avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 644 soluții astăzi
Acasă Departament: Relații Publice & Afaceri Corporative

Departament: Relații Publice & Afaceri Corporative

ACCES GRATUIT

România europeană de Ziua Europei: a doua cea mai rapidă evoluție economică după Polonia. O comparație cu celelalte state ECE

Informațiile despre performanța economică pozitivă a României pot fi folosite în comunicările externe ale companiei și pentru a consolida imaginea publică, arătând contextul favorabil.

CursDeGuvernare.ro în Știri & Revista presei
10 Mai 2024 | 728 | Timp de citire: 1 min.

Pe 9 mai se împlinesc 20 de ani de la marea extindere a UE – România și Bulgaria urmând să intre trei ani mai târziu, în 2007. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Vânzarea de mașini noi și uzate: La ce nereguli ar trebui să fie atente firmele în caz de control al ANPC

Acest departament urmărește ca imaginea publică a companiei să fie una bună și se ocupă de prevenirea situațiilor care ar putea strica reputația, cum ar fi amenzile mari sau plângerile clienților.

Cristian Stanescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
9 Mai 2024 | 1201 | Timp de citire: 3 min.

Fișele de control pe care Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) le-a făcut publice pe pagina de internet a instituției pot fi folosite ca ghid de către comercianți, ele indicând nu numai direcțiile de control ale inspectorilor, ci și bornele de bune practici pe care firmele ar trebui să le atingă pentru a nu intra sub incidența sancțiunilor drastice pe care ANPC le poate aplica. Astăzi, despre modul în care se desfășoară controalele adresate comercianților de autovehicule. Inducerea în eroare a unui client îl poate costa pe comerciant de câteva ori mai mult decât valoarea mașinii vândute. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Măsurile luate împotriva celor care reclamă încălcări ale legii la locul de muncă pot fi suspendate rapid în instanță

Dezvăluirile făcute de avertizori, mai ales dacă ajung în presă, pot afecta imaginea publică a companiei. Acest departament trebuie să știe cum să gestioneze percepția publică și reputația firmei în astfel de situații.

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Director Editorial, avocatnet.ro
9 Mai 2024 | 6973 | Timp de citire: 4 min.

Avertizorul este persoana care efectuează o raportare sau divulgă public informații referitoare la încălcări ale legii, obținute în context profesional. De cele mai multe ori, avertizorul este chiar un angajat care a aflat despre anumite încălcări ale legii care se petrec în compania sau instituția/autoritatea publică unde lucrează. Când angajatul denunță încălcarea legii privind achizițiile publice și situația „explodează” apoi în presă, devine ținta unor represalii mergând de la cercetări pentru diverse fapte, acuzații de hărțuire, discriminare salarială și până la imposibilitatea de a mai intra fizic în birou. Legea îi protejează însă pe avertizori: ca să nu fie dezavantajați de durata unui proces privind legalitatea măsurilor, judecătorii pot decide, separat, într-o acțiune privind suspendarea măsurilor, că acestea au caracterul unor represalii ca urmare a avertizării de integritate. La angajatori însă legea pune din nou sarcine probei în brațele acestora: trebuie să dovedească faptul că măsurile nu sunt ceea ce par. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Cazurile de înstrăinare părintească vor putea fi anunțate la numărul unic pentru raportarea abuzurilor asupra copiilor. Măsura e oficială

Pentru că acest departament se ocupă cu imaginea și comunicarea companiei către public. Cunoașterea acestor informații despre protecția copiilor poate arăta că firma este responsabilă și implicată în societate.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
9 Mai 2024 | 1 | 3418 | Timp de citire: 1 min.

Legislația privind protecția și promovarea drepturilor copilului se modifică în această săptămână, potrivit unei legi apărute recent, astfel încât înstrăinarea părintească să fie considerată formă a violenței psihologice și să aibă mai multe consecințe juridice. Apoi, actul normativ stabilește că, în plus față de cazurile de abuz sau de neglijare a copilului, la numărul unic de telefon 119 se vor putea raporta și cele ce implică înstrăinarea părintească. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Oficial: Alegerile prezidențiale vor putea fi organizate mai devreme

Acest departament urmărește evenimentele importante din țară, cum ar fi alegerile prezidențiale, pentru a înțelege contextul public și politic în care operează compania. Cunoașterea calendarului electoral și a regulilor de desfășurare ajută la planificarea comunicării și la anticiparea discuțiilor publice.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
8 Mai 2024 | 1670 | Timp de citire: 1 min.

