avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1190 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Managementul Riscului & Control Intern

Departament: Managementul Riscului & Control Intern

ACCES GRATUIT

Până în septembrie 2019, toate asociațiile de proprietari vor trebui să adopte un regulament al blocului

Acest departament evaluează potențialele probleme și amenințări pentru firmă. Nerespectarea noilor reguli pentru condominii, acolo unde firma deține proprietăți, ar putea duce la dispute sau sancțiuni, iar ei trebuie să se asigure că firma evită astfel de riscuri.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
6 August 2018 | 23 | 27012 | Timp de citire: 2 min.

Spre sfârșitul lunii septembrie 2018, legislația actuală ce reglementează înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari va fi înlocuită, iar noua lege a asociațiilor va aduce noutăți și clarificări privind folosirea, modificarea și întreținerea apartamentelor, privind modul în care se pot înființa și funcționa asociațiile de proprietari și chiriași sau obligativitatea adoptării unui regulament de bloc. Citește articolul

ACCES GRATUIT

N-o să-ți vină să crezi! Ce i-a spus Lupul Scufiței înainte s-o înghită

Pentru a identifica și evalua amenințările generate de dezinformare și fraudă, care pot afecta reputația companiei, stabilitatea financiară sau operațiunile zilnice, și pentru a găsi soluții de prevenție.

Simona Voiculescu în Editorial
Director Editorial, avocatnet.ro
4 August 2018 | 1557 | Timp de citire: 3 min.

Cu botul umed aproape lipit de obrazul rumen al Scufiței, lupul îi spune: nu mai pune botul, Scufițo, la tot ce vezi! Scufița, cu ochii scăldați în ignoranță, a rămas să mediteze la faptele sale din burta lupului. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Tehnologia și impactul nociv asupra copiilor. Povestea unei familii cu copil dependent

Acest departament este interesat de identificarea și gestionarea riscurilor pentru companie. Articolul detaliază cum tehnologia poate manipula comportamentul, ceea ce ridică riscuri etice, reputaționale și chiar legale pentru companiile care dezvoltă sau folosesc intens astfel de tehnologii persuasive.

totuldespremame.ro în Weekend
4 August 2018 | 2160 | Timp de citire: 4 min.

Războiul industriei tehnologiei are un mare impact asupra copiilor și adolescenților de azi. Sunt situații când părinților le scapă de sub control această luptă, iar cei mai afectați sunt copiii. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Numărul de noi companii a scăzut puternic în primele șase luni din 2018, ca urmare a instabilității fiscale

Instabilitatea legislativă și fiscală menționată în articol reprezintă un risc semnificativ pentru operațiunile companiei. Acest departament monitorizează și evaluează astfel de riscuri pentru a asigura stabilitatea și conformitatea afacerii.

Marian Dumitrache în Start-up
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
3 August 2018 | 8469 | Timp de citire: 2 min.

Numărul de societăți înființate în primele șase luni ale acestui an a înregistrat o scădere puternică față de aceeași perioadă din 2017, conform unor statistici furnizate de Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC). Astfel, în acest interval de timp au fost înregistrate cu aproape 20% mai puține societăți comerciale și persoane fizice autorizate (PFA) decât în perioada similară a anului trecut, iar această scădere poate fi pusă pe seama instabilității accentuate a legislației fiscale, după cum au concluzionat reprezentanții Consiliului Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR). Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce interese legitime poate avea un angajator să folosească sisteme de monitorizare a salariaților

Managementul riscurilor este interesat de acest articol pentru a identifica și evalua riscurile legale și de reputație asociate cu monitorizarea angajaților, asigurându-se că practicile companiei sunt conforme și nu expun organizația unor probleme.

Simona Voiculescu în Resurse umane
Director Editorial, avocatnet.ro
3 August 2018 | 5732 | Timp de citire: 3 min.

Asigurarea securității unor spații, a unor sisteme sau informații, urmărirea unor bunuri ale companiei, satisfacerea unor cerințe contractuale -- sunt doar câteva dintre interesele legitime ale unui angajator pentru a folosi sisteme de monitorizare la locul de muncă. Justificarea acestui interes este una dintre condițiile imperioase pentru ca monitorizarea să se facă în mod legal, potrivit unei reglementări recente. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Ghid de SSM pentru angajatori

Responsabilul cu SSM: Cine se ocupă de protecție și prevenire, în funcție de numărul de salariați al firmei

Nerespectarea normelor de sănătate și securitate în muncă reprezintă un risc major pentru companie, atât din punct de vedere legal, cât și operațional. Acest departament are nevoie de aceste informații pentru a identifica și gestiona riscurile potențiale.

