege. Citește articolul
Creșterea deficitului bugetar și introducerea unor măsuri de austeritate pot semnala riscuri economice la nivel național, care pot avea un impact indirect asupra operațiunilor și stabilității financiare a companiei. Monitorizarea acestor indicatori ajută la identificarea potențialelor amenințări și la adaptarea strategiilor de control.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament analizează riscurile cu care se confruntă compania (de exemplu, frauda sau furtul) și cum pot fi prevenite sau investigate. Articolul le oferă informații despre un instrument de investigație, cu avantajele și dezavantajele sale, pentru a decide dacă este util în gestionarea anumitor riscuri.
Poligraful, pe care cei mai mulți îl cunosc sub denumirea de detector de minciuni, este un aparat care, prin măsurătorile pe care le face în timpul unui interogatoriu, permite, într-o exprimare mult simplificată, să se vadă dacă cineva spune sau nu adevărul (tensiunea arterială a respondentului și pulsul sunt doi parametri analizați prin poligraf, dar nu singurii). În realitate, poligraful este un instrument care nu reflectă întotdeauna situația obiectivă. Tocmai de aceea, poligraful nu este un instrument probatoriu în sens procedural penal și rezultatul său nu poate determina, prin el însuși, o condamnare sau o achitare. Citește articolul
Munca acestui departament este să identifice și să controleze pericolele pentru firmă. Faptul că firma ar putea fi implicată, chiar și fără să știe, în spălare de bani reprezintă un risc major, iar articolul oferă exemple de situații periculoase și cum să le prevină.
Activitatea de spălare de bani reprezintă, în esență, o mascare a sursei ilicite a acelor bani. Astfel, entitățile ale căror servicii pot fi folosite în acest scop sunt cele care fie preiau și administrează direct acei bani, fie sunt o parte importantă într-o tranzacție care implică asemenea bani dobândiți ilegal. Două astfel de entități sunt notarii sau avocații. În contextul în care a intrat recent în vigoare o nouă lege pentru prevenirea spălării de bani și a faptelor de terorism, este important de văzut cum s-ar putea, în concret, să se ajungă la folosirea serviciilor avocaților sau notarilor, pentru comiterea unor astfel de fapte. Citește articolul
Pentru că ajută la identificarea și gestionarea riscurilor legate de trimiterea e-mailurilor de marketing, asigurându-se că firma nu încalcă legea și nu primește amenzi.
Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) a schimbat, în mod considerabil, paradigma referitor la date personale. Mai exact, a dus la o conștientizare, din partea persoanelor, a importanței datelor personale. Și, la fel, a făcut (sau ar fi trebuit să facă) companiile mult mai precaute în ceea ce privește prelucrarea datelor personale, pentru a fi în acord cu Regulamentul. Un domeniu în care pot exista foarte multe necunoscute, în acest context, este cel al comunicărilor comerciale, în special cele trimise de companii, prin mail. Iar ceea ce trebuie menționat e că nu doar consimțământul justifică astfel de mail-uri, ci și interesul legitim al companiilor care trimit astfel de comunicări. Citește articolul
O nouă taxă poate aduce riscuri financiare sau probleme de conformitate, iar acest departament trebuie să identifice aceste riscuri și să se asigure că firma este pregătită să le gestioneze.
Guvernul ar putea da luni OUG pentru majorarea accizei la ţigarete, reducerea numărului de posturi de secretari de stat în ministere, eliminarea sporului pentru condiţii grele şi vătămătoare și taxarea pensiilor care nu se bazează pe contributivitate. Citește articolul
Monitorizează și evaluează riscurile financiare, de reputație și operaționale legate de deciziile guvernamentale privind infrastructura și de cazurile de litigii majore legate de produse, cum ar fi cel al erbicidului Glifosat.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Rolul acestui departament este să identifice, să evalueze și să gestioneze riscurile la care este expusă compania. Nerespectarea legilor anti-spălare de bani reprezintă un risc serios, atât financiar cât și de reputație, iar ei trebuie să se asigure că există controale interne eficiente pentru a preveni astfel de situații.
Noua lege pentru prevenirea spălării de bani, care a intrat în vigoare recent, menține obligațiile de păstrare a documentelor stabilite de vechiul act normativ din 2002, însă stabilește amenzi mai ridicate pentru cei care nu respectă aceste prevederi și detaliază mai clar ce fel de documente trebuie păstrate de către avocați, notari, contabili și restul entităților ce intră sub incidența reglementării. Mai mult decât atât, este impusă o limită cu privire la perioada totală în care pot fi păstrate documentele impuse - maximum zece ani. Citește articolul