avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 815 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Managementul Riscului & Control Intern

Departament: Managementul Riscului & Control Intern

ACCES GRATUIT

Zeci de taxiuri abandonate în Capitală. Cât câștigă șoferii care au plecat la ride-sharing

O decizie strategică de a dona mașini implică evaluarea unor riscuri financiare semnificative (costuri mari) și operaționale (ce se întâmplă dacă angajatul pleacă curând după ce primește mașina?), care trebuie gestionate.

StirileProTV.ro în Știri & Revista presei
26 Iulie 2019 | 515 | Timp de citire: 1 min.

Bucureștiul a intrat în criză de șoferi profesioniști. Unele firme de taxi sunt nevoite să-și abandoneze mașinile, pentru că nu mai are cine să le conducă. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Știrile dimineții

Motorul economiei românești pierde din putere. Cei trei indicatori care stârnesc îngrijorare

Acest departament monitorizează riscurile economice generale care pot afecta stabilitatea și profitabilitatea companiei, cum ar fi încetinirea economiei și creșterea costurilor operaționale, pentru a pregăti măsuri de prevenție și răspuns.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
26 Iulie 2019 | 525 | Timp de citire: 1 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Din august vor începe controale naționale la firme pe aspecte fiscale și de muncă. Ce caută autoritățile

Articolul subliniază riscuri majore pentru firmă: amenzi uriașe, suspendarea activității și chiar dosare penale, solicitând departamentului să identifice și să gestioneze aceste riscuri prin controale interne eficiente.

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Director Editorial, avocatnet.ro
26 Iulie 2019 | 2 | 16605 | Timp de citire: 4 min.

Finalul verii se anunță torid pentru firmele din țară, potrivit unor declarații recente ale ministrului finanțelor. Echipe de inspectori din mai multe domenii, în special fiscal și de muncă, vor face controale pentru a găsi fapte de evaziune fiscală și muncă nedeclarată, iar cei care nu s-au dotat încă cu casele de marcat cu jurnal electronic sunt ținte sigure pentru sancțiunile care se anunță. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum pot companiile să-și îmbunătățească securitatea site-urilor web

Pentru a identifica și evalua riscurile de securitate cibernetică (precum compromiterea sistemului) și pentru a pune la punct măsuri interne de prevenire și control.

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
25 Iulie 2019 | 1289 | Timp de citire: 3 min.

Companiile care au site-uri web - prin care își promovează produsele sau serviciile - au toate motivele să se asigure că acele site-uri oferă garanții de securitate suficientă. De exemplu, unul din aceste motive se referă la faptul că, prin site-urile respective, pot fi prelucrate date personale. Dacă o breșă de securitate are loc și datele respective sunt compromise, acele companii ar putea să fie sancționate de către Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP), din cauza lipsei unor măsuri de securitate eficiente. În acest context, există o serie de măsuri de securitate care pot fi utilizate pentru a evita compromiterea sistemelor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cooperatiștii cu finanțări prin PNDR trebuie să-și păstreze acest statut pe toată perioada desfășurării proiectului

Acest departament trebuie să înțeleagă riscurile financiare și de conformitate, cum ar fi pierderea finanțărilor, dacă regulile de menținere a calității de membru într-o cooperativă nu sunt respectate, și să stabilească controale interne adecvate.

Dragoș Niculescu în Finanțări
Redactor coordonator, avocatnet.ro
25 Iulie 2019 | 4274 | Timp de citire: 2 min.

Beneficiarii finanțărilor acordate prin Programul Național de Dezvoltare Rurală 2014-2020 (PNDR 2020) care fac parte dintr-un grup de producători trebuie să-și păstreze calitatea de membru al grupului pe întreaga periodă de implementare și monitorizare a proiectului, potrivit unui comunicat recent al Agenției pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (AFIR). Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ce trebuie să faci ca să înregistrezi contractul de închiriere la Fisc

Acest departament este preocupat de identificarea și gestionarea riscurilor financiare și de conformitate. Nerespectarea obligațiilor fiscale legate de veniturile din închirieri sau gestionarea necorespunzătoare a contractelor de închiriere pot genera riscuri pentru companie.