Alexandru Boiciuc în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
3 August 2018 | 1 | 5809 | Timp de citire: 3 min.

Activitățile de prevenire și de protecție pentru asigurarea securității și sănătății în muncă (SSM) sunt desfășurate în funcție de numărul de salariați al firmei. Astfel, dacă este vorba de o companie mai mică, de exemplu, chiar angajatorul este cel care poate să preia aceste responsabilități, însă în cazul unei companii mari este nevoie de desemnarea cel puțin a unui salariat ca responsabil cu SSM. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Zile de foc, în Europa. Țările pentru care MAE a emis o atenționare de călătorie

Are rolul de a identifica și evalua riscurile la care este expusă compania, inclusiv cele legate de călătoriile angajaților și posibilele întreruperi ale activității din cauza condițiilor meteo extreme.

StirileProTV.ro în Știri & Revista presei
3 August 2018 | 1776 | Timp de citire: 1 min.

Sudul Europei se pregăteşte pentru zile de foc. Temperaturile au urcat până la 44 de grade Celsius în regiuni din Spania şi Portugalia, iar meteorologii anunţă că va fi şi mai cald. Până duminică, termometrele vor indica 47 de grade. Citește articolul

ACCES GRATUIT
ABC-ul finanțărilor

Când primești efectiv banii dintr-o finanțare nerambursabilă

Acest departament urmărește riscurile financiare legate de necesitatea de a finanța investiția din surse proprii înainte de a primi banii nerambursabili, precum și riscurile operaționale legate de respectarea strictă a condițiilor pentru a asigura succesul proiectului și încasarea fondurilor.

Marian Dumitrache în Ghidul antreprenorului
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
3 August 2018 | 2854 | Timp de citire: 3 min.

Obținerea unei finanțări nerambursabile și semnarea contractului de finanțare nu echivalează cu încasarea banilor europeni sau naționali. Prin urmare, antreprenorii ale căror proiecte sunt selectate în urma procesului de evaluare vor trebui să respecte mai multe etape înainte de a încasa efectiv fondurile nerambursabile. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Noua lege a asociațiilor de proprietari

UPDATE Administratorii de bloc vor putea fi obligați de asociațiile de proprietari să aibă polițe de asigurare

Articolul se concentrează pe obligativitatea asigurării de răspundere civilă profesională pentru administratori, o măsură directă pentru gestionarea și reducerea riscurilor financiare și operaționale, inclusiv a celor legate de fraudă, în cadrul activităților de administrare a proprietăților.

Simona Voiculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Director Editorial, avocatnet.ro
3 August 2018 | 8 | 18870 | Timp de citire: 1 min.

Asociația de proprietari va putea să-i impună administratorului să-și facă poliță de asigurare pentru răspundere civilă profesională, potrivit viitoarei reglementări a asociațiilor, aplicabilă din 28 septembrie. Administratorii care nu se vor conforma condiției impuse de membrii asociației vor putea fi amendați cu până la 3.000 de lei. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Noua lege a asociațiilor: Locatarii de la parter vor putea fi scutiți de unele cheltuieli cu liftul

Cunoașterea acestei legi ajută la identificarea și gestionarea riscurilor legate de administrarea proprietăților companiei. Asigură că se respectă noile reguli pentru a evita probleme neprevăzute sau costuri suplimentare.

Simona Voiculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Director Editorial, avocatnet.ro
3 August 2018 | 15 | 47314 | Timp de citire: 1 min.

Într-un bloc de locuințe există întotdeauna câțiva oameni care nu folosesc niciodată liftul -- și, nu, nu ne referim la cei care folosesc scările în locul liftului pentru a se menține în formă sau din cauza claustrofobiei, ci ne referim la locatarii de la parter. Adesea, sunt nemulțumiți că sunt obligați să plătească unele sume de bani în legătură cu funcționarea liftului, deși ei nu se folosesc niciodată de el. Ei trebuie să știe însă că noua lege a asociațiilor de proprietari, în vigoare din 28 septembrie, prevede expres că aceștia vor putea fi exceptați de la unele plăți. Citește articolul