avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1102 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Managementul Riscului & Control Intern

Departament: Managementul Riscului & Control Intern

ACCES GRATUIT
ABC-ul finanțărilor

Proiectul pentru obținerea unei finanțări nerambursabile se depune numai în perioada anunțată în prealabil

Acest departament este interesat pentru a evalua posibilele riscuri legate de obținerea și utilizarea fondurilor (de exemplu, riscul de a nu primi finanțarea sau riscul de a nu respecta condițiile) și pentru a stabili cum se pot evita problemele pe parcursul procesului.

Marian Dumitrache în Ghidul antreprenorului
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
14 August 2018 | 3175 | Timp de citire: 2 min.

După ce au fost întocmite, cererile de finanțare trebuie depuse, alături de celelalte documente solicitate, doar în perioada în care sesiunile de primire a proiectelor sunt active, respectând toate cerințele menționate în ghidul solicitantului. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Contribuții sociale 2018: Cum se calculează CAS la concediile medicale

Pentru a se asigura că noile reguli sunt aplicate corect în firmă și că nu există riscul de greșeli care ar putea duce la amenzi sau pierderi financiare.

CIEL Romania în Contabil și fiscal
14 August 2018 | 1 | 25668 | Timp de citire: 4 min.

Primul semestru al acestui an a fost unul cu multe modificări legislative, nu-i așa? Fie că ești antreprenor sau contabil, acestea ți-au dat puțin peste cap activitatea și noi știm acest lucru. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Minivacanța de Sfânta Maria

Reminder Angajatorii privați pot da și ei liber pe 16 și 17 august, dacă decid asta la nivel de firmă

Acest departament trebuie să evalueze riscul ca firma să nu respecte legea privind zilele libere și să se asigure că există controale pentru a preveni posibile amenzi sau probleme legale.

Dragoș Niculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor coordonator, avocatnet.ro
14 August 2018 | 1 | 7395 | Timp de citire: 2 min.

Recent, cu ocazia Adormirii Maicii Domnului, Guvernul României a luat decizia de a acorda bugetarilor două zile libere la sfârșitul săptămânii, astfel încât aceștia să se poată bucura de o minivacanță de cinci zile. De o astfel de măsură s-ar putea bucura și ceilalți salariați, adică cei din mediul privat, dacă angajatorii lor decid să le acorde câteva zile libere. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Știrile dimineții: trei subiecte interesante pentru tine

Incidentul feroviar cu poluare reprezintă un risc operațional și de mediu important. De asemenea, un proiect imobiliar de o asemenea anvergură implică riscuri financiare, operaționale și de reputație care trebuie evaluate și gestionate.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
14 August 2018 | 577 | Timp de citire: 3 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Noua lege a asociațiilor de proprietari

Președintele asociației își va putea delega atribuțiile, dar tot el va răspunde în fața legii, nu cel delegat

Acest departament are nevoie să înțeleagă riscurile legale și operaționale, în special când responsabilitățile sunt delegate. Este esențial să știe cine poartă răspunderea finală, chiar și atunci când sarcinile sunt date altcuiva, pentru a putea evalua și gestiona riscurile asociate.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
13 August 2018 | 2 | 11973 | Timp de citire: 2 min.

Atribuțiile președinților asociațiilor de proprietari vor putea fi transferate temporar, începând cu luna septembrie, unui alt membru al comitetului executiv, dar președintele va rămâne, în continuare, resposabil din punct de vedere legal. Și în prezent, un președinte de asociație își poate delega atribuțiile, dar nu este stabilită o durată maximă pentru delegare și nici cine răspunde în fața legii: președintele sau cel delegat. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Nu prea putem trage la răspundere un salariat care a făcut publice neregulile sau abuzurile de la locul de muncă

Departamentul de Managementul Riscului este interesat pentru că astfel de situații, în care angajații dezvăluie public informații sensibile sau negative, pot afecta serios imaginea și stabilitatea operațională a companiei. Articolul oferă indicii despre cum pot fi gestionate aceste riscuri și ce măsuri preventive pot fi luate pentru a le diminua.

Simona Voiculescu în Resurse umane
Director Editorial, avocatnet.ro
13 August 2018 | 6 | 6537 | Timp de citire: 3 min.

