Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Un scandal legat de vânzarea ilegală de date afectează imaginea publică a unei companii, iar departamentul de Relații Publice trebuie să știe cum să prevină sau să gestioneze astfel de situații.
O asociație sportivă olandeză a fost amendată cu o amendă de peste jumătate de milion de euro pentru vânzarea ilegală de date. S-a considerat că această vânzare a încălcat Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR), întrucât distribuirea acelor informații personale s-a făcut fără un temei care să justifice acțiunea. Citește articolul
Acest departament gestionează reputația instituției și comunicarea către public, fiind interesat de modul în care informațiile despre salarii sunt prezentate și percepute.
Există o obligație în Legea salarizării unitare a bugetarilor, încă din 2017, ca în toate autoritățile și instituțiile statului să se publice, de două ori pe an, liste cu salariile, primele și indemnizațiile acordate funcțiilor din respectivele entități. Anul trecut, Inspecția Muncii chiar i-a amendat pe cei care nu au transparentizat veniturile așa cum prevede legea. Citește articolul
Acest departament ar fi interesat să știe despre inițiativele sociale guvernamentale pentru a înțelege mai bine contextul social și pentru a comunica eficient despre angajamentul companiei față de comunitate și sprijinul pentru categoriile vulnerabile, sau pentru a gestiona imaginea publică.
Mamele cu dificultăți financiare, dar și cele fără acte de identitate sau cele minore vor beneficia în curând de un pachet-trusou, ce conține materiale destinate îngrijirii nou-născuților, potrivit unui ghid de finanțare aflat în consultare publică la Ministerul Fondurilor Europene (MFE). Mamele vor primi trusoul ce conține zeci de produse până la cel mult trei luni de la nașterea copilului. Citește articolul
În perioade de incertitudine economică sau de criză, comunicarea externă a companiei devine crucială pentru a menține încrederea publicului, a partenerilor și a presei.
Bursele internaţionale sunt în cădere liberă, din cauza impactului negativ pe care epidemia de coronavirus îl are asupra economiei globale. Citește articolul
Acest departament trebuie să fie la curent cu evenimentele și cazurile relevante legate de sănătatea publică și respectarea legii, pentru a gestiona imaginea companiei și a răspunde la eventuale crize de comunicare.
Dacă persoanele care se află în izolare din cauza unei boli contagioase părăsesc domiciliul, deși acest lucru le-a fost interzis de autorități, riscă dosar penal pentru zădărnicirea combaterii bolilor, potrivit Codului Penal. Cei în cauză pot ajunge în închisoare pentru o perioadă de maximum doi ani sau pot fi amendați. Citește articolul
O companie prinsă cu muncă la negru suferă o daună majoră de imagine și credibilitate în fața publicului, iar acest departament trebuie să fie pregătit pentru a gestiona astfel de situații și a proteja reputația companiei.
În intervalul 16-20 martie 2020, autoritățile din întreaga Uniune Europeană (UE) vor desfășura controale la angajatori pentru combaterea muncii la negru, informația fiind confirmată de Inspecția Muncii de la noi. În acest context, orice angajator ar trebui să fie la curent cu practicile pe care personalul de control din inspectoratele teritoriale de muncă (ITM-uri) le consideră muncă nedeclarată și care pot fi amendate drastic. Citește articolul
Analizează ce se spune în public și cum este percepută lumea afacerilor. O știre atât de controversată atrage atenția și poate influența imaginea publică a companiilor, mai ales a celor din domeniul financiar sau digital.
Dezvoltatorii de criptomonede au creat o monedă digitală numită CoronaCoin, care permite traderilor să parieze pe epidemia provocată de coronavirus, bazată pe cât de mulţi oameni se vor îmbolnăvi sau vor muri, transmite Reuters. Citește articolul
Ajută la gestionarea imaginii publice a companiei, asigurându-se că mesajele către clienți sunt clare și respectă normele legale, pentru a menține încrederea publicului.
Consumatorii care încheie contracte la distanță (de exemplu, pe internet) cu profesioniștii (în special contracte de împrumut, dar nu numai) au dreptul să primească o serie de informații specifice, pentru a hotărî în cunoștință de cauză dacă doresc să își asume obligațiile pe care le implică încheierea de asemenea contracte. Acest lucru este cu atât mai relevant cu cât, recent, Înalta Curte de Casație și Justiție a hotărât că un contract de servicii financiare încheiat la distanță, fără semnătură, este titlu executoriu. Citește articolul
Este important pentru acest departament să înțeleagă direcțiile strategice la nivel european și național (cum ar fi digitalizarea administrației) pentru a comunica coerent și a gestiona imaginea publică a companiei în acest context.
Uniunea Europeană a lansat procesul de creare al Spațiului unic european al datelor - o adevărată piață unică a informațiilor care să fie accesibile atât guvernelor, cât și mediului de afaceri. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu imaginea publică a firmei și trebuie să știe cum să reacționeze dacă informații negative despre companie sau angajați apar pe internet și cum pot fi acestea șterse sau gestionate pentru a proteja reputația.
Spuneam, în urmă cu câteva zile, că persoanele fizice au dreptul să ceară înlăturarea rezultatelor generate de Google sau de alte motoare de căutare online, dacă astfel de rezultate se referă la informații personale ale celor vizați de ele (ținând cont și de importanța informației, o informație cu adevărat relevantă putând duce la refuzul unei asemenea cereri). Persoanele care vor să obțină acest lucru trebuie doar să facă o solicitare în acest sens, în special în condițiile în care Google, de exemplu (fiind și cel mai relevant și folosit motor de căutare) oferă o procedură specifică pentru astfel de situații. Citește articolul