Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament trebuie să înțeleagă riscurile legate de fraudele cu TVA și de partenerii de afaceri, pentru a putea stabili proceduri interne care să protejeze compania.
Verificarea regulată a potențialului de risc al partenerilor de business devine din ce în ce mai stringentă. Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) aplică, deja de câțiva ani, principiul preluat din jurisprudența Curții de Justiție a Uniunii Europene care stabilește că, atunci când are loc o evaziune în domeniul TVA, părțile implicate în tranzacție „știau sau ar fi trebuit să știe“ că participă la evaziune fiscală. Citește articolul
Decizia menționată în articol poate crea un 'precedent periculos' sau anumite 'portițe' care, dacă sunt exploatate greșit, pot aduce riscuri pentru reputația sau conformitatea companiei. Acest departament trebuie să identifice și să gestioneze aceste riscuri potențiale.
După valul de amenzi din ultima vreme, GDPR (Regulamentul european privind protecția datelor personale) este readus în atenția publicului. Însă conform susținerilor Autorității Naționale Supraveghere a Prelucării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP), nu trebuie să vă faceți probleme cu privire la aceste sancțiuni decât în cazul în care dețineți o firmă și prelucrați date în scop comercial. Citește articolul
Plecările masive și motivele invocate (venituri mici, corupție) pot semnala riscuri sociale sau economice mai largi care pot afecta stabilitatea afacerii pe termen lung, inclusiv disponibilitatea forței de muncă și puterea de cumpărare.
Ministrul pentru Românii de Pretutindeni, Natalia Intotero, a prezentat primele rezultate ale unui chestionar adresat cetăţenilor români şi ONG-urilor din străinătate. Citește articolul
Acest departament trebuie să gândească și să implementeze proceduri interne prin care compania să identifice și să reducă riscul de a fi implicată în spălare de bani sau finanțare a terorismului.
Avem, de puțină vreme, o nouă reglementare pentru prevenirea spălării banilor, iar una dintre noutățile cu care vine este obligația de a raporta la Oficiul Naţional de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor (ONPCSB) tranzacțiile în numerar în lei sau valută și care sunt de cel puțin echivalentul în lei a sumei de 10.000 de euro. Practic, noua lege vine cu o obligație extinsă pentru entitățile raportoare, având în vedere că a coborât limita veche de 15.000 de euro. Citește articolul
Practica demisiilor în alb creează un risc major pentru companie, atât din punct de vedere legal (procese, sancțiuni), cât și de reputație. Acest departament este responsabil să identifice, evalueze și să prevină astfel de riscuri.
Cu toate că practica demisiilor în alb contravine în mod fățiș legislației muncii, angajatorii o folosesc des în relație cu viitorii salariați. Demisia în alb este acea practică de a-i oferi viitorului angajat, printre alte documente pe care trebuie să le semneze, și o demisie deja formulată, dar căreia îi lipsește data. Astfel, angajatorul poate oricând să completeze cererea cu o dată, iar din acel moment salariatul se poate, la fel de bine, considera fără slujbă. Practica demisiilor în alb este una destul de frecventă deoarece candidații sunt nevoiți să o semneze pentru a putea fi angajați, iar angajatorul poate oricând să evite procedeele legale și să urmeze calea mai simplă, mai rapidă, dar nelegală de a-și da afară angajații. Citește articolul
Dificultatea de a găsi sau de a păstra personal IT calificat din cauza salariilor mici poate fi un risc important pentru operațiunile și securitatea companiei.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu identificarea și prevenirea situațiilor care pot aduce probleme companiei. Articolul arată ce se întâmplă când procedurile nu sunt respectate corect și justificările lipsesc, ducând la costuri și la o imagine proastă. Este o lecție despre importanța de a avea reguli clare și de a le urma cu strictețe pentru a evita riscurile și consecințele negative.
România a fost condamnată de către Curtea Europeană a Drepturilor Omului (CEDO) pentru arestarea preventivă a asistentei Florentina Cîrstea în dosarul incendiului care a avut loc în 2010 la maternitatea Giulești. Plângerea a fost depusă la CEDO chiar de asistenta care a fost arestată la scurt timp după ce șase nou-născuți și-au pierdut viața în incendiul care a avut loc în Secția de Neonatologie a maternității. Ulterior, asistenta medicală a fost condamnată definitiv de Curtea de Apel la doi ani și două luni de închisoare cu executare. Citește articolul
Acest departament analizează riscul de a primi amenzi sau de a avea o reputație proastă din cauza nerespectării legilor, și propune soluții pentru a evita aceste probleme.
Mai multe firme de leasing și instituții financiar-nebancare din țara noastră au fost verificate, începând din luna martie, de către Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), o parte dintre acestea fiind sancționate cu amenzi mari pentru abateri privind contractele de leasing încheiate cu o serie de beneficiari. Citește articolul
Acest departament identifică și evaluează riscurile de fraudă financiară la care este expusă compania și dezvoltă strategii pentru a le minimiza, asigurându-se că există controale interne eficiente pentru prevenirea clonării cardurilor.
Poliția Română îi anunță pe români ce ar trebui să facă pentru a evita să devină victimele celor care clonează carduri prin modalități precum skimming sau bucla libaneză. Aceste atenționări și sfaturi vin în contextul în care, în perioada martie-mai, polțiștii au verificat la nivel național siguranța derulării operațiunilor cu numerar de la ATM-uri. Citește articolul
Acest departament se asigură că firma nu riscă să primească amenzi sau să aibă probleme din cauza nerespectării regulilor sau a depunerii incorecte a declarațiilor de mediu, iar noua aplicație influențează aceste riscuri.
Platforma online eTAX pentru depunerea declarațiilor fiscale de mediu și informare a fost recent pusă în funcțiune la Administrația Fondului pentru Mediu (AFM), ca urmare a reglementării sale la începutul acestei luni printr-un ordin al ministrului mediului. Accesul în cont se face conform procedurii publicate și presupune în unele cazuri obținerea unor declarații notariale ce trebuie duse la AFM. Citește articolul