Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Specialiștii din acest domeniu trebuie să comunice eficient cu publicul, media sau diverse părți interesate, iar abilitatea de a susține prezentări clare, captivante și memorabile este crucială pentru a transmite mesajele cheie ale companiei și a gestiona corect imaginea publică.
Atunci când explicația ta e oferită în fața unei mulțimi de oameni, când vorbești, deci, public, lucrurile sunt puțin diferite. În acele momente, nu ai nevoie doar să îți construiești un discurs și să îl susții perfect. Nu. Trebuie să fii atent la chipurile oamenilor. Să le observi reacțiile atunci când explici ceva. Trebuie să-ți construiești un suport (fie că e flipchart-ul, ori prezentarea de pe perete) care să te ajute să punctezi, din când în când, elementele importante ale explicației tale și să desenezi, acolo unde e posibil, scheme care să îi ajute pe oameni să înțeleagă mai ușor subiectul. Am punctat mai jos câteva dintre lucrurile importante care pot fi reținute, atunci când îți construiești o prezentare fără suport de afișat pe perete. Citește articolul
Înțelegerea percepției publice și a datelor despre poluare este crucială pentru comunicarea externă și pentru a menține o imagine pozitivă a companiei în societate.
Poluarea din București și din marile orașe ale țării a atins un nivel excesiv în ultimele zile. De la mic la mare, aerul poluat ne îmbolnăvește plămânii, inima și ne îmbătrânește înainte de vreme. Pentru copii, efectul asupra plămânilor este devastator. Citește articolul
Este important pentru acest departament să înțeleagă starea de spirit a publicului, reacțiile societale (bășcălia, neîncrederea) și importanța autenticității (versus solidaritatea mimată) pentru o comunicare externă eficientă și menținerea unei reputații solide a companiei.
Constatarea zilei e că realitatea ultimelor zile ne-a arătat că am pierdut controlul asupra viitorului. Era o iluzie, dar ne plăcea. Ne-am obișnuit, de ani buni, să știm că o să plouă în 10 minute, că taxi-ul ar trebui să vină în 3 minute și tot așa. Ne-am obișnuit că avem mult mai multe drepturi decât obligații. Citește articolul
Urmărește dialogul dintre sindicate și guvern pentru a înțelege contextul public și pentru a gestiona imaginea companiei, mai ales în situații de criză cu impact asupra angajaților.
BNS solicită Guvernului identificarea unor măsuri cu aplicare temporară pentru a stopa şi pedepsi orice iniţiativă de speculă, în special în domeniul alimentar şi farmaceutic, luând în calcul inclusiv măsuri precum îngheţarea preţurilor. Citește articolul
Articolul avertizează asupra sancțiunilor pentru răspândirea de informații false, un aspect critic pentru reputația companiei și pentru gestionarea corectă a comunicării publice în perioade sensibile.
Având în vedere riscurile multiple ale extinderii coronavirusului, persoanele care nu respectă măsurile impuse de autorități sau induc în eroare autoritățile riscă o serie de sancțiuni pentru astfel de fapte. Astfel de sancțiuni pot varia de la simple amenzi administrative la chestiuni de ordin penal. Prezentăm, mai jos, o parte din acestea. Citește articolul
Modul în care autoritățile comunică deciziile în situații de criză și reacțiile publice (sindicate, părinți) sunt aspecte importante pentru gestionarea imaginii și a relațiilor cu publicul unei companii.
Ministerul Educației și Cercetării (MEC) a luat mai multe măsuri cu privire la protejarea elevilor și a cadrelor didactice, dar și pentru limitarea răspândirii virusului. Chiar dacă, în următoare perioadă, programul școlar va fi unul atipic, autoritățile asigură întreg personalul care lucrează în învățământ că salariile nu vor suferi modificări. Citește articolul
Recomandările privind comunicarea proactivă, consistentă și precisă către angajați și public, precum și rolul conducerii ca sursă de informare de încredere, sunt cruciale pentru gestionarea imaginii și relațiilor publice ale companiei.
Măsurile impuse de evoluția riscurilor coronavirusului în România se reflectă în mod direct în activitatea companiilor din țară, din toate punctele de vedere: în primul rând, din perspectiva resursei umane, care fie trebuie protejată, fie este deja afectată; în al doilea rând, din perspectiva financiară, unde efectele sunt deja resimțite de unele companii. În cele ce urmează, am sintetizat discuțiile ultimelor zile referitoare la aspectele importante pentru firme în această perioadă: Citește articolul
Acest departament trebuie să înțeleagă detaliile legate de șomajul tehnic pentru a putea comunica transparent și eficient cu publicul, media sau alte părți interesate, mai ales în perioade de dificultate.
Șomajul tehnic reprezintă, mai precis, întreruperea temporară a activității unei companii din motive economice, tehnologice, structurale sau altele asemănătoare. În acest caz, contractele de muncă ale salariaților sunt suspendate la inițiativa angajatorului, care însă e obligat să le plătească acestora o indemnizație lunară. Citește articolul
Informațiile sunt utile pentru a comunica intern și extern despre măsurile luate de companie ca răspuns la pandemie și la reglementările guvernamentale.
Până la finele lunii martie, manifestările ce au loc în spații închise și cu mai mult de 100 de participanți sunt interzise în toată țara, conform unui comunicat recent al Ministerului Afacerilor Interne. În plus, angajații la stat vor trebui să meargă în mai multe tranșe la serviciu, pentru a nu aglomera mijloacele de transport în comun. Măsurile vin în contextul răspândirii coronavirusului în România. Citește articolul
Pentru că știrile economice negative pot influența reputația companiei și modul în care este văzută de public și de presă.
Epidemia de coronavirus a “infectat” și piețele financiare. Citește articolul