Existența unui punct de raportare pentru deepfake este relevantă pentru a ști cum să gestionezi situațiile în care imaginea companiei sau a angajaților este afectată de conținut video sau audio fals, care poate duce la dezinformare.
Avocatnet.ro vă prezintă, în sinteză, cele mai importante noutăți legislative publicate în Monitorul Oficial în perioada 13 - 19 mai 2024. Ele aduc noutăți care vizează atât mediul de afaceri sau activitatea profesională, cât și viața personală. Pentru fiecare punctăm pe scurt principalele prevederi și data de la care se aplică, iar explicații detaliate găsiți accesând link-urile disponibile, care vă trimit la articolele scrise de redacția noastră despre respectivele acte normative. Citește articolul
Departamentul de Relații Publice și Afaceri Corporative trebuie să înțeleagă contextul economic general pentru a comunica eficient cu publicul, media și alte părți interesate, și pentru a-și poziționa compania în peisajul economic actual.
Activitățile economice tind să se relanseze în zona euro și în Uniunea Europeană, după rezultatele slabe de la finalul anului 2023, iar România a avut, în primul trimestru din 2024, o creștere de 0,5% față de T4 din anul trecut. Pe ansamblu, avansul în Uniunea Europeană al PIB-ului a fost de 0,3% în primul trimestru, la fel ca și în zona euro. Citește articolul
Modul în care compania gestionează situațiile clienților cu dificultăți financiare și respectă noile legi influențează imaginea publică și reputația, aspecte de care se ocupă acest departament.
Băncile sunt obligate să vină în ajutorul clienților cu dificultăți financiare ce nu-și mai pot plăti creditele înainte de a iniția executarea silită a acestora, după cum stabilește o ordonanță apărută în martie, prin care, de fapt, se transpune în legislația națională o directivă europeană. Astfel, băncile pot stabili diverse măsuri de sprijin, inclusiv iertarea parțială de datorie. Citește articolul
Acest departament monitorizează subiectele de interes public și modul în care sunt percepute în societate. O decizie judecătorească importantă legată de dreptul la educație și alternativele de învățământ poate influența opinia publică și poate fi relevantă pentru comunicarea externă a companiei.
Recent, o instanță a condamnat definitiv doi părinți care au decis retragerea copiilor lor din sistemul de învățământ, optând pentru învâțământ de acasă. Judecătorii au constatat că o astfel de decizie intră atât sub incitența contravențiilor prevăzute de legea învățământului, căt și a infracțiunilor pedepsite de Codul penal. Citește articolul
Departamentul de Relații Publice este interesat să promoveze implicarea companiei în proiecte inovatoare și de impact social, cum ar fi cele care vizează educația viitorului. Acestea contribuie la îmbunătățirea imaginii și reputației companiei în comunitate.
Să ne imaginăm că... până în 2030, România va avea o ”punte digitală” între toate școlile din țară, cu acces la resurse comune de educație. Că, până în 2030, România va avea, prezentate într-un catalog digital, toate monumentele istorice și siturile arheologice. Sau că, până în 2030, România va avea un incubator național pentru invenții și inovații realizate de copii. Ce-ar fi dacă ne-am stabili, ca societate, o serie de scopuri mai mari decât persoana fiecăruia dintre noi? Dacă i-am ajuta pe tineri să vadă că pot realiza obiective extraordinare? Dacă am construi, împreună, o comunitate a oamenilor care muncesc, zi de zi, pentru ca lumea să arate cum vor ei?
Citește articolulArticolul descrie o inițiativă majoră de digitalizare a unei instituții publice care are impact asupra cetățenilor și angajaților, informație utilă pentru a înțelege contextul public și pentru comunicarea internă și externă a companiei.
Guvernul a aprobat săptămâna aceasta alocarea fondurilor necesare pentru implementarea unui nou sistem informatic performant la Casa Națională de Pensii Publice (CNPP). Sistemul integrat promite o aplicare unitară a legislației din domeniul pensiilor publice. Citește articolul
Acest departament este responsabil cu imaginea publică a companiei și ar fi interesat să știe cum să se protejeze împotriva campaniilor de dezinformare sau cum să gestioneze situațiile în care brandul companiei este folosit în conținut malițios.
Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării (MCID) a emis un ordin prin care instituția înființează un portal prin care utilizatorii pot raporta conținut audio sau video manipulat digital. Măsura vine pe fondul inundării rețelelor de social media cu materiale deepfake în care diverse personalități cu notorietate publică îndeamnă audiența să acceseze site-uri sau instrumente financiare frauduloase. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu modul în care compania comunică atât intern, cât și extern. Informațiile despre posibilitatea de a vota în străinătate, mai ales pentru angajații care sunt departe de țară, pot fi comunicate proactiv de Relații Publice pentru a arăta că firma este preocupată de informarea și sprijinirea drepturilor civice ale personalului.
Pentru a veni în sprijinul românilor care vor să voteze în străinătate la alegerile europarlamentare din acest an, organizate în 9 iunie, Ministerul Afacerilor Externe (MAE) și Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) au publicat în această săptămână un ghid în acest sens. Ghidul aduce lămuriri legate de cine are drept de vot, actele de identitate în baza cărora se poate vota, programul de votare, procedura de votare la secție și altele. Citește articolul
Este important pentru a gestiona mesajele publice și reputația companiei în cazul unor întârzieri majore, explicând cum se încadrează situația în prevederile legale și cum sunt protejate drepturile pasagerilor.
Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a decis că insuficiența personalului aeroportuar responsabil cu încărcarea bagajelor în avioane poate constitui o "împrejurare excepțională" care să justifice întârzierile prelungite ale zborurilor. Într-o astfel de situație pasagerii nu pot primi despăgubiri. Citește articolul
Articolul explică cum marile companii de tehnologie gestionează relația cu utilizatorii și cum sunt percepute acțiunile lor (ex: legătura Threads-Instagram). Este important pentru a înțelege cum evoluează spațiul online pentru comunicare, cum se formează imaginea publică a unei companii și cum să interacționăm cu comunitățile online.
Internetul devine o grădină împrejmuită de garduri înalte, unde doar un număr mic de corporații par să decidă ce putem crea, dar și ce putem consuma. Când vrem să ne exprimăm gândurile, să organizăm evenimente, să ne promovăm ca profesioniști, alegem din o gamă restrânsă de platforme: Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn, Twitter sau YouTube. Pare că, dacă am alege să ne exprimăm pe o altă platformă, sau în alt fel, pe Internet, nu am ajunge la un număr similar de oameni. Prietenii noștri nu ne-ar găsi postările sau fotografiile. Așadar, pare că, din pragmatism, ajungem să recurgem la website-urile și aplicațiile construite de aceleași câteva companii. Citește articolul