Ajută la înțelegerea contextului economic și a percepției publice, informații utile pentru a formula mesaje coerente și pentru a gestiona imaginea companiei în raport cu mediul extern.
Romanii anticipeaza o usoara crestere a salariilor si a tarifelor, cu influenta favorabila asupra dorintei de cumparare, iar campania electorala ii face mai optimisti si cu privire la performanta economica, in contrast cu asteptarile celorlalti europeni, potrivit unui sondaj realizat de GfK. Citește articolul
Temele despre percepție, imagine publică versus realitate și impactul criticilor asupra unei opere de artă se potrivesc perfect cu activitățile departamentului de Relații Publice și Afaceri Corporative, care se ocupă de gestionarea reputației și imaginii unei companii. Articolul poate oferi perspective inedite asupra modului în care o organizație este percepută și cum își poate comunica valorile.
"Sa-ti proiectezi sufletul intr-o forma gratioasa si sa-l lasi acolo sa zaboveasca o clipa, sa auzi propriile pareri intelectuale care se intorc inapoi la tine cu ecou si imbogatite cu toata muzica pasiunii si a tineretii, sa transformi un temperament intr-altul (…) poate cea mai incantatoare bucurie care ne-a mai ramas intr-o epoca atat de limitata si banala ca a noastra", scrie Oscar Wilde in romanul "Portretul lui Dorian Gray". Scriitorul, care ar fi implinit in aceasta saptamana 160 de ani, mai spune ca unul dintre marile secrete ale vietii este sa-ti vindeci sufletul prin intermediul simturilor si simturile prin intermediul sufletului. Citește articolul
Departamentul de Relații Publice este interesat de știri pozitive despre performanțe românești în sport și cultură. Acestea pot fi folosite pentru a construi o imagine bună și pentru comunicare externă, evidențiind succesul și talentul național.
Gimnasta Larisa Iordache este protagonista unui reportaj realizat de CNN. In materialul in care se face o retrospectiva a carierei sportivei romanca este prezentata ca "noua Nadia Comaneci" si noua stea in devenire a Romaniei. Citește articolul
Acest departament are rolul de a comunica cu autoritățile și de a încerca să influențeze deciziile legate de reglementări, mai ales dacă acestea afectează afacerea companiei.
Economiile reglementate au tendinta de a creste mai incet, iar Romania are o economie foarte reglementata, potrivit OCDE, organizatie care impreuna cu Consiliul Concurentei lucreaza la revizuirea legislatiei din domeniul constructiei de drumuri, transporturi si procesarea alimentelor. Citește articolul
Acest departament poate folosi informațiile despre legile care privesc protecția copiilor pentru a înțelege mai bine contextul social și a comunica public despre implicarea companiei în comunitate sau despre viziunea sa legată de binele copiilor, mai ales dacă derulează campanii de PR pe teme sociale.
Legea nr. 131/2014 pentru modificarea alin. (1) si (2) ale art. 64 din Legea nr. 272/2004 privind protectia si promovarea drepturilor copilului a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 740 din 10 octombrie 2014. Citește articolul
Pentru a înțelege deciziile guvernamentale privind taxele, a comunica eficient cu publicul și a gestiona imaginea companiei, mai ales dacă operațiunile sale sunt puternic afectate de accize.
Cursul de schimb leu/euro in functie de care se stabilesc accizele pentru anul viitor a fost anuntat de Banca Centrala Europeana la inceputul acestei luni. Totusi, modul de calcul al accizelor pentru 2015 este inca in analiza la Ministerul Finantelor. Conform legislatiei in vigoare, MFP are termen pana pe 20 octombrie pentru a anunta modul de determinare a valorii in lei a accizelor exprimate in euro. Citește articolul
Articolul descrie o campanie de conștientizare împotriva pirateriei, cu implicarea unor parteneri. Departamentul de Relații Publice este interesat de felul în care se construiesc și se comunică astfel de campanii care susțin etica și imaginea unei companii.
Sub acest motto, Editura Universul Juridic deruleaza in luna octombrie o campanie prin care incercam sa facem cunoscuta amploarea fenomenului de fotocopiere a cartilor juridice, dar si a fenomenului, mai recent, prin care continutul cartilor juridice este postat ilegal pe diverse site-uri sau pe retelele de socializare, aducand grave prejudicii atat autorilor, cat si intregii piete editoriale. Citește articolul
Aceste informații sunt importante pentru a înțelege subiectele de interes public major și pentru a gestiona percepția companiei, mai ales în legătură cu drepturile și bunăstarea angajaților, evitând eventuale speculații.
Pensiile vor creste cu 5% din ianuarie 2015, iar indemnizatiile pentru persoanele cu handicap vor fi majorate cu 16%, a declarat astazi, la o conferinta despre pensiile private, ministrul Muncii, Rovana Plumb, citata de Agerpres. Declaratia de astazi vine dupa ce ministrul a anuntat inca din luna septembrie ca pensiile vor fi majorate de anul viitor. Citește articolul
Acest departament este interesat pentru că o hotărâre judecătorească împotriva unei bănci, pe tema clauzelor abuzive, poate afecta imaginea publică a acelei bănci sau a industriei în general. Ei monitorizează și gestionează modul în care compania este percepută de public și de clienți, mai ales în situații sensibile.
Un client al BRD a castigat primul proces privind clauzele abuzive dintr-un contract de credit din programul "Prima Casa" incheiat de aceasta banca, se arata intr-un comunicat al avocatului Avram Codrut, cel care a reprezentant clientul. Potrivit avocatului, este prima decizie de constatare a unor clauze abuzive intr-un contract de credit prin care a fost acordat un imprumut prin programul guvernamental "Prima Casa". Citește articolul
Acest departament este interesat de declarațiile politicienilor despre programe guvernamentale și despre preferința pentru produsele românești, deoarece acestea pot influența imaginea publică a companiei și modul în care comunică cu publicul și autoritățile.
Premierul Victor Ponta a declarat, duminica, la inaugurarea unui nou sediu al Registrului Auto Roman (RAR) de la Bistrita, ca si-ar dori ca beneficiarii programului "Prima Masina" sa opteze pentru un autoturism fabricat in Romania. Citește articolul