avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1267 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Managementul Riscului & Control Intern

Departament: Managementul Riscului & Control Intern

ACCES GRATUIT
Știrile dimineții

Execuția bugetară începe cu stângul. Excedentul bugetar, mult mai mic față de anul trecut

Ajută la identificarea riscurilor economice și legislative (cum ar fi impactul unei ordonanțe asupra unui sector cheie) care pot afecta stabilitatea și operațiunile companiei.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
27 Februarie 2019 | 471 | Timp de citire: 2 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Acreditarea firmelor care vor să le găsească de muncă zilierilor: Criteriile și procedura au fost publicate

Departamentul de risc trebuie să identifice și să gestioneze pericolele legale și financiare care pot apărea dacă o companie nu respectă regulile privind agențiile de muncă temporară sau dacă lucrează cu agenții neacreditate.

Simona Voiculescu în Resurse umane
Director Editorial, avocatnet.ro
26 Februarie 2019 | 1879 | Timp de citire: 2 min.

Criteriile de îndeplinit și procedura de îndeplinit pentru acreditarea ca agenție de intermediere a forței de muncă zilieră au fost publicate azi în Monitorul Oficial și se aplică firmelor care doresc să fie punct de contact între cererea și oferta de muncă zilieră. Acreditarea se obține de la agențiile de ocupare a forței de muncă, este dată pe perioadă nedeterminată, dar poate fi suspendată dacă se încalcă obligațiile legale ale firmei sau nu mai sunt îndeplinite criteriile de acreditare. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Candidații pentru postul de procuror-șef european vor fi audiați azi în Parlamentul European

Este important pentru a identifica și evalua noile riscuri de fraudă sau non-conformitate care pot apărea din activitatea Parchetului European și pentru a adapta controalele interne ale companiei.

Alexandros Bakos în Știri & Revista presei
Redactor, avocatnet.ro
26 Februarie 2019 | 4689 | Timp de citire: 1 min.

Astăzi vor fi audiați candidații pentru postul de procuror-șef european, din cadrul Parchetului European. Audierile se vor desfășura în Parlamentul European, iar Laura Codruța Kovesi este unul din candidați. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ce este Parchetul European și ce atribuții au membrii acestei structuri

Acest departament este preocupat să înțeleagă riscurile legate de fraudele financiare și corupția la nivel european și modul în care funcționează combaterea acestora, pentru a putea identifica amenințările și a crea sisteme interne care să prevină astfel de probleme în cadrul companiei.

Alexandros Bakos în Știri & Revista presei
Redactor, avocatnet.ro
26 Februarie 2019 | 2 | 3435 | Timp de citire: 3 min.

Parchetul European este o structură care va fi instituită la nivelul Uniunii Europene și care va avea competențe în cercetarea și instrumentarea cazurilor referitoare la faptele infracționale care aduc atingere intereselor financiare ale Uniunii Europene. Totuși, care sunt cele mai importante atribuții ale Parchetului European și care membri ai acestei instituții dețin cele mai importante atribuții? Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Regulament de bloc 2019: Avem modelul oficial al documentului obligatoriu, în sfârșit

Departamentul este interesat să identifice riscurile (financiare, operaționale sau de reputație) care pot apărea din nerespectarea regulilor unei asociații de proprietari și să se asigure că există controale interne eficiente pentru a evita amenzi sau conflicte.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
26 Februarie 2019 | 20 | 68739 | Timp de citire: 2 min.

Modelul documentului care stabilește normele și regulile traiului la bloc și ale cărui prevederi ar trebui respectate de către toți locatarii din imobil, respectiv regulamentul blocului, a fost publicat recent în Monitorul Oficial. După cum stabilește noua legislație privind asociațiile de proprietari, acestea sunt obligate să adopte, până în septembrie 2019, un regulament al blocului. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Statut asociație proprietari 2019: Regulile pentru funcționarea asociației, oficializate cu întârziere

Acest departament este interesat de modul în care sunt stabilite responsabilitățile, regulile de funcționare și metodele de rezolvare a problemelor, deoarece aceste detalii ajută la prevenirea situațiilor neplăcute și la asigurarea că totul decurge bine în cadrul unei asociații, mai ales dacă firma are legături cu administrarea de proprietăți.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
26 Februarie 2019 | 13476 | Timp de citire: 2 min.