Un angajat nemulțumit de condițiile de muncă, de abuzurile la care este supus, care constată încălcări sistematice ale legislației la locul său de muncă și care nu a găsit alt mod de a-și obține dreptatea poate decide să aducă în spațiul public unele dovezi ale faptelor pe care le reclamă. Fapta angajatului poate avea unele consecințe pentru angajator, de la caz la caz. S-ar putea pune problema unei răspunderi disciplinare? A unei acțiuni în despăgubire pentru prejudiciul adus? Iată ce explică un specialist. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Persoanele fizice care nu și-au declarat veniturile din 2016 și 2017 primesc din oficiu decizii de impunere

Departamentul este interesat să înțeleagă riscurile legate de modul în care partenerii sau colaboratorii individuali (cum ar fi PFA-urile) își gestionează taxele, pentru a se asigura că nu există probleme sau riscuri pentru companie în relația cu aceștia.

Alexandru Boiciuc în PFA & Profesii liberale
Redactor-șef, avocatnet.ro
13 August 2018 | 1 | 8582 | Timp de citire: 2 min.

Românii care nu și-au declarat veniturile pe care le-au obținut în anii 2016 și 2017, pentru a li se stabili impozitul datorat la stat, urmează să primească decizii de impunere emise din oficiu de Fisc, stabilește un act normativ apărut recent în Monitorul Oficial. Practic, Fiscul estimează în mod indirect veniturile obținute de persoanele fizice și stabilește astfel ce impozit au de achitat. Vizate sunt, printre altele, persoanele fizice autorizate și cei care au obținut venituri din chirii sau din investiții. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Ghid de SSM pentru angajatori

Ce obligații are o companie atunci când apar incidente grave la locul de muncă

Acest departament se ocupă cu identificarea, evaluarea și reducerea riscurilor în companie, iar incidentele grave la muncă, cum sunt cele descrise, reprezintă riscuri majore care trebuie gestionate preventiv.

Alexandru Boiciuc în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
13 August 2018 | 1 | 1596 | Timp de citire: 3 min.

În caz de incendiu la locul de muncă, angajatorii trebuie să ia măsurile care se impun atât pentru stingerea acestuia, cât și pentru acordarea primului ajutor și evacuarea tuturor lucrătorilor. Aceasta este una dintre obligațiile firmelor în domeniul securității și sănătății în muncă (SSM). Citește articolul

ACCES GRATUIT
Noua lege a asociațiilor de proprietari

Dacă un membru al comitetului executiv demisionează, acesta va trebui să aștepte înlocuirea sa

Acest departament este interesat de modalitățile prin care se asigură continuitatea activității și predarea responsabilităților în cazul plecării unei persoane dintr-o funcție de conducere, pentru a preveni blocaje sau erori.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
13 August 2018 | 6 | 9145 | Timp de citire: 2 min.

Activitatea membrilor comitetului executiv al unei asociații de proprietari se va desfășura după noi reguli, introduse, de luna viitoare, de către noua legislație privind înființarea și organizarea asociațiilor de proprietari. O modificare adusă Legii asociațiilor de proprietari vizează cazurile în care un membru al comitetului executiv, inclusiv președintele asociației, își dă demisia și ce condiții trebuie îndeplinite pentru ca demisia să se aplice efectiv. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Concedierea responsabilului cu protecția datelor: În ce condiții poate fi dat afară un DPO

DPO-ul joacă un rol cheie în identificarea și evaluarea riscurilor legate de prelucrarea datelor. Acest departament este interesat de modul în care DPO-ul își poate exercita funcția independent, chiar și atunci când opiniile sale nu coincid cu cele ale conducerii, pentru a asigura un management eficient al riscurilor.

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Director Editorial, avocatnet.ro
13 August 2018 | 6031 | Timp de citire: 3 min.

Există doar o restricție în Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) referitoare la concedierea responsabililor cu protecția datelor (DPO): să nu fie dați afară pentru că-și fac treaba. În rest, un DPO poate fi concediat pentru motive disciplinare sau pentru necorespundere profesională, atâta timp cât se respectă legislația muncii. Citește articolul