Andreea Vrabie în Salarizare, taxare & relația cu statul
Asistent Marketing, avocatnet.ro
25 Iulie 2019 | 1 | 28776 | Timp de citire: 2 min.

Deși obligativitatea de a înregistra contractul de închiriere la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) nu mai există de anul trecut, există, totuși, un mare avantaj pentru cel care dă în chirie atunci când înregistrează contractul la Fisc. Potrivit Codului civil, contractul făcut doar între părți, neautentificat, dar înregistrat la Fisc este titlu executoriu pentru plata chiriei, ceea ce înseamnă că executarea silită se obține mult mai ușor. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Comisia Europeană face bilanțul primului an de GDPR

Ajută la identificarea și reducerea riscurilor ce pot apărea dacă firma nu respectă regulile de protecție a datelor personale (GDPR), cum ar fi amenzile mari sau afectarea reputației.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
25 Iulie 2019 | 1229 | Timp de citire: 3 min.

Comisia Europeană (CE) a publicat miercuri un raport privind impactul normelor Regulamentului general privind protecția datelor personale (GDPR) și modul în care punerea în aplicare a acestuia poate fi îmbunătățită în continuare. Potrivit Comisiei, majoritatea statelor membre ale Uniunii și-au însușit cadrul juridic necesar, iar noul sistem de consolidare a asigurării respectării normelor privind protecția datelor începe să dea rezultate. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Firmele, obligate să arate cine le controlează. Registrele beneficiarilor reali ar trebui înființate anul acesta

Acest departament este responsabil cu identificarea și reducerea riscurilor pentru companie, iar nerespectarea legilor privind transparența proprietarilor ascunde riscuri mari, inclusiv penale și de reputație.

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
25 Iulie 2019 | 3 | 10988 | Timp de citire: 3 min.

Recent, a intrat în vigoare o nouă lege referitoare la prevenirea spălării banilor și a finanțării terorismului. Printre modificări, legea extinde obligațiile de raportare a informațiilor referitoare la beneficiarul real al activităților firmelor. Mai exact, societățile vor avea obligația să comunice autorităților anumite informații legate de astfel de beneficiari.  Citește articolul

ACCES GRATUIT
Știrile dimineții

Jumătate din joburile actuale vor dispărea în 25 de ani. Care sunt meseriile viitorului

Informațiile despre o posibilă recesiune economică sunt direct legate de identificarea și evaluarea riscurilor pentru companie. Acest departament trebuie să înțeleagă riscurile economice și să propună măsuri pentru a le diminua.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
25 Iulie 2019 | 647 | Timp de citire: 1 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES PREMIUM

IMM-urile care oferă servicii financiare s-ar putea să fie puternic afectate de o nouă directivă europeană

Scopul principal al directivei este reducerea riscului de fraudă în plățile online, iar acest departament este interesat să înțeleagă noile cerințe pentru a gestiona și controla riscurile operaționale și financiare ale companiei, asigurând conformitatea și securitatea.

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
24 Iulie 2019 | 1199 | Timp de citire: 2 min.

O nouă directivă europeană va obliga companiile românești să adopte măsuri suplimentare de securitate în ceea ce privește tranzacțiile care depășesc 30 de euro. Deși astfel de măsuri vor aduce protecții sporite în vederea evitării fraudelor, întreprinderile mici și mijlocii (IMM) s-ar putea să fie puternic afectate de costurile ridicate legate de implementarea schimbărilor. În concret, e vorba de măsuri de autorizare care conțin elemente multiple, atunci când clienții vor dori să folosească servicii de plată pentru tranzacții de peste 30 de euro. Citește articolul