Când vine vorba despre alegerea președintelui țării, scrutinul se va putea organiza mai devreme decât în prezent, potrivit unei legi ce a trecut recent, pe repede înainte, de Parlament și care a fost publicată marți în Monitorul Oficial. Mai precis, alegerile prezidențiale vor putea fi organizate cu trei luni înainte de încheierea mandatului președintelui, nu cu una, ca acum. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Lista firmelor corecte și lista celor cu datorii în primul trimestru din 2024, publicate de ANAF

Acest departament este responsabil de imaginea publică a firmei. Apariția pe lista neagră a datornicilor este o problemă majoră de reputație, pe care trebuie să o gestioneze rapid. Pe de altă parte, apariția pe lista albă poate fi o veste bună de comunicat pentru a întări încrederea publicului.

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
7 Mai 2024 | 6376 | Timp de citire: 2 min.

Atât lista firmelor cu datorii în primul trimestru din 2024, cât și lista firmelor corecte din aceeași perioadă au fost publicate recent de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul

ACCES GRATUIT

Criza locuințelor la nivel global: migrația + scăderea nivelului de viață = ascensiunea populiștilor. Eșecul european

Articolul discută despre probleme sociale și economice majore (imigrația, locuințele, nivelul de trai) care pot genera dezbateri publice și pot influența percepția asupra afacerilor. Acest departament trebuie să fie informat despre astfel de subiecte pentru a gestiona comunicarea externă și relațiile cu publicul și instituțiile.

CursDeGuvernare.ro în Știri & Revista presei
7 Mai 2024 | 533 | Timp de citire: 2 min.

Fenomenul penuriei de locuințe s-a extins în ultimele decenii la nivel global, în special în rândul țărilor puternic industrializate, determinând pierderea unuia dintre cei mai de încredere factori ai creșterii economice. Criza locuințelor este strâns legată de imigrație, care la rândul ei influențează economia. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Proiect: Pensiile agricultorilor ar putea fi dublate

Acest departament urmărește propunerile legislative cu impact social, cum ar fi cele legate de pensionari, pentru a înțelege sentimentele publice și direcțiile guvernamentale, informații utile pentru comunicarea externă a companiei.

Cristian Stanescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
1 Mai 2024 | 5 | 5892 | Timp de citire: 2 min.

Un proiect de lege recent depus la Senat propune modificarea legii pensiilor. De această dată, schimbările îi vizează pe cei mai defavorizați dintre beneficiarii sistemului public de pensii, agricultorii. Conform documentului, pensiile pe care le vor încasa aceștia ar putea fi de aproape două ori mai mari decât în momentul de față. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Comerț cu produse alimentare: La ce nereguli ar trebui să fie atente firmele în caz de control al ANPC

Acest departament se ocupă de imaginea publică a companiei și trebuie să știe ce controale face ANPC pentru a se asigura că firma nu ajunge în situații negative care ar putea afecta reputația.

Cristian Stanescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
30 Aprilie 2024 | 1016 | Timp de citire: 2 min.

Recent, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a publicat pe pagina sa web criteriile conform cărora desfășoară controalele în sectorul alimentar, cu scopul de a ajuta operatorii din acest domeniu să se conformeze cerințelor legislative din sfera de competență a instituției. În fișele de control, pe lângă criteriile menționate, sunt incluse și informații despre sancțiunile pe care inspectorii le pot impune. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Propunere adoptată la Senat: Acordul de funcționare pentru desfăşurarea serviciilor de alimentaţie publică va avea o reglementare unică la nivel național

Acest departament poate fi interesat de modul în care noile reglementări pot influența reputația companiei și cum ar trebui comunicat public despre respectarea acestor legi, mai ales cele ce țin de familii și clienți.

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Director Editorial, avocatnet.ro
29 Aprilie 2024 | 858 | Timp de citire: 3 min.

Acordul de funcționare necesar pentru desfăşurarea serviciilor de alimentaţie publică va avea o reglementare unică la nivel național, urmând să iasă din rândul prerogativelor consiliilor locale, arată o propunere legislativă adoptată azi de Senat. Citește articolul