Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Asigurarea unei comunicări corecte și liniștitoare către public și angajați, bazată pe informații oficiale, în timpul unei crize de sănătate, pentru a gestiona percepția și a evita panica.
O fetiță de numai trei luni din Vietnam este cel mai tânăr pacient din lume infectat cu coronavirus. Ea a fost tratată în spital și se află acasă unde se recuperează. Date noi despre copiii infectați cu noul coronavirus au fost făcute publice și analizate de experți. Citește articolul
Informațiile despre trendurile din social media și cum să le folosești eficient sunt cruciale pentru a comunica mesajele companiei către public și pentru a gestiona imaginea publică.
Noi, la Inteligo, vrem să ajutăm oamenii să rămână mereu informați și actualizați la cerințele și noutățile lumii moderne. Tocmai de aceea, în fiecare săptămână, îți pregătim o listă de cursuri, ghiduri, cărți și podcasturi care să te ajute să descoperi care sunt lucrurile de care ești pasionat și la care poți deveni cu adevărat bun și, în plus, îți propunem și un subiect interesant pe care să îl putem dezbate împreună. Citește articolul
Acest departament poate folosi informațiile despre pensiile suplimentare pentru a comunica intern și extern despre beneficiile oferite angajaților, îmbunătățind imaginea companiei.
Începând din această lună, angajatorii pot, cel puțin teoretic, să acorde propriilor salariați pensii suplimentare, sub forma pensiilor ocupaționale. În acest context, Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a adoptat recent o serie de proiecte de acte normative menite să operaționalizeze sistemul pensiilor ocupaționale. Citește articolul
Este important pentru a gestiona imaginea publică a companiei și a angajaților cheie. Pot interveni pentru a solicita ștergerea informațiilor vechi sau negative care apar în căutările online și care pot afecta reputația.
Protecția datelor (în special cea garantată prin Regulamentul general privind protecția datelor - GDPR) se întinde cu privire la orice activitate ce ar putea expune o persoană fizică la divulgarea neautorizată a datelor ei. Mai precis, există situații când nu cel care a făcut publice anumite date (de exemplu, un site) creează cel mai mare risc pentru persoana vizată, ci o altă entitate ce facilitează accesul la acele date. De pildă, un motor de căutare online (de exemplu, Google, Yahoo etc.). De aceea, „dreptul de a fi uitat”, adică acel drept ce garantează înlăturarea datelor unor persoane de pe o anumită platformă, are o aplicabilitate specifică în ceea ce privește astfel de motoare de căutare. Citește articolul
Pentru a ști cum să comunice public deciziile legate de automatizare și concedieri. Când astfel de subiecte devin controversate sau pot afecta imaginea companiei, acest departament trebuie să fie pregătit să gestioneze percepția publică.
Un angajator are libertatea să aleagă felul cum își organizează și structurează afacerea, inclusiv ce procese automatizate folosește pentru activitatea sa. Însă problema s-ar putea pune ușor diferit dacă ce vrea angajatorul e să restructureze un post ocupat de un salariat, înlocuindu-și angajatul cu un soft automat. Situația este una care s-a ivit în Spania și care a fost considerată ilegală acolo, dacă angajatorul doar vrea eficientizarea activității, fără să existe și alte motive. În România, însă, nu s-ar ajunge la aceeași concluzie, o astfel de concediere fiind posibilă, după cum a confirmat pentru avocatnet.ro un avocat specializat în dreptul muncii. Citește articolul
Sponsorizările contribuie la imaginea publică și reputația firmei. Acest departament trebuie să se asigure că acțiunile de sponsorizare sunt transparente și în conformitate cu cerințele legale de raportare.
Începând de anul trecut, companiile plătitoare de impozit trebuie să depună declarația referitoare la sponsorizările pe care le-au făcut în anul precedent. Astfel, până la finalul lunii martie, sponsorizările din 2019 trebuie consemnate prin declarația 107, document care se depune la Fisc. Citește articolul
Departamentul de Relații Publice & Afaceri Corporative va fi interesat de modul în care este percepută situația (creșterea prețurilor, controalele ANPC) și cum sunt comunicate informațiile de către autorități, pentru a gestiona imaginea publică a companiei și comunicarea cu publicul.
În contextul în care epidemia de coronavirus s-a extins în Europa, ajungând recent și în țara noastră, comercianții de materiale de protecție, inclusiv măști, au majorat considerabil prețul acestora. De aceea, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a demarat o acțiune de control la aceste firme, dar și o campanie supraveghere a pieței echipamentelor de protecție. Citește articolul
Acest departament este interesat de comunicarea externă a companiei, de relația cu autoritățile și de gestionarea imaginii publice în contextul acestor investiții majore și al discuțiilor legislative.
România ar putea să înceapă să scoată gaze naturale din Marea Neagră peste un an sau doi. Citește articolul
Acest departament monitorizează modul în care publicul reacționează și cum sunt gestionate comunicările din partea reprezentanților industriei, pentru a pregăti mesaje adecvate și a gestiona imaginea companiei în perioade de criză.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
O investigație sau o problemă legată de protecția consumatorilor poate afecta reputația firmei. Acest departament trebuie să știe la ce să se aștepte pentru a pregăti răspunsuri și pentru a gestiona imaginea publică, în cazul în care apar controale din partea autorităților.
Firmele sunt obligate să se supună controalelor și investigațiilor făcute pentru strângere de informații de către încă o autoritate, pe lângă cele cu care erau deja cunoscute (cum ar fi Consiliul Concurenței sau Autoritatea română pentru protecția datelor, de exemplu). E vorba de Autoritatea pentru digitalizarea României, care poate investiga o firmă, putând verifica orice document sau solicita orice informație legată de respectarea dreptului protecției consumatorului, atunci când o posibilă încălcare cu interes pentru Uniunea Europeană (UE) ar fi avut loc. Citește articolul