Modelul documentului care conține toate dispozițiile prin care se reglementează modul în care sunt organizate și își desfășoară activitatea asociațiile de proprietari, adică statutul asociației de proprietari, a fost publicat luni în Monitorul Oficial de către Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice (MDRAP). Concret, documentul conceput de MDRAP conține, printre altele, detalii privind numele asociației, scopul acesteia și repartizarea cheltuielilor asociației de proprietari. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Din martie, companiile românești pot să acceseze mai ușor finanțări europene de minimum un milion de euro

Evaluează posibilele probleme sau riscuri legate de aplicarea pentru fonduri, de implementarea proiectului și de respectarea condițiilor, pentru a se asigura că totul decurge conform planului.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
26 Februarie 2019 | 2599 | Timp de citire: 3 min.

Companiile românești pot obține, în perioada imediat următoare, fonduri europene între unul și cinci milioane de euro prin Programul Operațional Regional, axa prioritară  2, ”Îmbunătățirea competitivității întreprinderilor mici și mijlocii”, prioritatea de investiție 2.2, ”Sprijinirea creării și extinderea capacităților avansate de producție și extinderea activității”.  Acestea trebuie să aibă între 3 și 249 angajați și să fi fost profitabile în 2018. Procedura de obținere a fondurilor a fost simplificată, eliminându-se o serie de documente, spre a facilita accesul companiilor la acest program. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Schimbare de abordare

Fiscul va recompensa contribuabilii corecți și va tolera greșelile de declarare

Acest departament identifică și reduce riscurile care pot afecta firma. Informația că Fiscul va clasifica firmele în funcție de gradul de risc fiscal și va schimba modul de interacțiune este crucială pentru a evalua și gestiona riscurile fiscale și pentru a îmbunătăți modul în care firma își controlează activitățile financiare.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
26 Februarie 2019 | 13829 | Timp de citire: 2 min.

Relația dintre Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) și contribuabili ar urma să se schimbe radical în viitorul mai mult sau mai puțin apropiat, spun chiar reprezentanții instituției. Mai precis, autoritățile fiscale ar urma să recompenseze firmele și antreprenorii independenți care au un comportament ireproșabil și să fie toleranți cu greșelile din declarațiile trasmise la ANAF. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Pilonul II, în pericol de dispariție? Administratorii pensiilor private s-ar putea retrage din țară

Aici se discută despre riscuri mari, cum ar fi posibila plecare a administratorilor de pensii din țară și ce probleme ar putea apărea, iar acest departament trebuie să știe cum să evite sau să gestioneze aceste situații.

Alexandru Boiciuc în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor-șef, avocatnet.ro
26 Februarie 2019 | 3 | 4262 | Timp de citire: 4 min.

Administratorii pensiilor private ale românilor, adică cei ce se ocupă de Pilonul II de pensii, ar putea să se retragă din România, în condițiile în care Guvernul le-a cerut să-și majoreze capitalul social cu niște sume foarte mari, pentru a rămâne în activitate. Specialiștii atrag atenția că asta ar putea însemna desființarea Pilonului II. Citește articolul

ACCES GRATUIT

De ce eliberarea din funcție a magistraților din cauza bunei reputații e problematică

Acest departament analizează riscurile care pot apărea din cauza legilor sau regulilor neclare, care pot duce la decizii subiective, abuzuri sau probleme de conformitate, afectând stabilitatea și reputația companiei.

Simona Voiculescu în Știri & Revista presei
Director Editorial, avocatnet.ro
26 Februarie 2019 | 2264 | Timp de citire: 3 min.

Conform unei recente modificări legislative, judecătorii și procurorii pot fi eliberați din funcție pe motivul bunei reputații, însă textul de lege adus prin ordonanță de urgență e criticat de magistrați pentru că nu e suficient de clar. Raportarea la o noțiune care nu e definită nicăieri poate lăsa loc de mult subiectivism, iar adoptarea ei ca atare încalcă cerințele unui text de lege previzibil, însăși Constituția. Citește articolul